וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטני קיללה אותו או שהוא סתם מסריח?": וומבניאמה חטף

ברשת קטלו את הבחירה מס' 1 בדראפט אחרי הבכורה הפושרת. הפרשנים לא התרשמו, וכוכב הספרס הודה בעצמו: "לא ידעתי מה אני עושה על המגרש". עם זאת, היה מי שהזכיר: הוא רק בן 19, יש עליו הרבה לחץ, וזו רק ליגת הקיץ

ביצועיו של ויקטור וומבניאמה בצרפת/יוטיוב

כגודל הציפיות ממי שאמור להיות הדבר הבא ב-NBA, כך גם עוצמת הביקורות שהוטחה לפנות בוקר (שבת) בוויקטור וומבניאמה לאחר הופעת הבכורה המאכזבת למדי שלו בליגץ הקיץ בלאס וגאס. הצרפתי בעל המימדים החריגים הראה יכולות גבוהות בהגנה, אבל בצד שבו מנסים לצבור נקודות הצליח מי שנבחר ראשון בדראפט לקלוע רק שתי זריקות מהשדה מתוך 13 ניסיונות, וסיים עם 9 נקודות לצד 8 ריבאונדים ו-5 חסימות כשהשלשה היחידה שלו נכנסה רק בדקות האחרונות ו-4 מהנקודות שלו הגיעו מקו העונשין, שם רשם 100% דיוק.

זה לא מנע מסן אנטוניו לנצח 68:76 את שארלוט, אבל לאור ההייפ סביבו, ולא מעט גם בשל העובדה שהוא מגיע מחוץ לארצות הברית, הפרשנים האמריקאים ציפו לראות דומיננטיות הרבה יותר גדולה שלו כבר מהרגע הראשון - במציאות, זה היה רחוק מכך.

לזכותו של הטאלנט ששלט בליגה הצרפתית בגיל 19 בלבד, ייאמר שהוא הספיק לקיים רק שלושה אימונים עם חבריו לסגל בליגת הקיץ. חלק מאנשי הכדורסל בארצות הברית גילו סובלנות כלפיו למרות התצוגה הפושרת: "הדרך הכי טובה שאני מוצא לתיאור הופעת הבכורה של וומבניאמה היא שלא היה נוח לצפות בה, אבל אני מוכן לקנות כל מניה עליו שתימכר הלילה", צייץ טים מקמהון מ-ESPN. מולי מוריסון מבליצ'ר ריפורט הוסיף: "ממש אמרתי 'זה בסדר!' בקול רם כשוומבניאמה החטיא את הזריקות הראשונות שלו, כי אני לא מסוגל לדמיין איך מתמודדים עם כל כך הרבה לחץ כשאתה רק בן 19".

שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה מול שחקן שארלוט הורנטס ברנדון מילר בליגת הקיץ. Ethan Miller, GettyImages
התקשה בהתקפה. וומבניאמה מחפש את הדרך לטבעת/GettyImages, Ethan Miller

לעומת השניים הללו, סקיפ ביילס מפוקס ספורטס היה נוקשה הרבה יותר, וכתב טוויטר: "זה היה רק משחק אחד בליגת הקיץ, אבל אני חייב להודות שלא התרשמתי ממה שראיתי מוויקטור וומבניאמה. הוא משחק נכון, יש לו כישרון יוצא דופן לשחקן בגובה יוצא דופן, אבל לא ראיתי עליונות, בטח לא מבחינה פיזית".

ממרומי 226 הסנטימטרים שלו, "וומבי" הסתמן כבחירה הוודאית במקום הראשון בדראפט עוד הרבה לפני שסן אנטוניו קיבלה בהגרלת הלוטרי את הזכות לבחור בו, הודות ליכולת קליעה ושליטה בכדור נדירות ואולי אף חסרות תקדים לשחקן בגובהו. כנראה שאת הכישורים הללו הוא יציג בעתיד הלא רחוק, אחרי שיתאקלם בארצות הברית, יתרגל לסגנון המשחק ב-NBA ויצבור ביטחון, אבל הלילה הצרפתי נראה חסר ביטחון וגם מעט פסיבי בצד ההתקפי.

וומבניאמה עצמו הודה במסיבת העיתונאים לאחר המשחק: "בכנות, לא ממש ידעתי מה אני עושה על המגרש הלילה. אני מנסה ללמוד לקראת המשחק הבא. אני שמח שניצחנו, אין דרך יותר טובה להתחיל. יש לי הרבה התאמות לעשות, במיוחד לסגנון המשחק ומבחינת כושר. בכל פעם שהוחלפתי הלילה, הרגשתי מותש". עוזר מאמן הספרס, מאט נילסן שמדריך את הקבוצה בליגת הקיץ, דווקא נשמע מרוצה: "זה היה משחק די פיזי, כך שלדעתי הוא עשה עבודה די טובה בהתמודדות עם העניין הזה".

שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה בליגת הקיץ. Ethan Miller, GettyImages
למרות שזו רק הופעת הבכורה, ובסך הכל בליגת הקיץ, בארה"ב לא ריחמו על ויקטור וומבניאמה/GettyImages, Ethan Miller

ברשתות החבריות היו לא מעט שקטלו את שחקנה של סן אנטוניו. בעמוד הטוויטר של האתר בארסטול עקצו עם אזכור לתקרית עם בריטני ספירס, שהוכתרה לכאורה על ידי מאבטח של וומבניאמה: "בריטני קיללה אותו, או שהוא סתם מסריח?", צייצו.

הפרשן ג'ף ולטמן מהפודקאסט "מג'יק מעל הכל", ערך השוואה להופעת הבכורה שרשם אשתקד פאולו באנקרו במדי אורלנדו בליגת הקיץ: "מצטער אם ויקטור וומבניאמה לא הצליח לעמוד בציפיות שלכם. תראו איך באמת אמורה להיראות הופעת בכורה של כישרון של פעם בדור שנבחר ראשון בדראפט", צייץ ולטמן בצירוף סרטון הביצועים של באנקרו מאותו משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully