וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות שלל לבני ריינה את אישור הניהול התקין

21.7.2022 / 13:02

המשמעות היא שהעמותה לא תוכל לקבל תמיכה כספית מגופים ציבוריים או מעמותות אחרות, כגון הטוטו או ההתאחדות לכדורגל

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.7/ספורט1

רשם העמותות שלל לעמותה לקידום הספורט והנוער בריינה את אישור הניהול התקין לשנת 2022, לאחר שלא צייתה לדרישות רשם העמותות ברשות התאגידים למסור לה ידיעות ומסמכים מכוח סמכויות הנתונות לה, לפי החוק ובכך פגעה ביכולת הפיקוח על התנהלותה. יחידת רשם העמותות פנתה מספר פעמים ואף העניקה לה ארכה, אך בסופו של דבר עמותת ריינה - המנהלת כמובן את קבוצת ליגת העל מכבי בני ריינה - לא העבירה את המסמכים הנדרשים.

שלילת האישור משמעה, בין היתר, כי בני ריינה לא תוכל לקבל תמיכות מגופים ציבוריים (משרדי ממשלה, הטוטו, הרשות המקומית) או מעמותות אחרות (כמו ההתאחדות לכדורגל או מרכז מכבי). הטבות נוספות שניתנו לעמותה, לרבות הטבות מיסוי, עלולות להישלל אף הן.

אוהדי בני ריינה. מאור אלקסלסי
הקבוצה לא תקבל תמיכה כספית? אוהדי בני ריינה/מאור אלקסלסי

האזינו: רענן ברנובסקי על משמעות הצעד

הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות ברשות התאגידים נועד לבדוק את עמידתן של עמותות וחברות לתועלת הציבור בהוראות החוק והנחיות רשמת העמותות. פיקוח מסוג זה בוחן, בין היתר, האם העמותה מקיימת את מטרותיה והאם כלל נכסיה וכספיה משמשים אך ורק לשם קידום מטרות אלה, ולא למטרות זרות או לחלוקת רווחים והברחת נכסים לידיים פרטיות. הפיקוח המבוצע על ידי יחידת רשם העמותות נועד להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל"צ ולחזק את מגזר זה.

עו"ד שולי אבני שוהם, רשמת העמותות וראש רשות התאגידים: "עמותות שאינן מצייתות לדרישות למסירת ידיעות ומסמכים, פוגעות ביכולת שלנו לפקח על התנהלותן באופן אפקטיבי, ולוודא כי הן פועלות לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי הציבור, לטובת קהל הנהנים מפעילות העמותה. עמותות אלה, שהתנהלותן פוגעת באמון הציבור במגזר השלישי כולו, לא ייהנו מאישור ניהול תקין".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ריינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully