וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר הג'ונגל: אנטוניו ספר ירד מהעץ בדרך להפועל באר שבע

לפני פחות משנה, ג'אנינה ספר "הדהימה את הפועל באר שבע" עם דרישות הזויות עבור בנה. בינואר הם סירבו להצעה מבלגיה כי "השכר לא מספיק". אז מה נשתנה הקיץ הזה? אולי במשפחת ספר שינו נוסחה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.6/ספורט1

לפני כ-10 חודשים ג'אנינה ספר הדהימה את הפועל באר שבע, אבל בעיקר את תקשורת הספורט ברומניה. חלון ההעברות של קיץ 2022 תקרב לסיום והקבוצה מבירת הנגב חיפשה שחקן כנף וריכזה מאמצים בבנה של ג'אנינה, אנטוניו ספר. בהתחלה זה דווקא נראה טוב.

ברומניה מספרים שכשבאר שבע ניהלה מו"מ עם ראפיד בוקרשט על רכישתו של ספר והסכימה לשלם קצת יותר מ-400 אלף יורו, במועדון הרומני אמרו תודה רבה ושלחו את הישראלים לסגור עם הילד. יותר נכון עם אמא שלו. ושם הכול התפוצץ.

"ג'אנינה ספר הדהימה את הישראלים", כתבו ברומניה לקראת סוף אוגוסט, "היא אמרה להם: 'הבן שלי יעבור לישראל רק תמורת 40 אלף יורו לחודש! הוא לא יגיע תמורת סכום נמוך יותר. אם זה לא מתאים לכם, הוא יישאר כאן. אלו הדרישות שלנו!'. ברגע הזה המגעים נעצרו".

ג'אנינה ספר היא אישה דעתנית, היא מדברת בפתיחות ("פעם כשאוהדי ראפיד קראו נגד אנטוניו ביציע, קמתי וצרחתי עליהם שאני אמא שלו") והיא מספקת כותרות. התקשורת ברומניה אוהבת אותה וכל הקוראים כבר מכירים את הסיפור על האב השרברב והאם עקרת הבית, שליוותה את בנה היחיד לכל אימון וכל משחק מאז שהיה בן שש. וגם ש"הרבה פעמים מתבלבלים וחושבים שאני אחותו או בת הזוג שלו".

שחקן ראפיד בוקרשט, אנטוניו ספר. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
הרוויח בראפיד פחות מ-9,000 יורו ודרש מבאר שבע 40,000. ספר/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

ספר היה אז בן 22 ועדיין תחת החוזה הראשון שלו בראפיד. חודש לאחר מכן חתם על הסכם חדש במסגרתו הרוויח 9,000 יורו לחודש - כלומר החוזה הקודם היה נמוך יותר וג'אנינה דרשה מבאר שבע שיפור של מאות אחוזים. דרשה ופוצצה את העסקה.

ברומניה נפערו פיות והעיסוק בהתנהלות של אמא ג'אנינה היה קדחתני. בחלק מהאתרים אפילו גייסו מומחים, למשל אקס הפועל עכו דניאל סטאנצ'ו, שהסביר: "באר שבע לא יכולה לשלם משכורות כמו שמשפחת ספר ביקשה. כלומר, יש למועדון כסף, אבל לא ישברו שם את הדרך שלהם. השכר הכי גבוה שם נע סביב 30-32 אלף יורו לחודש".

פלורין מנאה, ששימש כסוכנו עד אותם ימים, החליט שהוא לא יכול להמשיך כשמי שמנהלת את העניינים זו אמא ג'אנינה והילד פועל בניגוד למהלכים שלו. בריאיון שערך, מנאה הוסיף קיסם למדורה: "טוני הוא בחור צעיר ולא יציב מבחינה מנטלית. הוא נכנע ללחצים מכל מיני כיוונים, אולי טוב יותר שדרכינו נפרדו".

הרעש התקשורתי סביב קריסת ההעברה להפועל באר שבע היה כל כך חזק, עד שספר עצמו נזעק לעניין והגן על משפחתו. "אמרו הרבה דברים על אמא שלי - שהיא פוצצה את העסקה - ואף אחד מהם לא נכון. האמת היא שהמאמן של הפועל באר שבע שלח לי הודעה שהוא רוצה אותי וכתב לי ששני המועדונים ינסו לסגור את זה. אני עדיין חושב שהעסקה לא גמורה סופית".

עוד בוואלה!

זר חדש בבירת הנגב: אנטוניו ספר חתם לארבע שנים בהפועל באר שבע

לכתבה המלאה
אנטוניו ספר ואמו, ג'אנינה ספר. ., צילום מסך
"אמרו הרבה דברים על אמא שלי - ואף אחד מהם לא נכון". אנטוניו וג'אנינה ספר/צילום מסך, .

בינואר זולטה וארחם נכנסה לתמונה. המועדון הבלגי הגיע לסיכום מהיר עם ראפיד בוקרשט, אבל אותו סיפור מהקיץ חזר על עצמו. במשפחת ספר קיבלו תיאבון - אבל לא כזה מקצועי. הילד דחה את האפשרות לעבור לליגה חזקה ונחשבת, שמשמשת פעמים רבות כמדרגה אחרונה לפני מעבר למקומות כמו אנגליה, גרמניה או צרפת. למה? ברומניה מספרים שהוצע לו שכר של 11 אלף יורו לחודש.

"הם הציעו לי מעט מדי כסף", סיפר בגילוי שחקן הכנף הצעיר, "השכר שהם היו מוכנים לשלם לי היה קצת יותר גבוה מזה שאני מרוויח בראפיד. זו הסיבה בגללה לא עברתי. המו"מ נמשך עד חצות, דיברתי עם המאמן, עם המנהל המקצועי, הם ממש רצו אותי. אבל הכסף לא היה מספיק".

חלון ההעברות של ינואר נסגר, עונת 2022/23 נגמרה וקיץ חדש הגיע. הפועל באר שבע חזרה לתמונה - הפעם עם הצעה שנעה סביב 200-400 אלף יורו (לפי דיווחים שונים בתקשורת הרומנית) - והפעם גם הצליחה לסכם עם אנטוניו ספר ומשפחתו.

שחקן ראפיד בוקרשט, אנטוניו ספר. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
סיים את העונה בקול ענות חלושה. ספר/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

לספר יש הופעה אחת בלבד בנבחרת רומניה, שרחוקה מימיה הגדולים. לעומת לא מעט שחקנים מהליגה המקומית, הוא לא הוזמן לסגל בפתיחת מוקדמות יורו 2024 וזה לא היה סימן מעודד מבחינתו. את העונה החולפת שדווקא התחילה טוב מבחינתו, הוא סיים בקול ענות חלושה: בפלייאוף העליון, נגד הקבוצות הטובות בליגה, הוא לא כבש בכלל ורשם רק שלושה משחקים של 90 דקות (מתוך 10).

מניות של שחקני כדורגל, בעיקר בליגות בינוניות באירופה, מתרסקות באותה מהירות שהן עולות. ויכול להיות שבמשפחת ספר פתחו מחברת מתמטיקה והחליטו על נוסחה חדשה: יעד חדש והצלחה מקצועית, יביאו בעתיד את אותם "40 אלף יורו לחודש".

קשה מאוד להאמין שהפועל באר שבע הסכימה לשלם את הסכום הזה לשחקן שמרוויח 9,000 יורו - אחרי שסירבה לעשות זאת בקיץ הקודם. אבל גם אם לא, ספר בכל מקרה יקבל שדרוג כלכלי ניכר ואולי גם דעתה של אמא ג'אנינה תוכל לנוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully