וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-90: ווסטהאם ניצחה 1:2 את פיורנטינה וזכתה בקונפרנס ליג

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 0:46

ג'רוד בואן העניק את התואר הנכסף לפטישים, שסיימו עונה מאכזבת בצורה חלומית. בנרחמה כבש ראשון בפנדל (62), בונבנטורה השווה זמנית (67)

תקציר: ווסטהאם גוברת על פיורנטינה 1:2 בגמר הקונפרנס ליג/ספורט1

במשך חודשים ארוכים ווסטהאם נאבקה על ההישרדות שלה בפרמיירליג. היא סיימה במקום ה-14 והערב (רביעי) רשמה פינאלה מדהים לעונה עם זכייה בליגה האירופית לאחר ניצחון דרמטי 1:2 בגמר על פיורנטינה. המשחק הזה לא התעלה לרמה גבוהה, כאשר האירוע הבולט במחצית הראשונה היה הפציעה של ביראגי, שנפגע מחפץ שנזרק לעברו על ידי אוהדי ווסטהאם ודימם מראשו. אלא שאותו ביראגי שגה במחצית השנייה כשנגע בכדור בידו וגרם לפנדל, אותו תרגם בנרחמה ל-0:1 (62). חמש דקות בלבד חלפו עד שבונבנטורה ירה את השוויון והיה נדמה שהמשחק הזה יילך להארכה, כפי שקרה בגמר הליגה האירופית. אלא שג'רוד בואן חשב אחרת וממש בדקה ה-90 קיבל כדור עומק נהדר מפאקטה והעניק לווסטהאם את הניצחון כשירה מקרוב פנימה.

דייויד מויס, מאמן ווסטהאם חוגג את הזכייה בקונפרנס ליג. Alex Grimm, GettyImages
מגיע לו. מויס/GettyImages, Alex Grimm
דקלן רייס חוגגת את הזכייה של ווסטהאם בקונפרנס ליג. רויטרס
חגג תואר במשחק הפרידה שלו מווסטהאם. דקלן רייס/רויטרס

הפטישים השיגו בכך תואר אירופי שלישי בתולדותיהם, לאחר שזכו באינטרטוטו ב-1999 ובגביע המחזיקות ב-1964/65. ופיורנטינה? הוויולה חלמו על תואר אירופי שני אי פעם, אחרי הזכייה בגביע המחזיקות ב-1960/61, אבל נותרו מאוכזבים וגרמו לאכזבה נוספת לכדורגל האיטלקי, אחרי שרומא הפסידה בגמר הליגה האירופית לסביליה. אם ניקח בחשבון שאינטר תפגוש במוצ"ש את מנצ'סטר סיטי בגמר הגדול של ליגת האלופות, ייתכן שהכדורגל האיטלקי בדרך ל"הישג" חסר תקדים של הפסדים בשלושת הגמרים האירופאים, אבל גם עצם ההעפלה לגמרים האלו הוא הישג יוצא דופן.

ג'רוד בואן כובש עבור ווסטהאם בגמר הקונפרנס ליג. Richard Heathcote, GettyImages
העניק לווסטהאם תואר אירופה. ג'רוד בואן/GettyImages, Richard Heathcote

מהלך המשחק

דקה 10: דקלן רייס השתלט על כדור שהורחק מהרחבה ובעט בסמוך לקורה.

דקה 33: כדורגל לא ראינו על הדשא, אבל תקרית חמורה מאוד מחוצה לו דווקא כן. כריסטיאן ביראגי הקפטן של פיורנטינה ניגש להוציא כדור חוץ וחטף מבול של חפצים מאוהדי ווסטהאם שישבו ביציע הסמוך, אחד מהם פצע אותו בראש והוא החל לדמם ונזקק לטיפול.

דקה 45+4: סוף סוף מצב ממשי במשחק. ביראגי הרים כדור לרחבה, קואמה נגח ואראולה הציל, אבל יוביץ' השתלט על הריבאונד ודחק פנימה. אלא שאחרי בדיקת VAR השער נפסל בגלל נבדל קטן של קואמה.

כריסטיאן ביראגי קפטן פיורנטינה נפצע. רויטרס
חטף חפץ בראש ודימם. כריסטיאן ביראגי/רויטרס

דקה 59: פנדל לווסטהאם! ביראגי, שספג את החפץ בראשו ודימם במחצית הראשונה, נגע בידו בכדור שהגיע לבואן והסיט אותו. השופט נעזר באנשי ה-VAR ולאחר צפייה חוזרת הורה על הנקודה הלבנה.

דקה 62, גול! סעיד בנרחמה הפציץ לרשת הגבוהה והכניע את טראצ'אנו. 0:1 לווסטהאם.

דקה 67, גול! פיורנטינה חזרה מהר מאוד למשחק בזכות בונבנטורה, שתחת הלחץ ברחבה ירה כדור לפינה הרחוקה של אראולה וקבע 1:1.

דקה 90, גול! ווסטהאם עלתה ל-1:2 משער נהדר של ג'רוד בואן, שקיבל כדור עומק מפאקטה, דהר לעומק ותחת הלחץ בעט לפינה הרחוקה ופנימה.

ג'אקומו בונבנטורה שחקן פיורנטינה חוגג. רויטרס
עשה צדק עם השוויון. ג'אקומו בונבנטורה/רויטרס

פיורנטינה: פייטרו טראצ'אנו, דודו, ניקולה מילנקוביץ', לוקה ראניירי, כריסטיאנו ביראגי, רולאנדו מנדראגורה, סופיאן אמרבאט, ניקולאס גונסאלס, ג'אקומו בונבנטורה, כריסטיאן קואמה, לוקה יוביץ'.

ווסטהאם: אלפונס אראולה, ולדימיר צופאל, קורט זומה, נאייף אגר, אמרסון, תומאש סוצ'ק, דקלן רייס, לוקאס פאקטה, ג'רוד בואן, סעיד בנרחמה, מיקייל אנטוניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully