וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים ומועדונים בליגות הנמוכות מכריזים מלחמה על רפורמת הגבלת השכר

29.6.2023 / 12:08

על פי הרפורמה, שכר השחקנים יוגבל למיליון שקל ברוטו. השחקנים טוענים שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק ומוכנים להגיע עד בית המשפט האזרחי

לירן שכנר ואורי אוזן חוגגים את עליית ישראל לרבע גמר היורו צעירות מיד אחרי שריקת הסיום/ספורט1

שחקנים ואנשי קבוצות מהליגות הנמוכות התאגדו ומתכוונים לנסות ולשנות את הרפורמה של ההתאחדות, לפיה יוגבל שכר השחקנים בליגה א' למיליון שקלים ברוטו. הקבוצות הגישו עתירה לבית הדין של ההתאחדות, אך זה דחה את העתירה. כעת מתכוונות הקבוצות להגיש ערעור לבית הדין העליון של ההתחדות בהרכב מורחב ואם זה לא יצלח, הן קיבלו החלטה לפנות לבית משפט אזרחי.

לטענת הקבוצות והשחקנים מדובר בהחלטה שתפגע משמעותית בחופש העיסוק של השחקנים ולכן הם מתכוונים לפנות גם לבתי דין אזרחיים במידת הצורך. הבוקר מחו השחקנים שלטענת מאוגדים כבר עם 450 שחקנים ואנשי מקצוע ולהערכתם המספר יגדל משמעותית בימים האחרונים.

אליאור סיידר שחקן הפועל עכו מעל איתמר ישראלי שוער הפועל כפר סבא. קובי אליהו
"אנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו". סיידר/קובי אליהו

"אנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו ולא ייתכן דבר כזה שיבואו ויגבילו אותנו", אמר אליאור סיידר שנמצא בין השחקנים המוחים, "לא ניתן לזה יד ונפעל בכל האמצעים הכשרים ביחד עם ארגון השחקנים וביחד ננצח".

"עניין זה מסור להתאחדות לכדורגל, נחה דעתנו כי החלטת ההתאחדות נשוא הערעור באה לאחר הליך סדור מקצועי ושקוף תוך מתן הזדמנות הוגנת לקבוצות להעיר הערותיהן", נכתב בהחלטת בית הדין, "לאחר ששמענו בקשב רב את טיעוני הצדדים, וכן את דברי נציגי הקבוצות ונציגי ההתאחדות שנכחו בדיון. הגענו לכל דעה כי אין לומר שההחלטה נשוא הערעור לוקה בחוסר סבירות קיצוני כפי שנטען בפנינו ואיננו רואים טעם של ממש להתערב בה. אין צורך לומר כי בית הדין העליון איננו רשות מחוקקת ואינו מתקין התקנון ושיקול הדעת המקצועי מסור למוסדות ההתאחדות לכדורגל ואין בית דין זה נוהג להעמיד את שיקול דעתו במקומם של מוסדות ההתאחדות ובוודאי שאין זה מתםקידנו לקבוע במקרה זה את עצם קביעת תקרת השכר ואת אנחנו השחקנים מאוגדים ביחד נגד הרפורמה ונגד החלטת התאחדות לכדורגל להגביל את השכר"

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "מטרת הרפורמה היא אך ורק להיטיב עם הליגה ובראש ובראשונה עם השחקנים, בכל הקשור למוסר תשלומים, בקרה תקציבית ומאבק בכסף השחור. הסכום של מיליון שקלים ברוטו אינו כולל עלות מעביד, ומכאן שהוא גבוה יותר, או מענקים. אישור הרפורמה פה אחד בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, נעשה לאחר בחינה מעמיקה של ועדה שבחנה במשך כחצי שנה את כלל ההיביטים ובתמיכת רוב מכריע של הקבוצות. אנחנו משוכנעים כי כל מי שיבחן אותה באופן ענייני יבין עד כמה היא הכרחית. אי אפשר להלין על כך שחוזים לא מכובדים, שיש השתלוללות חסרת אחריות וכסף שחור, וכאשר נעשה מאמץ אמיתי ואחראי להבטיח עתיד טוב יותר לרצות לחזור לכאוס שקדם לזה".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגה א'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully