וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפוצצו את הקמפיין: חזן ניצב בפני המשחק החשוב בקריירה

משה בוקר, בודפשט

16.6.2023 / 13:00

כל תוצאה מלבד ניצחון על בלארוס תשאיר בבית את האוהדים, גם את אלה שרצו לפגוע בנבחרת. וגם: ההצלחה של הנוער פגעה במוניטין הנבחרת הבוגרת, התחושה בבודפשט לעתים מזכירה משחק ידידות, ותהייה: אם היריבה כל כך התקדמה, האם אנחנו עמדנו במקום?

מסיבת העיתונאים של אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל, לקראת בלארוס ואנדורה/צילום: יותם רונן עריכת וידאו: טל ויסמן

נבחרת הנוער חזרה מאליפות העולם בארגנטינה עם הישג חסר תקדים, הנבחרת הצעירה תצא לאליפות אירופה בגיאורגיה, והנבחרת הלאומית שלנו מחפשת ניצחון על נבחרת בלארוס (21:45) כדי להישאר רלוונטית. מעולם נבחרת ישראל הבוגרת לא היתה במציאות בה היא צריכה להוכיח שהיא רלוונטית. ביקור במחנה הנבחרת בבודפשט מעלה תמונה שמעולם לא ראינו בתולדות נבחרת ישראל. עושה רושם שההצלחה האדירה של נבחרת הנוער, יחד עם החיבור הרגשי לילדים בנבחרת, פגעו לא מעט במוניטין של הנבחרת הלאומית שלנו. אולם מסיבת העיתונאים אליו הגיעו הקפטן אלי דסה והמאמן אלון חזן היה ריק כמעט. רק שלושה עיתונאים הגיעו מישראל ללוות את הנבחרת. כמי שמלווה את הנבחרת מעל שני עשורים, זו היתה מסיבת העיתונאים הדלה ביותר בעיתונאים והקצרה ביותר ערב משחק. מעבר לאבטחה סביב הנבחרת שנשארה כרגיל, נראה כי האווירה די נינוחה. מספרם הדליל של אנשי תקשורת, הסיקור הדל יחסית על הנבחרת בארץ, נותנים את התחושה שמדובר בסוג של משחק ידידות.

אבל זו רק תחושה. אם מביטים היטב על הבעות הפנים של אלון חזן ויוסי בניון למשל, אם מנסים לקרוא את שפת הגוף שלהם, מבינים היטב כמה לחץ נמצא אצלם בפנים. חזן ובניון יודעים שהמשחק מול בלארוס יכול להחזיר את הנבחרת לתמונה, אבל גם לגמור להם את הקמפיין כבר אחרי שלושה משחקים. הרבה דברים השתנו עם השנים בנבחרת הלאומית, אבל דבר אחד עובר בירושה מהמאמן והשחקנים בכל פעם מחדש - לא משנה מי היריבה, תמיד מספרים לנו כמה היא טובה, כמה היא מסוכנת, ובעיקר כמה היא השתפרה. דרור קשטן, אלי גוטמן, אלישע לוי ורבים אחרים נהגו להפחיד אותנו ערב משחק גם אם שיחקנו נגד לוקסמבורג, סן מרינו או אנדורה. גם דסה וחזן החמיאו לבלארוס, סיפרו על ההתקדמות הגדולה שהנבחרת עשתה, על צמצום פערים, וסיפרו לנו כמה המשחק הולך להיות קשה. לזכותם של הקפטן והמאמן הם לא חששו להוציא מהפה את המילה ניצחון ואמרו יותר מפעם אחת שהנבחרת באה לכאן רק כדי לנצח. גם זה הישג.

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. יותם רונן
מסיבת עיתונאים דלה וקצרה. חזן/יותם רונן

עוד בנבחרת ישראל

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אני לא יודע עד כמה הנתונים שאלון חזן ויוסי בניון קיבלו מהאנליסטים באמת מפחידים, אבל בהתבסס על הנתונים שהוצגו להם, ייתכן וזו הסיבה ללחץ הגדול של המאמן והמנהל המקצועי. עבודת המחקר והמעקב שביצעו האנליסטים של הנבחרת גרמה לחזן לחשוב פעם נוספת על ההרכב והמערך. השחקנים מדקלמים בעל פה את החומר שקיבלו על היריבה, והקפטן נתן לנו טעימה קטנה במסיבת העיתונאים למה הם כל כך חוששים מהמשחק הזה. "זו נבחרת אגרסיבית. לא עוברים אף נבחרת בהליכה. אנחנו צריכים להביא את היכולות והאיכויות שלנו כדי לנצח".

דסה דקלם את מה שהצוות המקצועי אמר לו כל השבוע במחנה האימונים בבודפשט. היריבה עדיפה עלינו באגרסיביות, אנחנו עדיפים עליהם ביכולת הטכנית. זו הפעם הראשונה שעומדים לרשות חזן שלושה שחקנים שמסוגלים לעשות את ההבדל במיוחד נבחרת שמשחקת עם הרבה כח ובלי טכניקה - מנור סולומון, ליאל עבדה, ואוסקר גלוך. את המשחק הזה הנבחרת תנצח בזכות היכולת האישית הגבוהה של אחד השחקנים האלה, בזכות היכולת הטכנית העדיפה על זו של בלארוס, אבל באותה מידה היא גם יכולה ליפול מטעות אופיינית במצב נייח. התפיסה של חזן ובניון היא שהנבחרת שלנו תבקיע שער בכל מקרה, והמטרה היא רק לא לספוג.

אוסקר גלוך שחקן נבחרת ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
היתרון הטכני בלי ספק אצל ישראל. גלוך/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

בנבחרת מדברים על כך שיש כאן שחקנים שלא שיחקו בשבועות האחרונים, יש חוסר ודאות לגבי כושר המשחק בו הם נמצאים ולגבי החדות שלהם. זה נכון. אבל מהבעיות הללו סובלת גם נבחרת בלארוס. בנבחרת מסבירים כי אצלנו הפגיעה צפויה להיות גדולה הרבה יותר כי לנו יש שחקנים בעלי יכולת אישית גבוהה והמשחק שלנו לא מתבסס על אגרסיביות. אם נתעלם מכל האמירות והסיפורים, נתעלם מתיק העבודה של האנליסטים, בסופו של דבר, זה משחק שהנבחרת שלנו צריכה וחייבת לנצח. יש לחזן את כל הכלים כדי לנצח, יש לנו נבחרת עדיפה בכמה דרגות על בלארוס, יש לנו שחקנים שמככבים באירופה, בקיצור- תירוצים לא יתקבלו הפעם. מנור סולומון, ליאל עבדה, אוסקר גלוך, תאי בריבו, שון וייסמן ואחרים חייבים לעשות את ההבדל. גם העובדה שהנבחרת משחקת בהונגריה במשחק ללא קהל, תשחק לטובתה. בבלארוס הקהל עוין מאוד ומדרבן את השחקנים בלי הפסקה, במשחק הערב הבלארוסים לא ייהנו מדחיפה של הקהל, הם יהיו הרבה יותר משוחררים, והשחקנים של חזן חייבים לנצל את היתרון הזה.

החשש מהמהירות של הבלארוסים והאגרסיביות שלהם גורמת לחזן הרבה כאבי ראש בנוגע למערך. הרכב הנבחרת למעשה סגור, למעט ההתלבטות בנוגע לקישור האחורי - האם לשחק עם דור פרץ, מוחמד אבו פאני ונטע לביא יחד, או להסתפק בשני קשרים אחוריים בלבד. מקומו של פרץ בהרכב מובטח, ואם חזן יחליט לשחק עם שני קשרים אחוריים בלבד, ייתכן שתהיה עדיפות לאבו פאני בגלל החשש שההגעה של לביא מיפן להונגריה תשפיע עליו.

דבר אחד (בינתיים) מאוד מעניין אותי בכל האמירות של הצוות המקצועי והשחקנים - אם מספרים לנו שהנבחרת היריבה השתפרה, אם מספרים לנו שהפערים צומצמו, ואם אומרים לנו שזו נבחרת הרבה יותר טובה מזו שהכרנו, אז מה בדיוק זה אומר? שאנחנו נשארנו במקום? שאנחנו לא התקדמנו? אף אחד בנבחרת לא אומר את זה, אבל זו המשמעות. אם בלארוס כבר לא אותה נבחרת חלשה, וזה הופך את המשחק להרבה יותר קשה, זה אומר שאנחנו כנבחרת לא התקדמנו לשום מקום. במבחן התוצאה אגב זה נכון.

דור פרץ, קשר נבחרת ישראל. דני מרון
מקומו בהרכב נראה מובטח. דור פרץ/דני מרון

הרבה עוסקים באיומים של אוהדי בית"ר ירושלים לפוצץ את המשחק של הנבחרת נגד אנדורה ביום שלישי בטדי. השחקנים של אלון חזן צריכים לדאוג לא לפוצץ את הקמפיין כבר הערב. כל תוצאה מלבד ניצחון על בלארוס, תשאיר בבית את האוהדים, אולי אפילו אלה שרוצים לפגוע בנבחרת.

כאן בבודפשט לא מדברים על האיומים הנשמעים בארץ, כאן חוששים לסיים את הקמפיין. אלון חזן היה התקווה הגדולה של ראשי ההתאחדות, הם האמינו שהוא יוביל את ישראל ליורו, הערב הוא יעמוד במשחק הכי חשוב שהיה לו בקריירה. חזן יודע שהמשחק הזה יכול לסיים עבורו את הקמפיין, והוא גם יודע כי 6 נקודות מול בלארוס ואנדורה יוציאו את הנבחרת לפגרה שהיא במצב טוב מאוד, אחרת, השם ירחם. ומילה לסיום: אם יש עוד סיבה למה הנבחרת צריכה לנצח, זה כדי למנוע מאיתנו את שידור החוזר של הפסטיבל סביב פרשת החדר של ערן זהבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully