וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזר מאמן הנבחרת: "אין אצלנו לחץ, השחקנים פשוט נהנים מהמשחק ומחייכים"

שלמה וייס, שליחנו לארגנטינה

8.6.2023 / 18:48

אייל גידרון משמש כעוזרו ויד ימינו של אופיר חיים בנבחרת עד גיל 20: "אופיר המאמן הכי אמיץ שאני מכיר. תורג'מן עשה שינוי"

אוהדי נבחרת ישראל עד גיל 20 לפני חצי גמר המונדיאליטו/נועם דניאל ורשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

נבחרת ישראל עד גיל 20 תעלה הערב (חמישי, 20:30, כאן11) לכר הדשא בלה פלאטה שבארגנטינה, למשחק חצי גמר המונדיאליטו נגד אורוגוואי. קצת לפני כן, התפנה עוזר המאמן אייל גידרון לריאיון.

מתוך הצוות אתה "האלמוני". זה סוג של פריצה גם שלך.

"בגלל שלא הייתי שחקן ולא אימנתי בוגרים, האוהד הממוצע באמת לא מכיר אותי. נחשפתי פה לאנשים וגם אנשים שהכירו אותי לפני כן, פתאום מתקשרים ושולחים הודעות. אנשים שהיו איתי בבית הספר ובצבא. אחרי משחקים הטלפון שלי מתפוצץ וזו הרגשה שונה".

זה עושה חשק לעשות קפיצת מדרגה לאימון בוגרים?

"כמובן, תמיד זה היה החלום שלי. מהרגע שפרשתי בגיל 18 התחלתי קריירת אימון. אמנם אני רק בעוד חודש אהיה בן 35, אבל אני מנוסה כמאמן. עברתי במכבי פתח תקוה את כל שכבות הגיל".

אומרים שאתה "המפתח", השאלה אם בא לך לצאת מהנישה הזו?

"אני מאמין בלהתקדם לאט ובטוח. ראיתי מאמנים שקפצו מהר מדי ונפלו מהר באותה צורה שהתקדמו. אם אצא החוצה מההתאחדות ארצה לאמן קבוצת נוער ואז בוגרים".

כשאתה רואה שאלי לוי קיבל את הבוגרים של מ.ס. אשדוד ומסאי דגו את מכבי חיפה - אחרי שבעונה שעברה אימנו את הנוער - זה משמח אותך?

"יש היום מגמה לתת למאמנים צעירים, גם רן קוז'וך והרבה מאמנים בליגה הלאומית הם צעירים. יש היום חילופי דורות במצבת המאמנים, אבל מצד שני אני באמת לא ממהר, קריירה של מאמן היא ארוכה".

אופיר חיים מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 עם עוזרו אייל גידרון. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
יד ימינו של אופיר חיים. אייל גידרון/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה סוד הקסם של הנבחרת?

"זה מתחיל באופיר, הוא גורם קודם לנו, הצוות, להאמין שאפשר ואז זה עובר לשחקנים בצורה טובה. אם הוא לא היה גורם לנו להאמין, המסרים לא היו אחידים, הוא המאמן הכי אמיץ שאני מכיר. ראיתם נגד ברזיל איך הוא משחק בצורה שווה מול אחת הנבחרות הכי טובות בעולם, לוחץ גבוה ומניע כדור. אנחנו רגילים הרבה שנים מקבוצות ונבחרות ישראליות שמסתגרים ומנסים לעבור בשלום את המשחק. אופיר מגיע כדי לנצח, הוא מאמן שונה".


כשראית את הבית שהוגרלתם אליו, האמנת שאפשר לשחזר את היורו?

"זה היה מאוד שונה כי זו הפעם הראשונה שאנחנו משחקים נגד נבחרות לא אירופאיות, שזה אומר כדורגל וסגנון אחרים. היה חשש בהתחלה, אבל ככל שהתחלנו להתכונן לכל יריבה גילינו את החוזק והחולשה של היריבות".


ביורו התחלתם עם תיקו ועכשיו הפסדתם במשחק הראשון. איך מצליחים להרים את השחקנים?

"כמעט בכל הטורנירים התחלנו פחות טוב ולאט לאט נכנסנו לטורניר, זה קרה גם בשלב העלית שנה שעברה. כמובן שאנחנו מעדיפים להתחיל טוב, אבל למדנו להתמודד עם זה. דווקא הפעם המשחק מול קולומביה - מלבד ברזיל - היה הכי טוב שלנו והפסדנו. הנבחרת הזו לא מתרגשת גם מפיגור במהלך המשחק".

אבל הצוות שלכם לא אוהב שאומרים רק לב ונשמה.

"נכון וגם אמרתי לאופיר שהמיתוג שלו כמוטיבטור עושה לו באיזשהו מקום עוול. נכון שהוא מוטיבטור מדהים אבל הוא ממש לא רק זה. הוא טקטיקן ויש לו עין חדה לשחקנים, והוא עושה התאמות בתוך משחק ומנהל אותו ברמה גבוהה".

אתה מכיר מצוין את מנור סלומון וליאל עבדה מהימים במכבי פתח תקוה, יש כאן חבר'ה שיכולים להגיע לרמות האלה?

"תמיד מנסים לנבא מה יקרה בעתיד. אנחנו תמימי דעים שלפחות ארבעה-חמישה יהיו שחקני נבחרת בוגרת וצופים לשחקנים האלה עתיד מזהיר".

דור תורג'מן לא ממש הופיע ליורו הקודם, אבל דווקא אחרי עונה קשה עכשיו הוא מתפוצץ.

"דור התבגר מאוד. דווקא הפחות טובה שהוא עבר, כולל היורו וכולל זה שלא שיחק הרבה במכבי תל אביב, חישלו אותו. הוא עשה שינוי אדיר בשנה הזו ואנחנו צריכים לזכור שמדובר בחבר'ה צעירים שבכלל מגבשים את הזהות שלהם כבני אדם. יש כאלה שמתגבשים בצבא והם מתגבשים פה ודרך הסטירות שהם מקבלים בכדורגל. לראות את דור כעבור שנה היה מדהים".

אייל גידרון עוזר מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"אנחנו תמימי דעים שלפחות ארבעה-חמישה יהיו שחקני נבחרת בוגרת וצופים לשחקנים האלה עתיד מזהיר". גידרון/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אחרי הכול השחקנים יחזרו לקבוצות ומאמנים מפחדים לתת לצעירים את המקום.

"קטונתי מהלעביר ביקורת על מאמנים בליגת העל ואני יכול להבין גם את המצוקה הזו. היום כמעט כל המאמנים לצערי עם החרב על הצוואר. אני מקווה שהחשיפה של הטורניר הזה תשנה את התפיסה. אין סיבה ששחקן ששיחק טוב נגד ברזיל, לא ישחק טוב בליגת העל".

אתה חושב שהשחקנים של הקבוצות הגדולות צריכים ללכת לליגה הלאומית רק כדי לצבור דקות?

"דקות משחק זה מאוד חשוב. יש גלגל הצלה של חריגי הגיל בנוער, אבל אני חושב שעדיף לצאת להשאלה בקבוצה גם בלאומית ולא להישאר בנוער. בשורה התחתונה הילדים האלה צריכים לשחק".

כמה היה מטלטל לנצח את ברזיל בצל הפיגוע בישראל?

"זה נגע בכולנו ורצינו מאוד לשמח את המדינה. ידענו שכל המדינה מתרכזת בערב לראות את המשחק הזה, המון אנשים רק חיכו למשחק הזה ורצינו לשמח את כולם".

איך אתם מכינים את השחקנים ללחץ החדש והבאז שהתגבר לקראת המשחק הערב?

"הם ילדים, אבל הקסם של הנבחרת - וזה לזכותו של אופיר - שהם משחקים משוחרר. אין הרגשה של לחץ ומשקולות על הרגליים. הם פשוט נהנים מהמשחק ומחייכים. רובם כבר עברו גמר יורו וזה נותן ניסיון. אני לא מרגיש שום לחץ".

אתה גם אחראי על המצבים הנייחים, זה תפקיד שנכנס לאחרונה בכדורגל שלנו

"בכל צוות יש אדם שאמון על המצבים הנייחים. הדוגמא הכי טובה היא של גיא וייזינגר. אופיר ביקש ממני לעשות את זה. זה תחום שחקרתי הרבה בשנים האחרונות וזה רק עניין של זמן עד שיהיה בצוות של כל קבוצה מישהו שזה התפקיד היחיד שלו".

לסיכום אפשר להגיד שהשידוך בינך לבין אופיר חיים הפך למשהו מדהים.

"כן. זה באמת היה סוג של שידוך לפני שנתיים והחיבור בינינו מדהים. אנחנו שני הפכים, אני היותר רגוע ומחושב ואופיר יותא אמוציונלי, ובאיזה מקום אנחנו משלימים אחד את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully