וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת מברכים על האופי: "נחמד להיות בצד שמנצח בתוספת הזמן"

שינו זוארץ החמיא לשחקנים אחרי ניצחון הבכורה במוקדמות היורו, בנבחרת ישראל הודו: "היו דפיקות לב", ובטוחים: "גם אחרות יתקשו מול בלארוס". וייסמן וגלוך בתמונת ההרכב לאנדורה

"מחוץ לקווים" על נבחרת הנוער - 15.6/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

נבחרת ישראל רשמה אמש (שישי) ניצחון ראשון במוקדמות יורו 2024 כאשר גברה 1:2 על בלארוס החלשה, בזכות שער דרמטי של אוסקר גלוך שהשלים מהפך בתוך תוספת הזמן. עם סיום המשחק נראתה במחנה הישראלי התפרצות גדולה של שמחה, שנבעה בעיקר מהאופן בו הושג הניצחון החשוב, שכן עד הדקה ה-85 הנבחרת עוד פיגרה ורק שערים של צמד המחליפים שון וייסמן וגלוך, האחרון היישר מנקודת הקרן, העניקו שלוש נקודות חשובות מאוד והשאירו לישראל סיכוי בקמפיין. התיקו המאופס בין קוסובו לרומניה, באחד המשחקים המקבילים בבית, שירת את ישראל במאבק על המקום השני בבית.

מי שחגג בטירוף ביציע עם שריקת הסיום הוא המנהל המקצועי יוסי בניון, שכתב בלילה בחשבון האינסטגרם שלו: "סליחה אם החגיגה הפריעה למישהו, אבל יש רגעים מאושרים בחיים שככה הגוף מגיב".

אוסקר גלוך, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
השלים את המהפך. אוסקר גלוך/ברני ארדוב

עוד בנושא

זו הייתה הופעה לפרקים ארוכים נראתה לא טוב, בעיקר בצד ההגנתי, כאשר נבחרת ישראל סגרה משחק 18 ברציפות שהיא סופגת בו, הפעם מול אחת הנבחרות החלשות באירופה. זה הלך קשה וגם במחצית השנייה הגיעו הבלארוסים למספר מצבים קורצים, שאם היו מובקעים שהיו יכולים להחזיר את אלון חזן ושחקניו מובכים מהמשחק הזה.

המאמן זכה למחמאות בנבחרת, בעיקר על ניהול המשחק שלו והשינויים הפרסונליים שעשה במחצית השנייה בחלק הקדמי, שבסופו של דבר הביאו את הניצחון, עם הרבה נחישות ואופי. דולב חזיזה שנכנס מיד לאחר ההפסקה הציג יכולת טובה מאוד, וכמובן צמד הכובשים וייסמן וגלוך עלו גם מהספסל, כשגם גבי קניקובסקי שנכנס כמחליף תרם את חלקו. נושא האופי, אגב, עלה לא מעט בשיחות לאחר המשחק, וגם יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, שנכח במשחק והגיע לברך את השחקנים בחדר ההלבשה בסיום, שיבח אותם על רוח הלחימה שהפגינו עד הדקות האחרונות. זוארץ הקפיד לעבור שחקן-שחקן, לחץ להם ידיים ובירך אותם על הנצחון הדרמטי.

רז שלמה, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ההגנה התקשתה. רז שלמה/ברני ארדוב

"זה נחמד להיות בצד שמנצח משחקים בתוספת הזמן", אמר גורם בנבחרת, "כי הרבה שנים היינו רגילים להיות הצד שסופג, מפסיד ונשאר מתוסכל. זה היה ניצחון קשה, אבל מתוק. גם הנבחרות האחרות יתקשו מול בלארוס, מדובר בנבחרת אגרסיבית מאוד שקשה לשחק נגדה. נכון שהגענו פייבוריטים, אבל ידענו מראש שקל זה לא יהיה".

המגן שגיב יחזקאל, שגם הוא שותף כמחליף במחצית השנייה וסייע בהשלמת המהפך, הודה: "היו לנו הרבה דפיקות לב. ידענו שזה לא הולך להיות משחק קל. כל משחק בבית הזה יהיה קשה וצמוד, ובכל מקרה אני שמח שהתעלינו על עצמנו וידענו לחזור עם המון אופי וזה צעד חשוב לעבר המטרה שלנו".

על החזרה מהפיגור הוסיף: "אני חושב שיש כאן המון אופי והמון אמונה, מה שעשינו היום לא היה קל. באנו למשחק מול קבוצה שהסתגרה, משחק ללא קהל וגם זה לא קל. אני שמח שעשינו את זה, צעד חשוב לקראת אנדורה".

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. ברני ארדוב
פגע בחילופים. אלון חזן/ברני ארדוב

המשלחת הישראלית צפויה לנחות הערב בארץ וכבר ביום שני הקרוב מצפה לנבחרת משחק נוסף, נגד אנדורה באצטדיון טדי. השוער דניאל פרץ יעזוב מחר ויצטרף לסגל הנבחרת הצעירה לקראת פתיחת היורו עד גיל 21 בהמשך השבוע, כאשר גד עמוס זומן במקומו ויהיה השוער המחליף לעומרי גלזר שיפתח גם במשחק הקרוב. המאמן אלון חזן צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב לקראת יום שני, כאשר צמד הכובשים מאתמול, וייסמן וגלוך, שנכנסו כמחליפים, נמצאים חזק בתמונת ה-11.

יחזקאל התייחס למשחק הבא: "נצטרך להגיע יותר מרוכזים, להגיע ולעשות את הדברים כמו שאנחנו יודעים, ושוב להמשיך עם האמונה ואני מניח שנעשה את זה, בעזרת השם. הקהל בטדי יהיה פקטור משמעותי, ראינו איך זה לשחק בלי קהל ואני שמח שאנחנו חוזרים לשחק במדינה שלנו, מול הקהל שלנו ואני בטוח שזה ייתן לנו פוש אדיר".

המשחקים שנותרו לישראל במוקדמות יורו 2024:

19.6: ישראל - אנדורה

9.9: רומניה - ישראל
12.9: ישראל - בלארוס

12.10: ישראל - שוויץ
15.10: קוסובו - ישראל

18.11: ישראל - רומניה
21.11: אנדורה - ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully