וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקטה וונדרושובה: "לפני שנה הייתי פה עם גבס. זה מטורף"

אלופת ווימבלדון הטרייה, שקיבלה 2.35 מיליון ליש"ט ותיכנס לראשונה לטופ 10, סיפרה גם על התערבות עם מאמנה. ג'אבור בכתה: "ההפסד הכואב בקריירה"

מחוץ לקווים, 13.7/צילום: אולפן וואלה!. עריכת וידאו: זיו שטיינר

מרקטה וונדרושובה הצטרפה היום (שבת) לרשימת זוכות הגרנד סלאם בסבב הטניש הנשי, לאחר שניצחה בגמר ווימבלדון 4:6, 4:6 את אונס ג'אבור. הצ'כית בת ה-24 השלימה סיפור סינדרלה מרגש, אחרי שבשנה שעברה נעדרה מהטורניר בגלל ניתוח בפרק כף היד שהשבית אותה לכחצי שנה. זה היה הניתוח השני שלה בקריירה הקצרה, היא נסוגה בדירוג אחרי שכבר השתתפה בגמר רולאן גארוס (בגיל 19) ובגמר האולימפי, אבל דווקא על הדשא, שלא נחשב למשטח החזק שלה, חזרה בגדול והפכה לבלתי מדורגת הראשונה בעידן הפתוח שמניפה את הגביע באול אינגלנד קלאב.

חוץ מהפרס הכספי הגדול של 2.35 מיליון ליש"ט המוענק לזוכה, וונדרושובה תקבל בונוס נוסף בדמות כניסה לטופ 10 בדירוג העולמי המעודכן שיפורסם ביום שני. גם זה יהיה לראשונה בקריירה.

הטניסאית הצ'כית מרקטה וונדרושובה, אלופת ווימבלדון 2023. Julian Finney, GettyImages
עוד קעקוע? קודם רוצה בירה. מרקטה וונדרושובה/GettyImages, Julian Finney

וונדרושובה הנרגשת אמרה בסיום: "אני לא באמת מבינה מה קורה כרגע, זו תחושה נפלאה. אחרי כל מה שעברתי, להיות כאן ולהחזיק את הצלחת הזו. זה מטורף. הייתי עם גבס בזמן הזה לפני שנה. טניס זה ספורט משוגע. לנצח חמש מדורגות? אני לא יודעת איך עשיתי את זה. קיוויתי שאוכל לחזור לרמה הזאת והנה אני כאן. אני מודה לצוות שלי, אחותי הקטנה שם בוכה ביציע".

על בעלה שהגיע לגמר: "זה מדהים, מחר זה בדיוק שנה לחתונה שלנו. כיף שכולם כאן איתי, אלה היו שבועיים מהנים. זה היה מתיש, אבל אני אסירת תודה וגאה בעצמי. אני לא יודעת אם אעשה עוד קעקוע לכבוד הזכייה, אבל התערבתי עם המאמן שלי שאם אני זוכה בגרנד סלאם, הוא עושה אחד. נראה לי שנלך על זה מחר. אני חושבת שאני צריכה בירה אולי. אלה היו שבועיים מפרגים והצלחתי לאסוף את עצמי בימים האחרונים. הייתי כל כך לחוצה לפני הגמר. תודה לכולם על התמיכה".

הצ'כית גם פרגנה ליריבתה: "אונס, מגיעות לך ברכות. את השראה עבור כולנו. אני מקווה שתזכי יום אחד כי את אדם מדהים. ברכות גם לכל הצוות שלך".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מרקטה וונדרושובה, אלופת ווימבלדון 2023, עם משפחתה ביציע. רויטרס
מרקטה וונדרושובה עם המשפחה הנרגשת/רויטרס
אונס ג'אבור, גמר ווימבלדון 2023. רויטרס
מבטיחה לחזור. אונס ג'אבור/רויטרס

ג'אבור התקשתה להתאושש בדקות שאחרי ההפסד וגם בעלה שישב ביציע, דמע. הטוניסאית אמרה בבכי מעורב עם חיוך מריר: "אני הולכת להיראות מכוער בתמונות מכאן... זה יום קשה, אבל אני לא הולכת לוותר. אני הולכת לעשות את זה ביום מן הימים, אני מבטיחה לכם".

ג'אבור הוסיפה: "אני חושבת שזה ההפסד הכי כואב בקריירה שלי. היה לי טורניר מדהים עד היום, הלוואי שהייתי יכולה להמשיך ככה עד הסיום. אני מברכת את מרקטה והצוות שלה - את שחקנית מדהימה ואני יודעת שעברת הרבה פציעות, כך שאני שמחה בשבילך".

אונס ג'אבור לאחר הפסד בגמר ווימבלדון 2023 עם הנסיכה קייט מידלטון. רויטרס
"יום קשה". הנסיכה קייט מנחמת את אונס ג'אבור/רויטרס

טניסאית העבר קים קלייסטרס, שזכתה בארבעה טורנירי גרנד סלאם ופרשנה את המשחק ברשת BBC, התייחסה לג'אבור שהגיעה כפייבוריטית: "זה החלק הכי קשה בענף. ג'אבור הייתה פייבוריטית וזה חדש עבורה - ולצערה היא לא עמדה בציפיות. היא תהיה חייבת לשאול את עצמה איך היא נותנת לרגשות השליליים להשפיע עליה תוך כדי משחק בשלבי ההכרעה של טורנירים גדולים. זה חבל בשבילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully