וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנבר פתחה את סדרת הגמר עם 93:104 על מיאמי, טריפל דאבל ליוקיץ'

פתיחה חד צדדית לגמר: הסרבי סיפק הצגה גדולה עם טריפל דאבל תשיעי בפלייאוף (27 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים), מארי צלף 26 נקודות משלו, וההיט לא באמת הצליחו לתת פייט למרות 26 נקודות של אדבאיו. הנאגטס במאזן ביתי מושלם בפלייאוף

ניקולה יוקיץ' הוכיח שהוא נועד לרגעים האלו: דנבר עלתה הלילה (בין חמישי לשישי) ליתרון 0:1 בסדרת גמר ה-NBA, אחרי שגברה 93:104 על מיאמי במשחק 1 בבית. הכוכב הסרבי סיפק משחק עילאי בהופעתו הראשונה בגמר, סיים עם טריפל דאבל תשיעי בפלייאוף כולל 27 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, והכריע את המשחק במו ידיו ברבע האחרון עם רצף פעולות שסגרו עניין, אחרי מיני-קאמבק של מאמי.

ג'מאל מארי הצטיין גם כן עם 26 נקודות, 10 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, גם ארון גורדון (16 ו-6 ריבאונדים), מייקל פורטר ג'וניור (14, 12 ריבאונדים ושתי חסימות) ובראון בראון (10) הגיעו לספרות כפולות, ועזרו לדנבר להשיג ניצחון משכנע, אחרי משחק חד צדדי בו הובילו במשך 44 דקות.

מיאמי שהגיעה למשחק פחות רעננה אחרי שנגררה ל-7 משחקים מול בוסטון בגמר המזרח, לא מצאה תשובות להתקפה הקולחת של הנאגטס, וסבלה מיום פושר של ג'ימי באטלר ומאחוזי קליעה נמוכים (40% מהשדה, 33% מהשלוש), כשהם זורקים רק שתי זריקות עונשין כל המשחק. באם אדבאיו היה נקודת האור עם 26 נקודות, 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, גייב וינסנט עם 19 והייווד הייסמית' עם 18 ניסו לסייע במחצית השנייה, אבל כשבאטלר מסתפק ב-13 נקודות עם 6 מ-14 בלבד מהשדה, להיט אין הרבה סיכוי.

שחקני דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ', ג'מאל מארי. רויטרס
ככה עושים את זה נכון. יוקיץ'/רויטרס

יוקיץ' הראה איך משתלטים על משחק באלגנטיות וקלאס. בתחילת המשחק, הסרבי התמקד בעיקר בלחלק אסיסטים נהדרים לחבריו, ורשם זריקה ראשונה מהשדה רק אחרי 10 דקות. את המחצית הוא סיים עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-10 אסיסטים, ובהמשך הגיע לטריפל דאבל נוסף, התשיעי שלו ב-16 משחקים בפלייאוף הנוכחי (שיא כל הזמנים). הוא הפך לשחקן השני אי פעם אחרי ג'ייסון קיד ב-2002, שמגיע לטריפל דאבל בהופעת הבכורה שלו במעמד הגמר.

דנבר עומדת כעת על מאזן 0:9 מושלם במשחקי בית בפלייאוף, אולי בדרך להפוך לקבוצה השלישית בלבד בכל הזמנים שלוקחת אליפות ללא הפסד בית בפוסט-סיזן. בהופעה הראשונה של הקבוצה אי פעם בגמר, היא הראתה דומיננטיות מרשימה וקור רוח בדקות בהן מיאמי עשתה קולות של קאמבק.

ההיט מצידם יגיעו למשחק הבא בפוזיציה האהובה עליהם, ועל ג'ימי באטלר, עם הגב לקיר. הפרשנים הכריזו עוד לפני הסדרה שדנבר עשויה לסיים את זה בסוויפ, ואחרי המשחק הראשון שהראה באמת את יחסי הכוחות, הם צריכים להוכיח אחרת. הנאגטס מצידם

שחקני דנבר נאגטס ג'מאל מארי, ארון גורדון, קנטביוס קולדוול פופ. רויטרס
זה באמת יכול להסתיים בסוויפ? שחקני דנבר חוגגים/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

המשחק החל בצורה מעט מהוססת מצד שתי הקבוצות, עם הרבה החטאות בדקות הראשונות. ג'ימי באטלר התעשת ראשון וקלע 5 נקודות רצופות כשבצד השני ניקולה יוקיץ' בעיקר ניסה לערב את חבריו לקבוצה, ולא לקח זריקה מהשדה בחמש הדקות הראשונות. הרבה בזכותו, קלע ארון גורדון 8 נקודות אישיות שהכריחו את ההיט לקחת פסק זמן בפיגור 14:9. היתרון צמח ל-9 כשגורדון כבר מגיע ל-12 נקודות ויוקיץ' ממשיך לפטם את חבריו באסיסטים נפלאים, אבל התעוררות התקפית של באם אדבאיו השאירה את ההיט בפיגור חד ספרתי. יוקיץ' עלה על הלוח לראשונה עם נקודות ראשונות בזריקה הראשונה מהשדה רק בשניות הסיום של הרבע, עם סל שקבע את התוצאה הסופית שלו - 20:29 לדנבר. מיאמי סיימה את הרבע עם 33% בלבד מהשדה ו-22% מחוץ לקשת.

ארון גורדון, דנבר נאגטס. Matthew Stockman, GettyImages
האיש של הרבע הראשון. ארון גורדון/GettyImages, Matthew Stockman

רבע 2:

דנבר פתחה את הרבע הראשון עם ניקולה יוקיץ' על הספסל, אבל זה לא הפריע לג'מאל מארי להעלות אותה ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 24:34, כשנותרו למעלה מ-10 דקות למחצית. דאנקן רובינסון צלף שלשה בצד השני, אבל 5 נקודות רצופות של מייקל פורטר ג'וניור שנראה מצוין בפתיחה, שמר את היתרון של הנאגטס על דו ספרתי. אדבאיו המשיך לנצל את הכבדות של יוקיץ' בהגנה כדי להגיע ל-14 נקודות אישיות, אבל להיט לא הייתה תשובה להתקפה הקולחת של הנאגטס, והיתרון עמד על 37:48 כשנותרו שלוש דקות וחצי להפסקה. הריצה של הנאגטס נמשכה, כשיוקיץ' ממשיך לנצל את השמירה הכפולה שנשלחה לעברו כדי לצבור עוד ועוד אסיסטים. תחילה הוא סידר שלשה נוספת לג'מאל מארי הלוהט, ולאחר מכן קלע ליי-אפ שהביא אותו ל-10 נקודות ו-10 אסיסטים עם הירידה להפסקה, וקבע יתרון שיא לנאגטס - 42:59 במחצית.

באם אדבאיו, מיאמי היט. Jamie Schwaberow, GettyImages
נקודת האור היחידה של מיאמי במחצית הראשונה. אדבאיו/GettyImages, Jamie Schwaberow

המחצית הפנטסטית של יוקיץ' במספרים

רבע 3:

מיאמי יצאה חדה ומפוקסת מחדר ההלבשה, בניסיון לחזור למשחק. היא פתחה את הרבע עם ריצת 0:7 שצימקה את ההפרש ל-10, אבל ג'מאל מארי לקח על עצמו את המשחק, הגיע ל-23 נקודות אישיות והעמיד את היתרון על 16, 51:67, שבע דקות וחצי לסיום הרבע. ג'ימי באטלר המשיך לנסות להיכנס למשחק אבל החטיא שוב ושוב, ומנגד יוקיץ' התקרב לטריפל דאבל תשיעי בפלייאוף. דקות טובות של ברוס בראון הקפיצו את היתרון של דנבר ללמעלה מ-20, והתחושה הייתה שההיט הרימו ידיים. הרבע הסתיים ב-63:84 לנאגטס.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט, מוקף בשחקני דנבר נאגטס. Jamie Schwaberow, GettyImages
שלושה רבעים פושרים ביותר. ג'ימי באטלר מוקף בשחקני דנבר/GettyImages, Jamie Schwaberow

לפחות באם אדבאיו רשם ציון דרך נאה

רבע 4:

בתחילת הרבע, מיאמי עשתה ניסיון אחרון לחזור למשחק. קייל לאורי עם רצף פעולות טובות כולל שלשה ואסיסט לשלשה של גייב וינסנט, הוביל ריצת 0:8 של מיאמי שצימקה ל-71:84 בלבד לדנבר, שלקחה פסק זמן. לאורי חזר מפסק הזמן עם שלשה נוספת שקיזזה את ההפרש ל-10 בלבד והלחיצה מעט את דנבר, אבל יוקיץ' עם אסיסט משתי נקודות מהעונשין עצר את המומנטום של האורחת. ההיט עוד ייצרו ריצה נוספת וקיזזו את ההפרש ל-9 בלבד בדקות בהן מייק מאלון נתן מנוחה לניקולה יוקיץ', אבל כשהסרבי חזר לפרקט הוא השתלט מחדש על העניינים, והוביל בריחה נוספת ואחרונה בהחלט. 93:104 לדנבר בסיום.

שחקני מיאמי היט דאנקן רובינסון, ג'ימי באטלר. Jamie Schwaberow, GettyImages
הלילה זה נראה לא כוחות. מיאמי/GettyImages, Jamie Schwaberow

סטטיסטיקה

קלעו לדנבר: ניקולה יוקיץ' 27 (8 מ-12 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין), 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, ג'מאל מארי 26 (10 אסיסטים, 6 ריבאונדים), ארון גורדון 16, מייקל פורטר ג'וניור 14 (5 מ-15 מהשדה), 12 ריבאונדים ושתי חסימות, ברוס בראון 10, קנטביוס קולדוול פופ 7, ג'ף גרין 4.

קלעו למיאמי: באם אדבאיו 26 (13 מ-25 מהשדה), 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, גייב וינסנט 19 ו-5 אסיסטים, הייווד הייסמית' 18, ג'ימי באטלר 13 (6 מ-14 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, קייל לאורי 11, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, דאנקן רובינסון וקיילב מרטין (1 מ-7 מהשדה) 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully