וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש בהפועל תל אביב? ההתנהלות עם המנכ"ל היוצא מוכיחה אחרת

חיכוכים בחודורוב, מתיחויות בין בכירים בהנהלה, ושיטת עבודה אגרסיבית: אחרי עזיבתו המוקדמת של לירן מוכתר, הסיפורים המדאיגים בהפועל תל אביב "החדשה" מתחילים לצוף. גורמים המקורבים למועדון: הבעיות רק התחילו. אסף בן דב יחליפו בתפקיד?

תקציר: הפועל חדרה - הפועל תל אביב 2:1/ספורט1

הפועל תל אביב הודיעה אמש (שלישי) על סיום תפקידו של המנכ"ל לירן מוכתר, שיעזוב את המועדון אחרי שבעה חודשים בלבד. אם לוקחים בחשבון גם את התפטרותו של סמנכ"ל הכספים צחי שעיה לפני כשבוע, ניתן בהחלט לומר שהפועל תל אביב, שהועברה לידי הקבוצה האמריקאית בראשותו של דייויד מינצברג, חווה כעת טלטלה גדולה.

מה שמן הסתם לא נרשם בהודעה הרשמית, זו העובדה שמוכתר מחזיק בחוזה לשלוש השנים הקרובות, חוזה שמופקד בבקרה וכעת יצטרך המועדון לפצות אותו על פיו בשל סיום תפקידו. עמית פסט, מי שמונה לא מכבר להיות נציג הבעלים, יתפקד כעת כמנכ"ל זמני, עד שימונה מנכ"ל חדש למועדון.

מי שמייעץ לאחרונה לבעלים ונמצא בקשר רציף עם אנשי המועדון הוא אסף בן דב, לשעבר מנכ"ל מכבי חיפה. בסביבת האדומים הזכירו את בן דב כאחד המועמדים לתפקיד המנכ"ל הבא

לירן מוכתר מנכ"ל הפועל תל אביב בכדורגל. דני מרון
המצב בעייתי, בלשון המעטה. לירן מוכתר/דני מרון

על פניו, החלפתו של מוכתר שנכנס לתפקידו בתקופת הבעלות הקודמת, היא צעד לגיטימי והגיוני מצד קבוצת הבעלים החדשה שנכנסה לתפקידה באופן רשמי בתחילת החודש. אולם גורמים שמכירים את מוכתר מקרוב יעידו על אדם מקצועי מאוד, אנושי וקשוב לעובדי המועדון, אחד כזה שהיה מחוייב כל כולו לתפקידו, הן בזמן הבעלים הקודמים והן לאורך כל הליך הרכישה של קבוצת מינצברג. המנכ"ל היוצא ליווה מקרוב את בדיקת הנאותות שהייתה מורכבת ומסובכת, בתהליך שלווה במאות מסמכים, אסמכתאות ושיחות בנוגע המצב הכספי של הקבוצה בשלוש השנים האחרונות וכאמור הושלם בהצלחה, עד שהמועדון עבר לידיים חדשות.

בשנה האחרונה נאלץ מוכתר לעבוד בתנאים לא הגיוניים, ללא כסף שהוזרם לקופת המועדון, בלי בעלים מתפקד במרבית הזמן, עם גירעון גדול וללא מקורות תקציביים. למעשה, הפועל תל אביב הייתה משותקת כלכלית בכל תקופת החלפת הבעלות וגם לאחר מכן. המנכ"ל היוצא היה זה שנלחם מדי חודש כדי למצוא מקורות מימון כאלה ואחרים ובלבד שכל עובדי המועדון יקבלו את מלוא שכרם ולא יהיו עיכובים כאלה ואחרים בתשלומים. למרות הקשיים הכלכליים, מעיד אחד מאנשי המועדון, כי מוכתר נלחם בכל כוחו כדי שלא יעלו את מחירי המנויים בצורה משמעותית, אך נתקל בסירוב וחוסר רגישות מצד הבעלים החדשים. המינויים אמנם התייקרו בצורה מינורית, אך עדיין המחירים עלו למרות עונה קטסטרופלית של הקבוצה, שהצליחה להינצל מירידה רק במחזורי סיום העונה.

שיטת העבודה האגרסיבית של אנשי הקבוצה האמריקאית, יצרו לא מעט מתיחויות וחיכוכים במועדון, גם עם מוכתר ובזמנו גם עם צחי שעיה שהתפטר. במתחם וולפסון מספרים על אווירה עכורה שהייתה בין כל הגורמים שניהלו את המועדון. למוכתר כך מסתבר, היו לא מעט חיכוכים עם הבעלים מינצברג בנושאים כאלה ואחרים וגם עם חן סול, שהיה אנליסט וקיבל קידום להיות ראש מחלקת הכדורגל ובעצם אחראי על הצד המקצועי במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיכאל מינצברג לורנס מינקון מקבוצת רכישה הפועל תל אביב. דני מרון
התנהלות אגרסיבית. האמריקאים/דני מרון

גורמים בסביבת המועדון שמעורים בפרטים, מעריכים שהתמונה בהפועל החדשה רחוקה מלהיות אופטימית ולא מעט אנשים מעריכים שהבעיות והקשיים עוד בדרך. הקבוצה תפתח את האימונים בתחילת חודש יולי ובצוות המקצועי ממשיכים בניסיונות לצרף שחקני חיזוק נוספים אחרי ההחתמות של עומרי אלטמן וחוסה רודריגס וכן הארכת חוזיהם של השוער אמיליוס זובאס והקפטן דן איינבינדר.

מוכתר נפרד בהודעה הבאה: "משפחת הפועל תל אביב היא חלק בלתי נפרד ממני בשנים האחרונות. גם כשעזבתי לפרק זמן קצר, הגעתי למשחקים, התעניינתי במה שקורה, עזרתי תמיד למי שהיה צריך - וכשחזרתי, נתתי את הלב והנשמה בכל יום. הגעתי לעבודה בכל בוקר בתחושה של שליחות. הקהילה המדהימה שמקיפה אותנו וקהל האוהדים הנאמן והמסור נתנו לי את הכוחות להמשיך גם בתקופות פחות טובות.

הבעלים היוצאים הפקידו בידיי את המשימה החשובה ביותר בשבע השנים האחרונות, ליווי הרכישה ומעבר זכויות הניהול לקבוצת הבעלות החדשה - ואני גאה שזכיתי לעמוד בראש המערכת ולעמוד בהצלחה במשימה העיקרית שהוצבה בפניי. בהמשך, נתקלנו בקשיים רבים בדרך, אבל עמדנו בהם וסיימנו את העונה, גם אם בפן המקצועי זו עונה שכולנו נעדיף לשכוח.

ניהלתי את תהליך בדיקת הנאותות באחריות, תהליך שהיה מורכב ומסובך מאוד, גם לקבוצת הבוגרים וגם למחלקת הנוער, תהליך שלווה במאות מסמכים, אסמכתאות ושיחות על המצב הכספים של הקבוצה ב-3 השנים האחרונות. תהליך זה הושלם בהצלחה ואני גאה בכך.

בכנות ובגילוי לב, החודשים האחרונים היו קשים במיוחד. ללא כסף, ללא בעלים, להוביל את המועדון ברגעים קשים - גם מקצועית וגם כלכלית תוך אי וודאות מוחלטת, אבל לשמחתי עמדתי במשימה. זה אמנם עלה לי בהרבה בריאות, לילות ללא שינה ולחצים אדירים שספק אם מישהו יודע או יכול להעריך עד כמה האחריות גדולה.

תודה על הזכות להוביל את המועדון הענק שנקרא הפועל תל אביב. מדובר במועדון מדהים, עם עובדים נפלאים, קהל אדיר ותומך, היסטוריה מפוארת ובתקווה גם לעתיד טוב יותר. תודה לאוהדי הקבוצה הנפלאים, על התמיכה, המילים הטובות, האיכפתיות, הרצון לראות את המועדון מתנהל בצורה שקופה וטובה. מקווה שנתתי לכם את ההרגשה שמתחשבים בכם וקשובים אליכם תמיד. עקרונות אלה היו נר לרגליי במהלך תקופתי.

אני ממשיך לאתגר הבא בחיי המקצועיים, אך לנצח אשאר אוהד של הקבוצה וארצה בהצלחתה.  
יאללה הפועל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully