וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד תהיה לו את פריז: דג'וקוביץ' הפך לשיאן הזכיות בגרנד סלאם

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 19:53

הסרבי שהיה בשוויון עם רפאל נדאל, המזוהה יותר מכל עם הטורניר הצרפתי, עשה היסטוריה ועלה לפסגה עם 23 תארים אחרי 6:7(1), 3:6, 5:7 על קספר רוד בגמר הרולאן גארוס. זאת הזכייה השלישית של נולה בצרפת בהפיכתו לטניסאי המעוטר בכל הזמנים

אליפות צרפת הפתוחה ככל הנראה תמיד תהיה מזוהה עם רפאל נדאל שהניף את הגביע ברולאן גארוס 14 פעמים, אך הערב (ראשון) נובאק דג'וקוביץ' הפך לאלוף האמיתי בפריז עם זכייתו השלישית בטורניר והזכייה ה-23 שלו בטורנירי גרנד סלאם, במה שהפך אותו לשיאן הבלעדי אחרי שהיה בשוויון עם השור הספרדי בפסגה. הסרבי ניצח 6:7(1), 3:6, 5:7 את קספר רוד הנורבגי בדרך לתואר ההיסטורי ששם אותו כטניסאי המעוטר ביותר בכל הזמנים בטורנירי הגרנד סלאם.

המשחק החל דווקא נהדר רוב רוד שהצליח לשבור את דג'וקוביץ' במשחקון ההגשה הראשון שלו ועלה ל-0:3 מוקדם. הסרבי הצליח לשבור בחזרה ואיזן ל-4:4, כשכל אחד מהשניים שמר על ההגשות שלו, עד שבשובר שוויון דג'וקוביץ' דרס 1:7 את הנורבגי ועם 6:7 עלה ליתרון 0:1 בקרב על התואר. המערכה השנייה נפתחה בצורה הפוכה לחלוטין מהראשונה כשהסרבי שבר מוקדם ועלה ל-0:3 מהיר. למרות ניסיון חזרה של המדורג 4, שיאן זכיות הגרנד סלאם השיג 3:6 עם טניס דומיננטי. במערכה השלישית כל אחד מהטניסאים שמרו על ההגשות, עד שבהגשה השישית של רוד, דג'וקוביץ' שבר ובהמשך השיג 5:7 עם הזכייה ה-23 בטורנירי הגרנד סלאם וההיסטוריה הענקית שנעשתה על החימר בפריז.

נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
היסטוריה. דג'וקוביץ' רגע אחרי נקודת הניצחון/GettyImages
קספר רוד טניסאי נורבגי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי, גמר רולאן גארוס 2023. רויטרס
כל אחד בעקבות ההיסטוריה שלו. רוד ודג'וקוביץ' לפני המשחק/רויטרס
קיליאן אמבפה עם זלאטן איברהימוביץ' בגמר רולאן גארוס. Clive Brunskill, GettyImages
קיליאן אמבפה הגיע לצפות בגמר יחד עם זלאטן איברהימוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill

מהלך המשחק

מערכה 1:

רוד ניצח על האפס במשחקון הראשון, ואז הפעיל את כל הלחץ האפשרי על דג'וקוביץ' שהציל שתי נקודות שבירה מוקדמות, אבל בשלישית הנורבגי השיג את מבוקשו - ועלה ל-0:2 בתום משחקון שנמשך מעל 11 דקות. רוד מימש את היתרון והגדיל ל-0:3 בעזרת הטעות הלא מחויבת ה-12 של הסרבי במשחק. דג'וקוביץ' עלה על הלוח אחרי ניצחון על האפס במשחקון הרביעי, אבל רוד שמר על ההגשות בדרך ל-1:4. דג'וקוביץ' שוב צימק ללא קושי רב, ואז ניצל את הזדמנות השבירה הראשונה שלו במשחק כדי להקטין ל-4:3, בסיום נקודה אדירה שהוכרעה בחבטה של רוד לרשת. הנורבגי לחץ והשיג אפשרות שבירה, אבל יריבו עמד בלחץ ואיזן ל-4:4. גם דג'וקוביץ' יכול היה לשבור במשחקון הבא, אבל החטיא ורוד עלה ל-4:5. כל שחקן שמר על ההגשות גם בשלושת המשחקונים שהגיעו אחר כך, ובשובר השוויון הגיעה התעלות של דג'וקוביץ' שגבר 1:7 על רוד בדרך ל-6:7 ו-0:1 בהתמודדות, אחרי 82 דקות.

קספר רוד טניסאי נורבגי, גמר רולאן גארוס 2023. רויטרס
פתח מצוין, אבל לא החזיק מעמד במערכה הראשונה. רוד/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
החוסן המנטלי האופייני אפשר לו לנצח במערכה הראשונה. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 2:

הסרבי פתח נהדר את המערכה השנייה עם אייס שחתם את המשחקון הראשון ועלה ל-0:1. דג'וקוביץ' הצליח להביא את רוד קרוב לרשת בשובר שוויון, אבל הנורבגי עם שגיאה איבד את ההגשות וראה את נולה עולה ל-0:2. גם במשחקון ההגשה השני שלו, הסרבי הותיק לא התקשה ועלה ל-0:3 בקלות עם האייס השישי שלו. דג'קוביץ' טעה במשחקון ההגשה של רוד שהצליח לחזור מעט לעניינים ולצמק ל-3:1. למרות שגיאה כפולה ותסכול רב מצד הסרבי, נולה עלה ל-1:4 במערכה השנייה, לפני שהנורבגי שמר על ההגשות שלו כשצמצם ל-4:2. דווקא עם פתיחה נהדרת שלו רוד במשחקון ההגשה של דג'וקוביץ', הסרבי חזר לעצמו ועלה ל-2:5 בעקבות שגיאה של הנורבגי. רוד כמעט איבד את ההגשות ואת המערכה כולה כשלנולה כבר הייתה נקודת מערכה, אבל הצליח להשוות ולצמק ל-5:3, אבל הסרבי הראה דומיננטיות והשיג 3:6 ויתרון 0:2 בדרך להגיש למערכה שעשויה להשיג לו את התואר.

נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
טניס פנומנלי. דג'וקוביץ'/GettyImages

מערכה 3:

רוד פתח טוב את המערכה השלישית ושמר על ההגשות עם יתרון 0:1, כשגם הסרבי הצליח והשווה ל-1:1. לדג'וקוביץ' הייתה אפשרות שבירה עם שגיאות של הנורבגי שהצליח לחזור ולעלות ל-1:2. נולה דילג בקלות עם משחקון ההגשה השני שלו והשווה ל-2:2. רוד הסתבך במשחקון ההגשה השלישי כשדג'וקוביץ' הצליח להקשות ולהגיע לשובר שוויון, אך עם האייס השלישי שלו במשחק, הנורבגי עלה ל-2:3 והסרבי השווה ל-3:3 כשכל שחקן שמר על ההגשות שלו מפתיחת המערכה. המגמה המשיכה גם במשחקון ההגשה הרביעי של רוד שעלה ל-3:4 עם אייס שלישי במערכה. הנורבגי הקשה על הסרבי במשחקון הבא כשנולה נקלע לפיגור, אבל הפך והשווה ל-4:4. רוד השיג את ה-4:5 עם טניס נהדר, דג'וקוביץ' עם ווינר נפלא השיג 5:5 בהמשך המערכה הצמודה. דווקא אחרי ששמרו על ההגשות עד כה, הסרבי הצליח לדרוס ולשבור את רוד בדרך ל-5:6 ואפשרות להגיש לזכייה. דג'וקוביץ' לא התרגש והשיג 5:7 במערכה השלישית ועם 0:3 זכה בגמר הרולאן גארוס עם היסטוריה ענקית - שיאן זכיות טורנירי הגרנד סלאם עם זכייתו השלישית בטורניר וה-23 בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully