וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן ווסטהאם קבע היסטוריה אירופית, מויס חגג את "הרגע הגדול בקריירה"

השחקנים חגגו עם האוהדים במלון עד אמצע הלילה את הזכייה בקונפרנס ליג. אמרסון הפך לראשון שזוכה בכל חמשת תארי אופ"א, רייס לא פסל הישארות ושיבח את המנג'ר: "מהגדולים בתולדות המועדון". מאמן פיורנטינה זעם על הבלם ש"היה יכול לרוץ מהר יותר"

תקציר: ווסטהאם גוברת על פיורנטינה 1:2 בגמר הקונפרנס ליג/ספורט1

בתום דרמה שהגיעה לשיאה בדקה ה-90, ווסטהאם זכתה אמש (רביעי) בקונפרנס ליג עם ניצחון 1:2 על פיורנטינה. ג'רוד בואן העניק לפטישים ניצחון רגע לפני שהמשחק נגרר להארכה, וחתם עונה פושרת של הלונדונים בטעם מתוק והיסטורי.

עבור ווסטהאם היה זה הניצחון ה-12 העונה במפעל האירופי, ולאחר שבפרמיירליג אכזבה וסיימה במקום ה-14 עם 11 ניצחונות בלבד, היא הפכה לקבוצה הראשונה אי פעם שזוכה בתואר אירופי עם יותר ניצחונות במסגרת הזו מאשר בליגה המקומית.

כ-20 אלף אוהדי ווסטהאם הגיעו לפראג, מרביתם ללא כרטיסים, אך גם אלה שלא נכחו במשחק עצמו זכו לחגוג עם השחקנים באמצע הלילה בסמוך למלון שבו לנה הקבוצה.

דקלן רייס ווסטהאם מניף את גביע הקונפרנס ליג. רויטרס
"היום הכי טוב בקריירה". רייס מניף את גביע הקונפרנס ליג/רויטרס

מי שעבורו היה זה רגע מאושר עבור דייויד מויס, שפרט למגן הקהילה עם מנצ'סטר יונייטד לפני כעשור, לא זכה בתואר ב-1,097 משחקיו בקריירת האימון. "הייתה לי קריירה ארוכה ואתה לא זוכה להרבה רגעים כאלה", אמר המנג'ר המאושר, "זה מועדון נפלא ומשפחה גדולה, אנחנו רק משתפרים ומתחזקים. אנחנו ממלאים אצטדיון של 65 אלף אוהדים כמעט בכל משחק, זה הישג נהדר למועדון לגדול ככה. התואר הוא עוד צעד בהתפתחות. זה כנראה הרגע הכי גדול בקריירה שלי, זה לא קורה הרבה שאתה מנצח בדקה האחרונה וחוגג עם המשפחה שלך".

במוקד תשומת הלב עמד גם הקפטן דקלן רייס, אולי במשחקו האחרון במועדון. שחקנה של נבחרת אנגליה מבוקש בבאיירן מינכן ובמספר קבוצות פרמיירליג, אך הוא סירב להתייחס לעובדה שזו אולי הייתה הופעת הפרידה: "יש התעניינות ממועדונים אחרים, אבל יש לי עוד שנתיים בחוזה. אני אוהב את המועדון הזה, אוהב לשחק בו. לא היה כלום בינתיים אז אני מתמקד בווסטהאם, בליהנות מהלילה ואז לראות מה קורה".

"זה היום הטוב בקריירה", המשיך רייס שלא שכח גם את מויס, "אני רוצה לברך גם את המנג'ר. היו זמנים קשים העונה שהוא נבחן בהם, הרבה אוהדים רצו שיעזוב. אם מסתכלים על שתי הקדנציות שלו כאן, הוא הציל את המועדון, חזר אליו והציל אותו שוב. הוא נמצא למעלה ברשימת המאמנים הגדולים בתולדות ווסטהאם, צריך להגיד את זה".

ווסטהאם חגגה את התואר האירופי הראשון שלה מאז גביע המחזיקות ב-1965, אך מי שעשה היסטוריה אירופית גם מבחינה אישית הוא אמרסון פאלמיירי. המגן הברזילאי שהתאזרח באיטליה הפך לשחקן הראשון אי פעם שזוכה בכל חמשת המפעלים של אופ"א - היורו עם איטליה, הליגה האירופית, ליגת האלופות והסופרקאפ עם צ'לסי, וכעת בקונפרנס ליג עם הפטישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

עוד תואר אירופי לרזומה של אמרסון

לגמר הזה היה גם צד מפסיד ומאוכזב, וכמו בגמר הליגה האירופית עם רומא, גם הפעם הייתה זו הנציגה האיטלקית. פיורנטינה רשמה סיום מאכזב לעונה אחרי שהפסידה גם לאינטר בגמר הגביע, ויוצאת בתחושת החמצה אחרי שהייתה שווה ולעתים אף עדיפה על ווסטהאם.

המאמן המאוכזב וינצ'נזו איטליאנו אמר בסיום: "הפסדנו שני גמרים ששיחקנו בהם טוב מאוד וזה חבל, לא האמנתי שהגמר הזה יכול להיגמר כך. הגענו למצבים, השוונו מיד אחרי שספגנו מפנדל שהיה יכול להרוג אותנו".

איטליאנו התעצבן במיוחד עם הבלם הברזילאי איגור, שכשל במרדף אחרי בואן בעת כיבוש שער הניצחון. מה שהרגיז במיוחד את המאמן הוא המהירות של הברזילאי, שרק שש דקות קודם לכן עלה מהספסל: "הוא רק נכנס, הוא הטרי והיה יכול לרוץ הרבה יותר מהר מראניירי שהיה מותש כשהוחלף. הסברתי לו שהוא היה יכול לעשות עבודה הרבה יותר טובה במצב הזה".

כריסטיאן ביראגי קפטן פיורנטינה נפצע. רויטרס
תקרית מכוערת. ביראגי מטופל אחרי שחפץ פגע בראשו/רויטרס

פרט לדרמה בסיום, האירוע המשמעותי והמכוער במשחק התרחש במחצית הראשונה כאשר חפץ שנזרק מיציע אוהדי ווסטהאם פגע בראשו של קפטן פיורנטינה כריסטיאנו ביראגי. האיטלקי שדימם ונאלץ לסיים את המשחק עם חבישה על ראשו אמר: "אני מקווה שמישהו יעשה את העבודה שלו ויתמודד איתם".

עוד לפני המשחק התפרצה קטטה בין מחנות האוהדים במרכז העיר פראג ולמעלה מ-30 אוהדים נעצרו. המשטרה הצ'כית אישרה כי שלושה אוהדים (אנגלים) נפצעו וכי שוטר אחד הותקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully