וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם סיפור הסינדרלה: וונדרושובה זכתה בטורניר ווימבלדון

הצ'כית מהמקום ה-42 בעולם גברה 4:6, 4:6 על ג'אבור בגמר רווי שבירות, והפכה לבלתי מדורגת הראשונה אי פעם שזוכה על הדשא באנגליה. הפסד שלישי בגמר גרנד סלאם לתוניסאית, שתמשיך לחפש תואר היסטורי לעולם הערבי

מחוץ לקווים, 13.7/צילום: אולפן וואלה!. עריכת וידאו: זיו שטיינר

גמר ווימבלדון 2023 לנשים הבטיח להיכנס לספרי ההיסטוריה של הטניס העולמי. מצד אחד, הסגנית מהשנה שעברה שחלמה להפוך לערבייה הראשונה שזוכה בגרנד סלאם. מצד שני, המדורגת 42 בעולם שרצתה להפוך לבלתי מדורגת הראשונה בהיסטוריה שזוכה בווימבלדון. היום (שבת) מי שיצאה עם ידה על העליונה בגמר היוקרתי מכולם זו השנייה, מרקטה וונדרושובה הצ'כית, שגברה 4:6, 4:6 על אונס ג'אבור התוניסאית.

המפגש שקבע את גורל הטורניר התאפיין בשבירות רבות בשתי המערכות, וניכר היה הלחץ על שתי השחקניות שחיפשו גרנד סלאם ראשון בקריירה. וונדרושובה, שחיפשה סגירת מעגל ארבע שנים אחרי ההפסד לאשלי בארטי בגמר ברולאן גארוס, עמדה בלחץ ברגעי האמת ונהנתה מהשגיאות הרבות של ג'אבור. בעקבות הזכייה, וונדרושובה תזנק במעלה הדירוג העולמי ולראשונה בקריירה תיכנס לטופ 10.

התוניסאית שוב סיימה בידיים ריקות את גמר הגרנד סלאם השלישי שלה, והיא בהחלט מסיימת טורניר מצוין מבחינתה בתחושת פספוס. אחרי שהדיחה שלוש שחקניות מהטופ 10, המדורגת 6 הראתה לכל אורך הגמר שהוא תלוי ביכולת שלה. מצד אחד היא חבטה 25 ווינרים לעומת 10 בלבד של המנצחת, אך 31 שגיאות בלתי מחויבות לעומת 13 של וונדרושובה עלו לה ביוקר.

הטניסאית הצ'כית מרקטה וונדרושובה, אלופת ווימבלדון 2023. SEBASTIEN BOZON/AFP, GettyImages
מזנקת לטופ 10. וונדרושובה/GettyImages, SEBASTIEN BOZON/AFP
מרקטה וונדרושובה, גמר ווימבלדון 2023. Clive Brunskill, GettyImages
סיפור סינדרלה. מרקטה וונדרושובה/GettyImages, Clive Brunskill
אונס ג'אבור, גמר ווימבלדון 2023. רויטרס
שוב בידיים ריקות. ג'אבור/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1: ג'אבור הצליחה לקחת את משחקון ההגשה הראשונה למרות שוונדרושובה הלחיצה אותה עם 30:30. לאחר מכן ג'אבור שברה את משחקון ההגשה הראשון של יריבתה ועלתה ל-0:2. וונדרושובה הגיבה עם שבירה משלה בתום משחקון ארוך והקטינה ל-2:1. אחרי משחקון קשה נוסף שבו לתוניסאית היו ארבע נקודות שבירה, וונדרושובה שמרה על ההגשות ואיזנה ל-2:2. בהמשך הגיעו שני משחקונים רצופים בהן היריבה שברה על האפס, ובסיומם הצ'כית צימקה ל-4:3. וונדרושובה המשיכה במומנטום, ועם שבירה שלישית וניצחון בארבעה משחקונים רצופים הבטיחה 4:6 במערכה הראשונה.

קייט מידלטון. רויטרס
נציגות למשפחת המלוכה. קייט מידלטון/רויטרס
אונס ג'אבור, טניסאית תוניסאית. רויטרס
פתחה חזק, ונחלשה. אונס ג'אבור/רויטרס
מרקטה וונדרושובה, טניסאית צ'כית. Clive Brunskill, GettyImages
עמדה בלחץ. וונדרושובה/GettyImages, Clive Brunskill

מערכה 2: וונדרושבה המשיכה מהיכן שעצרה ועלתה ל-0:1 עם שבירה נוספת, אך ג'אבור התעשתה ועם שתי שבירות משלה הפכה ל-1:3. התוניסאית שוב אפשרה לוונדרושובה לשבור אותה, והצ'כית חזרה ל-3:3. בהמשך ג'אבור שוב איבדה את ההגשות בעיתוי קריטי, וונדרושובה עלתה ל-4:5 וקיבלה הזדמנות לסגור סיפור במשחקון ההגשה שלה. הצ'כית עלתה ל-0:40 מהיר, ובנקודת האליפות השנייה שלה השלימה 4:6 גם במערכה השנייה והוכתרה לאלופת ווימבלדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully