וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבחרת ישראל היא מוקד של גזענות": הנזק התדמיתי מסערת אבו פאני

מצרפת עד ארגנטינה, מספרד עד סין - ברחבי העולם דיווחו על התקרית הגזענית בטדי, וכבר לא מופתעים: "זו לא תופעה חדשה בישראל"

"מחוץ לקווים": סערת מוחמד אבו פאני/צילום: אולפן וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

הקריאות הגזעניות נגד מוחמד אבו פאני עוררו גינויים נרחבים בספורט ובפוליטיקה הישראלית, אבל נראה שאת הנזק התדמיתי שנוצר בעולם כתוצאה מהתקרית אי אפשר למנוע. מאז שהפרשה עלתה לסדר היום בישראל, היא עושה כותרות גם באתרים ברחבי הגלובוס.

"סקנדל גזעני מסעיר בנבחרת ישראל מסעיר את המדינה", כתבו ב"יאהו" צרפת, והזכירו את המקרה של מונס דאבור, שכזכור פרש מהמדים הלאומיים בנסיבות דומות. "האוהדים של בית"ר ירושלים ידועים בהשקפות הקיצוניות שלהם, והם אלה שהיו אחראים לקריאות נגד השחקן, שמעולם לא התבטא בנושאים פוליטיים", כתבו.

בהונגריה, אליה יעבור אבו פאני כעת לאחר החתימה בפרנצווארוש, דיווחו ש"הוא נראה ממוטט מבחינה נפשית" וכתבו ש"אפשר להבין אותו". גם בספרד דיווחו על המקרה, וכתבו ש"בהתחשב בכך שנבחרת ישראל הפכה בשנים האחרונות למוקד של גזענות, זה לא באמת מפתיע".

אלון חרזי עוזר מאמן נבחרת ישראל עם מוחמד אבו פאני, אופיר דוידזאדה. ברני ארדוב
הנזק כבר נעשה. אבו פאני/ברני ארדוב

בארגנטינה כתבו ש"האוהדים קראו קריאות גזעניות נגד השחקן שלהם", והוסיפו ש"היו כבר הרבה מקרים דומים בעבר סביב כדורגלנים ערבים בנבחרת ישראל, ולכן מפתיעה ההחלטה לקיים את המשחק דווקא באצטדיון של בית"ר ירושלים - קבוצה שידועה ומוכרת היטב באוהדיה הגזעניים".

סיפורו של אבו פאני הגיעה אפילו לתקשורת הסינית, שם לפחות הדגישו את התגובה המהירה של שחקני ואנשי הנבחרת, שמיהרו לגונן על השחקן. "ישראל הציגה חזית מאוחדת נגד האוהדים הגזענים, אבל ספק אם זה ימגר את התופעה בהמשך", ציינו.

מיותר לציין שגם ברשתות החברתיות הפך סיפורו של אבו פאני לויראלי, ושימש לא מעט משתמשים אנטי-ישראלים שקידמו את האג'נדה לפיה "ישראל מדינה גזענית, שמקדמת מדיניות של אפרטהייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully