וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דני אבדיה הפך לפנים החדשות של וושינגטון"

בבירה מתקשים להאמין: בזכות המהפכה של הוויזארדס, הישראלי הצעיר הוא השחקן הכי ותיק בקבוצה. מה זה אומר מבחינתו לגבי העונה הקרובה, איך ישפיע עליו המצב החדש ומה המשמעות מבחינת הקבוצה?

פרשני ספורט1 על גיא לוזון לקראת יורו הצעירות/ספורט1

אין ספק שוושינגטון וויזארדס הולכת לבנייה מחדש, ומאבדת את כל כוכביה, במחשבה על העתיד. אחרי ששחררה את הקלע המצטיין שלה בראדלי ביל (שעבורו הגיע כריס פול, שצפוי לעזוב), אתמול וושינגטון גם נפרדה מקריסטפס פורזינגיס שעשוי לעבור לבוסטון בטרייד משולש מסקרן, כשגם קייל קוזמה בחר להפוך לשחקן חופשי ולא ימשיך בוויזארדס.

וושינגטון כעת תקווה לקבל כמה בחירות סיבוב ראשון בדראפט (בנוסף לבחירה השמינית שלה השנה) אחרי שתשחרר את פול ואת מונטה מוריס (שמגיע בעסקת פורזינגיס, יחד עם הבחירה 30 מהקליפרס), ולכן כמובן ההערכה היא גם שבעונה הבאה מצפה לה שנה גדושה בהפסדים - שאולי יסדרו לה בחירת דראפט גבוהה נוספת בקיץ 2024.

באופן אירוני, גם חשבון הטוויטר של ESPN צייץ אתמול ש"מתחיל עידן חדש בוושינגטון: למרות שהוא בן 22 בלבד, כרגע דני אבדיה הוא השחקן הכי ותיק בסגל של הוויזארדס". לשם המחשה, אתמול וושינגטון ניסתה לקדם בחשבון הטוויטר שלה פעילות בשיתוף עם רשת NBC, ובתמונה הופיע הישראלי הצעיר. המשמעות ברורה. "דני אבדיה הפך לפנים החדשות של וושינגטון", קבע ניל דלאל, כתב רשת NBC בבירה, "העובדה שהוא השחקן הכי ותיק בקבוצה, זה לא משהו שיכולתי לצפות לפני כשלושה חודשים".

יותר מזה, אבדיה ייחשב ל"שחקן בית", אולי אפילו סוג של מנהיג, עם יותר אחריות, בעונה נטולת לחצים. הבעיה של אבדיה עשויה להיות חברתית: היה לו קשר חם גם עם בראדלי ביל, שקיבל אותו בקבוצה מהיום הראשון ונהג לפרגן לו, אבל בעיקר עם פורזינגיס, שעמו אבדיה פיתח ידידות עמוקה. השניים נהנו לשחק זה עם זה, פורזינגיס סיפר כמה אהב לחלוק את המגרש עם דני, ואבדיה אף אמר שלמד הרבה מהסנטר הלטבי. כעת אבדיה נשאר "ללא חברים", וגם זה מצב חדש עבורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה. G Fiume, GettyImages
הצעיר המבטיח ביותר בסגל. אבדיה/GettyImages, G Fiume

פרשן ה-NBA של וואלה! ספורט אסף רביץ כתב לאחרונה על המצב הייחודי והמורכב שבו נמצא הישראלי, בקבוצתו הנבנית מחדש: "אבדיה הוא הצעיר המבטיח ביותר בסגל של וושינגטון כרגע. האמירה הזאת מעידה הרבה יותר על הקבוצה מאשר עליו. אם הסגל יתרוקן מוותיקים משמעותיים, הוא יוכל למצוא את עצמו עם הכדור ביד הרבה יותר מכפי שהתרגל עד היום. העונה הקרובה יכולה להיות דומה לחודש האחרון של העונה הקודמת. זו יכולה להיות הזדמנות עבור דני לפתח את ניהול המשחק שלו, ובעיקר את היכולת ליצור לעצמו מצבי זריקה.

"אבל בתסריט הזה וושינגטון תהיה קבוצה מאוד מאוד חלשה. לא כיף ולא קל לשחק בקבוצה כזאת. יש גם אפשרות ביניים בה הסגל הסופי יכלול מספר וותיקים עם רזומה משמעותי, הקבוצה לא תהיה חלשה עד כדי כך והתפקיד של אבדיה יהיה איפשהו באמצע בין השחקן המשני שהוא היה עד כה למוביל כדור מרכזי. אולי זה עדיף.

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס. Patrick Smith, GettyImages
נכנס לשנת החוזה האחרונה. דני אבדיה/GettyImages, Patrick Smith

"בתור הצעיר המבטיח ביותר בסגל, לפחות עד לדראפט ולטריידים הבאים, לא תהיה לוויזארדס סיבה הגיונית לוותר על אבדיה. הוא נכנס לשנה אחרונה בחוזה הרוקי שאחריה יהיה שחקן חופשי מוגבל, מה שאומר שוושינגטון תוכל להשוות כל הצעה שהוא יקבל (אלא אם כן היא תחתים אותו על חוזה ארוך טווח עוד הקיץ). סביר להניח שההנהלה החדשה לא תיתן לו ללכת כל כך מהר. קבוצות בבנייה מחדש נוטות להציע חוזים גבוהים לצעירים שלהן כי אין להן כוונה לבזבז את הכסף על משהו אחר בשנים הראשונות ויש תקציב שכר מינימלי ב-NBA שצריך לפחות להתקרב אליו.

"בנייה מחדש יכולה לקחת שנים ארוכות ומתסכלות, ואין ערובה להצלחה עתידית, בטח בתנאי הפתיחה הנוכחיים של הוויזארדס. אבל דני לא צריך למהר לשום מקום. הוא הגיע מספיק צעיר לליגה כדי שלא תהיה לו בעיה לחפש את הסיטואציה הנכונה גם בעוד 3-4 שנים, אם אחת כזו לא תיווצר בוושינגטון. בינתיים הוא יוכל להמשיך להתפתח באיזורים שעד כה לא הייתה לו הזדמנות להביא לידי ביטוי.

"וושינגטון של השנתיים הקודמות יצרה, כנראה, את הסיטואציה הרעה ביותר ב-NBA לשחקנים צעירים, קבוצה חלשה שמדמיינת שהיא טובה וקשה מאוד להתפתח בה. כל שינוי ממה שהיה הוא לטובה. הסיטואציה החדשה תאפשר לו לקבל תפקיד משמעותי יותר עם הרבה פחות ציפיות לתוצאות מיידיות ותספק תקווה לעתיד טוב יותר. בעוד חודש נהיה חכמים יותר לגבי הפרטים המדויקים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully