וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "הייתי בר מזל לזכות 23 פעמים בגרנד סלאם"

הסרבי הפך לשיאן הזכיות עם הניצחון ברולאן גארוס וסחט מחמאות מנדאל שחלק איתו את הפסגה: "זה היה נראה בלתי אפשרי, אבל עשית את זה". כל המספרים, השיאים והתגובות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.6/ספורט1

נובאק דג'וקוביץ' עשה הערב (ראשון) היסטוריה כשניצח את קספר רוד בגמר טורניר הרולאן גארוס בצרפת והפך באופן בלעדי לשיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם עם 23 הנפות. הסרבי בן ה-36 ניצח בשלוש מערכות את הנורבגי בגמר השביעי שלו בפריז ועם הזכייה השלישית שלו בגרנד סלאם הצרפתי, עקף את רפאל נדאל שהיה איתו בשוויון בפסגת הזכיות עם 22 גרנד סלאמים עד היום, וכעת הוא השיאן הבלעדי וההיסטורי.

השור הספרדי שחלק עם נולה את פסגת הזכיות פרגן לסרבי וצייץ: "ברכות על ההישג המדהים. 23 זה מספר שלפני מספר שנים היה נראה בלתי אפשרי לחשוב עליו, אבל עשית את זה! תהנה עם המשפחה והקבוצה שלך".

נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
מעכל את המעמד. דג'וקוביץ'/GettyImages

אלוף הטורניר והשיאן הבלעדי החדש הודה בסיום: "תודה רבה לקהל על אווירה נהדרת בכל משחק. אני מאוד שמח לחלוק באצטדיון הזה את הרגע המיוחד הזה בקריירה. זה לא צירוף מקרים שהגרנד סלאם ה-23 שלי הגיע כאן, כי זה היה הקשה ביותר עבורי לזכות בקריירה שלי. אני מאוד נרגש כרגע וגאה להיות פה. תודה על התמיכה והאנרגיות שהבאתם לי".

לאחר מכן, פנה לרוד ודיבר על המשחק: "קספר, תודה על המילים החמות. אתה לא סתם כאן, אתה אחד האנשים הטובים ביותר בסבב. אנשים מכבדים ומעריכים אותך. היה לי חשוב לומר את זה קודם, כי האנושיות שלך חשובה יותר מהכל. מצטער על התוצאה היום. זאת לא הדרך הטובה ביותר לסיים טורניר, אבל אתה מספק כבר כמה שנים נפלאות וכל הכבוד לך על זה. אני מאחל לך לנצח כל אחד, חוץ מאותי".

דג'וקוביץ' המשיך ודיבר על התחושות אחרי שבירת השיא: "לקבוצה שלי, למשפחה שלי - תודה. עברנו המון ביחד ואני יודע שלפעמים זה יכול להיות סיוט. תודה על כל הסבלנות, אני מעריך שהייתם יציבים כסלע בקריירה שלי ועל התמיכה הבלתי נגמרת. תודה למארגני הטורניר, הייתי בר מזל לזכות בגרנד סלאם 23 פעמים, זאת תחושה יוצאת מן הכלל. כל שחקן חולם להיות על הבמה הזאת, ולעשות את זה 3 פעמים בצרפת ועוד 20 פעמים נוספות ברחבי העולם זה פשוט מדהים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הסרבי סיים עם התודות בהבטחה לחזור לטורניר בשנה הבאה: "כל ילד צריך לחלום. אני בגיל 7 דמיינתי שאני אוכל לזכות בווימבלדון ולהיות הראשון בעולם. אם אתה רוצה להיות טוב יותר בעתיד, אתה צריך לגרום לזה לקרות. תודה גם לכל הספורטאים שהגיעו לכאן היום - אוליבייה ז'ירו, קיליאן אמבפה, זלאטן איברהימוביץ' וטום בריידי. תודה לכל מי שהגיע ותמך, נתראה בשנה הבאה".

המספרים

* דג'וקוביץ' הפך עם עלייתו למגרש לשחקן הכי מבוגר לשחק בגמר הרולאן גארוס, כשבמקום השני נמצא רפאל נדאל ששיחק בשנה שעברה בגמר וגם זכה בו, אך ההבדל בין השניים עומד על כשבועיים במעמד הגמר.

* זה היה גמר הגרנד סלאם השלישי של דג'וקוביץ' מאז גיל 35, כשרק קן רוזוול עם 6 גמרים ורוג'ר פדרר עם 4 גמרים הגיעו יותר פעמים למעמד הגמר בגיל הזה.

* קספר רוד שהגיע לגמר הגרנד סלאם השני ברציפות בצרפת הוא הנורבגי המצליח ביותר מאז 1997, אז אביו כריסטיאן הגיע לשלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה בפתוחה והודח על ידי מאמנו של דג'וקוביץ' כיום - גוראן איבניסביץ'.

* זאת הייתה הזכייה ה-94 של הסרבי בטורנירי סבב ה-ATP. נולה נמצא כעת במקום השלישי בכל הזמנים בשוויון עם איבן לנדל כשמעליו רק רוג'ר פדרר (103) וג'ימי קונורס (109).

* לדג'וקוביץ' זאת הייתה הפעם החמישי בקריירה שהוא משיג לפחות 21 ניצחונות רצופים, כאשר ההישג היום מחזיק עוד מטורניר ווימבלדון בעונה שעברה. השיא שלו עומד על 30 ניצחונות רצופים והוא היה מווימבלדון 2015 עד ווימבלדון 2016.

* דג'וקוביץ' הפך לטניסאי הראשון עם לפחות שלוש זכיות בכל אחד מטורנירי הגרנד סלאם - 3 פעמים באליפות ארצות הברית, 3 פעמים ברולאן גארוס, 7 פעמים בווימבלדון ו-10 פעמים באוסטרליה.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי, אלוף רולאן גארוס 2023. רויטרס
עם הגביע ה-23. דג'וקוביץ'/רויטרס

אזרנקה הצטרפה לאיחולים

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי, אלוף רולאן גארוס 2023 עם אשתו ילנה. רויטרס
חוגג היסטוריה. עם אשתו ביציע/רויטרס

קספר רוד בירך לפני הנפת הגביע של נולה: "ברכות לנובאק על הזכייה, עוד יום עוד שיא שהוא שבר. זה עוד יום שאתה כותב מחדש את ההיסטוריה של הטניס. קשה להסביר כמה אתה טוב ונהדר, נותן השראה לכל כך הרבה אנשים מסביב לעולם. ברכותיי לך, לקבוצה שלך ולסובבים אותך. שמחתי לשוב למעמד הגמר ואני אעבוד קשה כדי לחזור לפה גם בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully