וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון קנטור זכתה במדליית זהב בתחרות השייט הקדם אולימפית במארסיי

16.7.2023 / 17:01

גולשת הרוח בת ה-20, שהייתה דומיננטית לאורך התחרות כולה, שמרה על המקום הראשון באתר בו יתקיימו גם התחרויות באולימפיאדה בקיץ הבא: "אין יותר מתוק מזה"

מחוץ לקווים, 16.7/מערכת וואלה!

כחודשיים אחרי מדליית הכסף באליפות אירופה בגלישת רוח, שרון קנטור זכתה היום (ראשון) במדליית הזהב בתחרות הקדם אולימפית במארסיי, שם יתקיימו בשנה הבאה תחרויות הגלישה של אולימפיאדת 2024.

קנטור בת ה-20, שהייתה דומיננטית לאורך כל התחרות בגלשני IQ פויל, העפילה ישירות לשיוט הגמר מהמקום הראשון אליו עלתה אחרי ניצחון בשלושה שיוטים אתמול, הובילה בגמר מהמצוף השני ולא הביטה לאחור בדרך אל הזהב.

המנצחת הישראלית הקדימה את אמה ווילסון הבריטית, מדליסטית הארד מטוקיו (עוד בדגם RS:X) ואלופת אירופה בשנתיים האחרונות. ההולנדית שרה ונקס סיימה שלישית.

שרון קנטור, שייטת ישראלית. WORLD SAILING, אתר רשמי
על הגל. שרון קנטור/אתר רשמי, WORLD SAILING

"אין יותר מתוק מזה", אמרה קנטור בחיוך כאשר יצאה מהמים. "בתחילת הגמר אמה עוד הובילה עליי, אבל עבדתי כל כך חזק במלאה והצלחתי לעקוף אותה. כל הכבוד לכל המתחרות פה על הרמה הגבוהה ואני מחכה לפגוש את כולכן לסיבוב נוסף, עוד שלושה שבועות באליפות העולם".

שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים, התחבק עם חניכתו על סירת המאמן. "היא נתנה פה שיוט מדהים ובכלל תחרות מעולה. שרון לא ויתרה לרגע, וכיוונה כל הזמן למקום הראשון ומגיע לה כל הכבוד על ההישג הזה. השגנו בדיוק מה שאמרנו שנשיג: הבטחת מדליה עוד אתמול וזהב היום. אין ספק שההישג הזה מביא אותנו לאליפות העולם בעוד שלושה שבועות עם רוח גבית, לכל הנבחרת. אני בטוח שזה גם מסר מצוין לשאר הנבחרת שההשקעה משתלמת והן יכולות להגיע לכל תחרות ולקחת מדליה. תודה גדולה לעוזר המאמן שלי סתיו ביימל, לכל צוות המעטפת של הנבחרת, לאיגוד השייט ולוועד האולימפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרון קנטור עם שחר צוברי. IQ foil class, אתר רשמי
היעד הבא: אליפות העולם. שרון קנטור עם מאמנה שחר צוברי/אתר רשמי, IQ foil class

תום ראובני, הנציג הישראלי בשיוטי המדליות אצל הגברים, סיים חמישי ברבע הגמר ותפס את המקום השמיני בדירוג הכללי. מי שניצח הוא הצרפתי ניקולא גויאר, שהקדים את הגרמני סבסטיאן קורדל והאיטלקי ניקולו רנה.

"אנחנו מסכמים תחרות מצוינת מבחינתנו, עם מדליית זהב וארבעה שיוטי מדליות", אמר יו"ר איגוד השייט שי בובר, הנמצא עם השייטים באתר התחרות. "כל הכבוד לשרון ולשחר על ההישג המדהים הזה. שרון התקדמה כל יום בתחרות וסגרה אותה בשיוט לפנתאון. ולא רק לה מגיע מזל טוב, גם ההישגים של תום, גל צוקרמן וניתאי ונועה היו מה שציפינו לו וכל הכבוד לכל השייטים, המאמנים וצוותי המעטפת על תחרות מצויינת".

בעוד שלושה שבועות ישתתפו כל נבחרות השייט הישראליות באליפות העולם בשייט, שתתקיים בהאג, ותכלול את כל הדגמים. באליפות זו יחולקו הקווטות הראשונות למשחקים האולימפיים ובאיגוד השייט יש ציפיות גבוהות להשגת מספר קווטות.

מהוועד האולימפי בישראל נמסר: "יום גדול לספורט האולימפי בישראל עם שתי מדליות זהב חשובות ומשמעותיות בזירה העולמית. שני הספורטאים הגיעו פייבוריטים למדליה ועמדו בלחץ, שנה בדיוק למשחקים האולימפיים בפריז. הגולשת שרון קנטור הוכיחה שהיא שייכת לצמרת העולמית כשהיא מנצחת בטורניר הקדם אולימפי באתר האולימפי במרסיי - תחרות שמהווה סימולציה למשחקים האולימפיים ובלסינג אפריפה שמוכיח שהוא הרץ הטוב באירופה לגילו ומהטובים בעולם ב-200 מ'. ברכות למאמנים שחר צוברי ויגאל בלון, לאיגוד השייט והאתלטיקה והליווי המסור של היחידה לספורט הישגי והצוותים המדעיים והרפואיים. עכשיו כולנו עם הפנים לאליפויות העולם בחודש הבא, ממוקדים להמשיך את המומנטום הנהדר של הספורט הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully