וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאקיל ודריימונד התפעלו: יוקיץ' מראה ל-NBA - ככה משחק כוכב אמיתי

בלי להכריח, עם מינימום זריקות ומקסימום יעילות ומנהיגות: יוקיץ' מסביר מדוע "לא צריך לקלוע כדי להשפיע על המשחק", שאק מתרשם מהאופן שבו "הוא מאפשר למשחק להגיע אליו", גרין יודע ש"הוא נראה כמו אחד הגדולים בכל הזמנים". התגובות והמספרים

שחקני דנבר נאגטס אחרי הניצחון במשחק 1 בגמר/מתוך טוויטר

ניקולה יוקיץ' שונה בנוף של שאר הכוכבים ב-NBA, וההופעה שלו הלילה (בין חמישי לשישי) במשחק 1 של סדרת גמר הפלייאוף זיקקה היטב מה הופך אותו לכזה. הג'וקר סיים את הניצחון 93:104 על מיאמי עם שורה סטטיסטית אדירה של 27 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, אבל גם הנתונים הללו לא מצליחים לבטא עד כמה עילאי היה המשחק שלו.

זו לא הייתה רק הסטטיסטיקה שהרשימה, אלא גם הדרך שבה הוא הגיע אליה: הזריקה הראשונה שלו מהשדה נרשמה רק אחרי 10 דקות על הפרקט, ובמחצית הראשונה הוא בעיקר ניווט וניהל את המשחק, כשהוא מתמקד בלחלק אסיסטים מופלאים לחבריו. יוקיץ' סיים את המשחק עם 12 זריקות בלבד מהשדה, אבל עדיין הצליח להיות השחקן הכי דומיננטי על הפרקט בפער עצום. ובדקות האחרונות, כשנראה היה שמיאמי חוזרת לעניינים, הוא לקח על עצמו את המשחק והכריע אותו סופית.

"הדבר הכי חשוב הוא לנצח, ואני מנסה לנצח בכל דרך אפשרית. אני לא צריך לזרוק לסל כל הזמן, ומרגיש שבאופן כללי אני לא חייב לקלוע המון נקודות כדי להשפיע על המשחק", הסביר יוקיץ' בסיום את הגישה שלו, שלא תמיד נפוצה אצל כוכבי NBA.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. Matthew Stockman, GettyImages
בדרך שלו. יוקיץ'/GettyImages, Matthew Stockman

"הוא קולע, מוסר, מנהיג את הקבוצה. זה סופר מרשים. זאת ההגדרה המדויקת לאיך לאפשר למשחק להגיע אליך", הסביר שאקיל אוניל בסיום, והתפעיל מיוקיץ'. "רוב הכוכבים באים למשחקים כאלה בגישה של 'אני רוצה לקלוע, וכמה שיותר', אבל הוא חושב לעצמו, 'אני אתן הזדמנויות לחברים שלי'. בדיוק ככה משחק שחקן גדול. הוא הופך גם את חבריו לקבוצה לטובים יותר".

יוקיץ' הפך לשחקן השני אי פעם שמגיע לטריפל דאבל במשחקו הראשון בגמר ה-NBA. הקודם היה ג'ייסון קיד, עוד מכונת טריפל דאבלים, שעשה זאת בגמר 2002. כעת יוקיץ' עומד על 9 טריפל דאבלים בפלייאוף הנוכחי, הכי הרבה אי פעם. בסך הכל, הוא הגיע לטריפל דאבל ב-7 מ-9 המשחקים האחרונים.

עוד לפני המשחק, טרייסי מקגריידי ניבא שיוקיץ' יצעיד את דנבר לאליפות היסטורית ויזכה פה אחד ב-MVP של סדרת הגמר. אחרי הניצחון הלילה, זה בהחלט נראה כמו תרחיש סביר. "הוא פאקינג כ"כ טוב, מעולם לא ראיתי שחקן כמוהו. הוא מנהל את המשחק כמו ג'ייסון קיד. הוא קרוב לזכות באליפות ראשונה ולהפוך ל-MVP", אמר מקגריידי.

גם דריימונד גרין השתפך על יוקיץ' לפני המשחק ואמר: "כולם כבר מסכימים שבתקופה האחרונה, הוא משחק כמו אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים".

עוד בוואלה!

דנבר פתחה את סדרת הגמר עם 93:104 על מיאמי, טריפל דאבל ליוקיץ'

לכתבה המלאה

"זה היופי אצל ניקולה. הוא אף פעם לא כופה את עצמו על המשחק", שיבח אותו המאמן מייק מאלון, וג'מאל מארי שסייע לו בהתקפה עם 26 נקודות, הוסיף: "זאת הדרך שבה הוא משחק מאז ומעולם. הוא מאפשר למשחק לזרום אליו, הוא נותן לדברים להגיע אליו, לוקח רק מה שמאפשרים לו".

יוקיץ' סיים את המשחק עם 14 אסיסטים - הכי הרבה אי פעם לסנטר במשחק גמר. הוא ומארי היו אחראים בנקודות או באסיסטים ל-87 נקודות מתוך ה-104 של דנבר, ולפי שעה לא נראה שלמיאמי יש תשובות אליהם. "אנחנו קבוצת הגנה יותר טובה ממה שחושבים. לא נותנים לנו מספיק קרדיט בדבר הזה", הצהיר מארי, ואמר ש"אי אפשר להגיע כל כך רחוק בפלייאוף וגם בעונה הרגילה, בלי להיות קבוצת הגנה מצוינת".

הנאגטס עומדים כעת על מאזן 0:9 במשחקי בית בפלייאוף, ויכולים להפוך לקבוצה השלישית אי פעם שזוכה באליפות בלי להפסיד אף משחק בית בפוסט סיזן, אחרי שיקגו הגדולה של ג'ורדן ופיפן וגולדן סטייט של קרי ותומפסון. "אנחנו קבוצת בית טובה כי אנחנו פשוט קבוצה טובה. אנחנו עושים עבודה נהדרת במשחקי הבית. יש לנו כל כך הרבה כלי נשק, יש לנו כל כך הרבה שחקנים טובים. אין אף שחקן שאפשר פשוט להשאיר לבד, כי כל אחד מסוגל להעניש. ההתקפה זורמת, וזה פשוט כיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully