וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא הגיל, זה בהחלט התרגיל: כך בני הגיל השלישי עושים כושר

שלוש פיזיותרפיסטיות החליטו אחרי שנים רבות של טיפול ואימון במבוגרים למלא ריק משמעותי; הן הבינו שאין מסגרת שיודעת לתת מענה לאתגרים שאיתם מתמודדים בני הגיל השלישי - והקימו אותה בעצמן. הכירו את "פיזיומיינד"

פיזיומיינד. יחצ,
הכי צעירה בת 60, המבוגר בן 84. פיזיומיינד/יחצ

"בוקר טוב", מחייך מדריך הכושר יוני בתחילת השיעור בסטודיו ברחובות. בחוץ כבר כמעט חשכה, והשעה היא שבע וחצי בערב. מולו עומדים עשרה מתאמנים - חמש נשים וחמישה גברים. הצעירה שבהם בת 60, המבוגר בן 84, וקשה שלא להתרשם מהמראה. אל תטעו לחשוב שמדובר בחוג קל; החבר'ה האלה באים לעבוד ולהזיע, וחלקם הגדול מקפיד להגיע לשלושה אימונים בשבוע.

הכירו את "פיזיומיינד", הבשורה החדשה בעולם האימונים לבני ובנות 60+, שמתרגלת אימונים גופניים ואימונים למוח בכפיפה אחת. החברה נוסדה בידי שלוש פיזיותרפיסטיות, שאחרי שנים רבות של טיפול ואימון במבוגרים, החליטו למלא ריק משמעותי; הן הבינו שאין מסגרת שיודעת לתת מענה לאתגרים שאיתם מתמודדים בני הגיל השלישי - והקימו אותה בעצמן.

צוות פיזיומיינד. יחצ,
חיה גליקמן, חגית ברנס וסוזנה מרדכי, מייסדות פיזיומיינד/יחצ

המייסדות, חיה גליקמן, חגית ברנס וסוזנה מרדכי, פיתחו ודייקו את שיטת האימון הייחודית, שעובדת בדיוק על הצרכים של בני הגיל השלישי, כך שיישארו חיוניים, חזקים ובריאים.

שניות ספורות אחרי תחילת החימום, הם מבקשים לשנות אווירה. "מנחם לא הגיע היום, אז אתה יכול לשים מוזיקה", הם צוחקים. יוני מבצע, והאדרנלין מתחיל לזרום. אחרי כמה תרגילים, עוברים לעבודה על שיווי משקל ואחר כך על קואורדינציה.

המדריך לא מרחם, והמתאמנים לא מתחמקים. הוא מבקש מהם לבצע תנועת סווייפ עם יד אחת, ובמקביל לטפוח על החזה ביד השנייה. כשהם מתחילים להתגבר על המכשול (זה יותר מסובך ממה שזה נשמע), הם עוברים לבצע את התרגיל תוך כדי הליכה. ואחר כך - כל אחד משחק עם עצמו "אבן, נייר ומספריים", ונדרש להביא לניצחון של היד החלשה. נשמע קל? נסו את זה בעצמכם ותבינו.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פיזיומיינד. יחצ,
ממש לא קל. פיזיומיינד/יחצ

כרמלה, גננת בת 70, מעידה על עצמה ש"עד לפני תשעה חודשים, מעולם לא עשיתי ספורט, חוץ מלרדוף אחרי הילדים בגן".

- ומה בכל זאת הביא אותך לכאן?

"ראיתי מודעה בפייסבוק, באתי וניסיתי, והיום אני עושה שלושה אימונים בשבוע. אף פעם לא התחברתי לפעילות גופנית או אהבתי את זה, והמשפחה שלי בהלם מהשינוי שחל בי. נהייתי יותר קלילה, ואני הכי אוהבת את החברותא שנוצרה בינינו".

- אילו תרגילים את אוהבת במיוחד?

"TRX. ככה קוראים לזה, נכון?", מחייכת כרמלה. "אני אוהבת גם להרים משקולות. שלא תבין לא נכון, אני חוזרת הביתה בשוק מכל מה שעשיתי באימון, אבל נהנית מכל רגע. לפני שנה, אם היית פוגש אותי בשעה הזאת, הייתי בטח יושבת בבית מול הטלוויזיה או גולשת בפייסבוק. עכשיו זה שונה. אפילו התחלתי לסחוב אחריי חברים".

פיזיומיינד. יחצ,
גם להרים משקולות/יחצ

20 דקות לאחר תחילת השיעור, מחלק יוני את המתאמנים לשתי קבוצות. קבוצה אחת מתחילה במשקולות ועוברת ל-TRX, והקבוצה השנייה פועלת בסדר ההפוך. "מה זה, כל הבנות שם!", הזדעקה וצחקה אחת הנשים שנותרה עם ארבעה גברים בקבוצתה.

האדרנלין וכוח הרצון כל כך גבוהים, שגם כשהמדריך מבקש מהמתאמנים לנוח בין התרגילים, הם מנסים להמשיך. אבל הוא לא מוותר. "מכבדים את העבודה, מכבדים את המנוחה", הוא חוזר ואומר. האימון הגופני והקוגנטיבי משלב את כל עקרונות הכושר החשובים לבני 60 ומעלה: עבודה על כוח שרירים, סיבולת לב-ריאה, שיווי משקל, קואורדינציה, מהירות תגובה, זיכרון, חדות מחשבה וגמישות.

השיעורים מתקיימים בסטודיו של "פיזיומיינד" בראשון לציון וברחובות תחת הנחיה ופיקוח של צוות הפיזיותרפיסטיות והמנהלות. סוזנה משקיפה מהצד, ומדי פעם עוברת למרכז החלל. היא מדרבנת את המתאמנים ומסייעת.

האימון, שנקבע מראש ל-50 דקות, מתארך. היצר התחרותי, מתברר, לא נמוג עם השנים. להפך. המתאמנים מאתגרים את עצמם, מנסים לבצע את אימון הכח עם משקלים כבדים יותר, כל אחד לפי יכולתו. שמוליק, בן 69, שבתחילת הדרך לא יכול היה להרים 4 ק"ג, מניף עכשיו 10 ק"ג. נורית, בת 66, מגיעה כבר למשקולות של 25 ק"ג. כשעוזי, בן 70, מניף 50 ק"ג, כל הסטודיו נדהם ומשתאה.

50 דקות עפו והמאמנים שמים לב שזמן האימון כבר נגמר, אבל לא מוותרים על המתיחות ותרגילי השחרור ומוציאים את החברים החוצה לרחבה, עשר דקות אחרי הזמן המתוכנן.

עוזי מרים משקולות בפיזיומיינד. יחצ,
עוזי מרים משקולות בפיזיומיינד/יחצ

עוזי, כמו כרמלה, חגג 70 לאחרונה, וגם הוא מגיע לשלושה אימונים בשבוע ("בקרוב אעלה את הקצב לארבעה אימונים"). בניגוד אליה, הוא עשה ספורט במשך כל חייו, וגם העבודה שלו היא פיזית - בתור טכנאי מיזוג אוויר.

"מאז שאני זוכר את עצמי, עשיתי ריצות, חדרי כושר, פילאטיס. אבל לגיל שלנו, אני חושב שהשיעורים האלה הם בדיוק מה שצריך. לא צריך להגזים. התרגילים מובנים, מתוכננים ומותאמים. זו קבוצה קטנה, עם הדרכה אישית, וזה הכיף. כל אחד עושה מה שהוא יכול. אני יכול להרים 40 ק"ג, מישהו אחר יכול 20 ק"ג, וזה בסדר".

- יש לך מסר לבני גילך שקוראים את הכתבה הזאת בזמן שהם יושבים בבית?

"למה רק לבני הגיל שלי? חשוב להגיד את זה גם לבני ה-60 וה-50, ואפילו ה-40. תשקיעו בספורט כל החיים, וזה ישמור עליכם לעת זקנה. לי קל יותר בגלל שלא התחלתי מאפס, ובאתי עם כושר. קפצה לי מודעה באינטרנט, באתי לשיעור ניסיון ומאז לא עזבתי. אני מרגיש איך זה שומר לי על הבריאות, על הכושר, על העירנות".

- בדרך כלל, בני גילך ממלאים את חדרי הכושר ב-7:30 בבוקר, לא ב-19:30 בערב.

"נכון, אבל פה זה לא חדר כושר, אלא אימונים מיוחדים שתפורים בדיוק לגיל השלישי. אם אני מפספס אימון, זה לא עושה לי טוב. נכון שלא קל לבוא אחרי יום עבודה ארוך, אבל זה חשוב, ועל דברים טובים וחשובים לא מוותרים".

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully