וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העונש לא מייצג ערכים ספורטיביים, ההחלטה חייבת להשתנות"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר נחלץ לעזרתה של בית"ר ירושלים בעקבות הרחקתה על ידי בית הדין: "הקבוצה זכתה בגביע ולכן מגיע לה לשחק באירופה"

הנשיא העניק לבית"ר ירושלים את גביע המדינה: "האלימות - מצב חירום"/אבי רוקח

בית"ר ירושלים נענשה מוקדם יותר היום (שני) בהרחקה מאירופה בעונה הבאה בעקבות פריצת אוהדיה לכר הדשא בתום גמר גביע המדינה ובמהלך טקס הענקת הגביע בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, שחולץ על ידי המאבטחים, ומי שהביע התנגדות לעונש זה הוא שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

זוהר, שכמובן נכח בטקס הענקת גביע המדינה לצד נשיא המדינה וראה מקרוב את המהומה שהתחוללה ואיבוד השליטה שהוביל לכך שהגביע הוענק לקבוצה רק יום לאחר מכן בבית הנשיא, צייץ: "העונש שניתן לבית"ר ירושלים אינו מייצג ערכים ספורטיביים. הקבוצה זכתה בגביע ולכן מגיע לה לשחק באירופה.

"כפי שאמרתי תמיד, התנהגות אוהדים אינה צריכה להשליך על השחקנים והמאמן שניצחו את המשחק. עונשים קולקטיביים הם אינם הפיתרון. ההחלטה הזו חייבת להשתנות, אחרת אין ערך לניצחון על המגרש", סיכם שר התרבות והספורט.

גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון הצטרף לדברי השר: "ההחלטה של בית הדין אינה מדיתית ואינה סבירה. זוהי החלטה שפוגעת בבעלים, במועדון ובמאות אלפי אוהדי בית ירושלים באופן פרסונלי. אני סבור כי בית הדין העליון לא יתן להחלטה הזו יד. אני קורא לאוהדים לא לנהוג באלימות - לזה אין מקום בספורט".

בנוסף, השר ניר ברקת, שכיהן במשך כעשור כראש עיריית ירושלים, מסר: "ההחלטה השערורייתית של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להעניש את בית"ר ירושלים ואת הזכות להשתתף במפעלים בחו"ל - חייבת להתבטל. יש לנקוט ביד ברזל נגד כל מי שפועל באלימות במגרשים, הענישה חייבת לעבור להיות פרסונלית לכל מי שעובר על החוק, אבל לא להעניש עונש קולקטיבי את הקבוצה עצמה, ובוודאי לא לשלול את זכותה לשחק באירופה, ובמיוחד שהיא אפילו לא הייתה אחראית על המגרש".

בית"ר ירושלים תערער על העונש בתקווה להשתתף במוקדמות הקונפרנס ליג ולחזור לזירה היבשתית אחרי שלוש שנות היעדרות - ואולי גם להעפיל לשלב בתים אירופי לראשונה בתולדות המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully