וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושג פשרה? נציגי המחאה בליגה א' ייפגשו עם אנשי ההתאחדות

20.7.2023 / 14:03

לבקשת בית הדין לעבודה, מובילי המחאה שמבקשים לשנות את החלטת ההתאחדות להגבלת שכר שחקנים ידונו עם ראשי ההתאחדות בניסיון למצוא פתרון

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.7/ספורט1

נציגי המחאה מליגה א' כנגד ההגבלה החדשה של ההתאחדות לכדורגל לפי שכר שחקנים בליגה השלישית לא יעלה על מיליון שקל ברוטו, ייפגשו היום (חמישי) עם נציגי ההתאחדות בניסיון להגיע לפשרה וזאת לפי בקשת בית הדין לעבודה.

נציגי המחאה פנו לבית הדין בבקשה לשנות את ההחלטה של ההתאחדות, שכן לדברי ראשי הקבוצות הדבר יחייב לשלם שכר שהוא פחות משכר מינימום לשחקנים רבים, בנוסף לעובדה שחלק מהקבוצות כבר חתמו חוזים כבר לפני כמה חודשים ועוד לפני שידעו על ההגבלה כך שבמצב הנוכחי יצטרכו להפר חוזים. אם הצדדים לא יצליחו להגיע לפשרה היום, צפוי בית הדין לעבודה להכריע בסוגיה בתחילת השבוע הבא.

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
"תחרות אמיתית לא יכולה להתקיים תחת ההחלטה הזויה כזו"/דני מרון

כאמור, ראשי הקבוצות בליגה א' זועמים כאשר גם השחקנים כועסים מאוד על המהלך ומאות שחקנים כבר מביעים את מחאתם וטוענים שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק שלהם. בהתאחדות כאמור הבהירו שהמהלך נעשה על מנת להגן על השחקנים, שכן לטענתם בעונות הקודמות קבוצות רבות חתמו על חוזים, אך בשלב מסויים בעונה לא עמדו בהם וכן על מנת להילחם בתופעה של "כסף שחור".

יחד עם זאת, ראשי הקבוצות טוענים שההחלטה דווקא תעודד דברים שכאלה, שכן קבוצות שלא יעמדו במטרות המקצועיות ימהרו לזרוק שחקנים על מנת לעמוד בתקרה. בנוסף, לטענת חלק מראשי הקבוצות הדבר יעודד מהלכים לא חוקיים וחוזים כפולים.

"ההחלטה לא נתפסת בשום פן הגיוני, כלכלי, ניהולי ותחרותי, קבע הספונסר הראשי של מ.ס. קרית ים שתשחק בליגה א', "עדיף להפוך את המתקן בקרית ים לחוג מתנ"ס, ליגת ותיקים או ליגה למקומות עבודה. תחרות אמיתית לא יכולה להתקיים תחת ההחלטה ההזויה הנ"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגה א'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully