וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הבקשה לפירוק מכבי בני ריינה: "שימו סוף לרדיפה נגדנו"

22.7.2023 / 20:17

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה על הסף את בקשת רשם העמותות, שספג ביקורת קשה. היו"ר סעיד בסול: "הצדק יצא לאור"

תיקתקנו, 21.7/ספורט1

בדיון שנערך שלשום (חמישי), בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את בקשת רשם העמותות לפרק את מכבי בני ריינה וקבע כי אין מקום להורות על צעד שכזה. השופט עאטף עיילבוני יצא כנגד התנהלות רשם העמותות ודחה על הסף את כל העילות שזה הציג לבקשת הפירוק, תוך שהוא מותח ביקורת על כך שפעולותיו היו בסתירה מוחלטת לטובת הכלל. השופט אף הדגיש כי חשיבותה של קבוצת בני ריינה אינה רק בהיבט המקצועי-ספורטיבי, כי אם גם בפן החינוכי והתרבותי בנוף הציבורי של היישוב ריינה וסביבתו.

עוד מינה את בית המשפט את ד"ר שלמה נס כמנהל מיוחד לבחינת התנהלותה הכספית של העמותה וניהולה בהיבט זה, תוך שהוא ממליץ לרשם העמותות להחזיר לעמותה את אישור המנהל התקין ומותיר בידי יו"ר המועדון סעיד בסול את הניהול השוטף שלה בפן המקצועי.

עיילבוני עמד על כך שהמועדון רשם הישגים משמעותיים בשנים האחרונות ומהווה מודל השראה לצעירים באזור, בדגש לילדים ובני נוער שעוסקים בכדורגל.

סעיד בסול בעלים מכבי בני ריינה. קובי אליהו
ניצחון בבית המשפט. סעיד בסול/קובי אליהו

כזכור, לפני כחודשיים הגישה רשות התאגידים בקשה לפרק את עמותת מכבי בני ריינה, וזאת על בסיס ממצאים שהעלתה בדיקה של רשם העמותות שטען לחלוקת רווחים אסורה, חשש לקידום מטרות זרות, העברת נכסים לידיים פרטיות והעברת כספים לצדדים שלישיים. בזמנו נמסר מהמועדון שאותו דו"ח התייחס לתקופה בה הקבוצה הייתה בליגות הנמוכות וברור כי אין להם שום רלוונטיות להיום.

בסול הגיב להחלטת בית המשפט: "אני מודה לבית המשפט על כך שסייע לצדק לצאת לאור ועל דבריו החמים אודות תרומת העמותה והמועדון לחברה הערבית ולנוער הערבי בפרט. כמו כן, אני מבקש להודות לראש המועצה והנהלת המועצה על תמיכתם הבלתי מתפשרת בהנהלת העמותה. אני קורא בזאת לרשם העמותות לשים סוף למסע הרדיפה נגדנו ולהחזיר לנו לאלתר את אישור המנהל התקין, בהתאם להמלצת בית המשפט".

עו"ד יגאל דורון ממשרד עורכי הדין AYR - עמר רייטר שוכטוביץ' ושות', שייצג את העמותה בתיק, הוסיף: "מתחילת ההליך המשפטי טענו שמדובר בבקשה שנולדה בחטא, שכן אין עילת פירוק נגד העמותה, לכן אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו ופסק לטובתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully