וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של שיא השפל: על הערב הקטסטרופלי של הפועל ירושלים

1.6.2023 / 10:45

השיאים השליליים שנקבעו על המגרש, האווירה הלוחמנית שיצר המועדון, המבחן שבו דז'יקיץ' נכשל (בינתיים) מאז הפיינל פור - וההזדמנות האחרונה "להציל את העונה". האם למחזיקת הגביע יש את הכלים להתאושש מהמכה שספגה בידי הפועל תל אביב?

תקציר: ריאל מדריד - גראן קנאריה 68:95/ספורט1

1. במשך עונה שלמה בנתה הפועל ירושלים את המוניטין שלה על הגנה ואנרגטיות, על משחק אגרסיבי ופיזי, על חלוקת תפקידים ברורה ומדודה ועל אופי שמשדר כאילו היא לעולם לא תישבר. כל המרכיבים הללו קרסו בזה אחר זה אמש (רביעי), דווקא בהגיעה לחצי גמר הפלייאוף, והובילו לשבירת שיאים שליליים בסיטונות.

מופע האימים בתבוסה 86:55 להפועל תל אביב לא דילג על איש. קאדין קרינגטון וליוואי רנדולף, שניים משלושת הקלעים המובילים של הקבוצה במהלך העונה, חיברו שלוש נקודות בנתון מחריד של 0 מ-16 מהשדה; זה ההפסד הגבוה ביותר של האדומים בארנה, ולמעשה - הם ספגו רק שתי תבוסות ביתיות גדולות מזו בתולדות הפלייאוף (104:65 ב-1998 ו-113:75 ב-2001 למכבי תל אביב).

זהו ההפסד ה-13 שספגה ירושלים העונה, והנתון הבא יעיד כמה קיצוני הוא היה: פער השיא שנרשם ב-12 ההפסדים הקודמים עמד על 17, ורק בשלושה משחקים נוצחה הקבוצה בהפרש דו ספרתי.

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. דני מרון
"אם היו לנו תשובות, היינו מתקנים מזמן". הפועל ירושלים המומה/דני מרון

לקראת העלייה למחצית השנייה, כשקבוצתו בפיגור 40:23, ניסה איתי שגב להדליק את האוהדים ולהחדיר בהם אמונה, אבל דבר לא עזר. "אין תירוצים", אמר הקפטן. "זאת הפעם הראשונה שנשברנו ככה העונה, בטיימינג לא מוצלח. אנחנו צריכים להבין את זה עם עצמנו. הקרדיט מגיע להפועל תל אביב. אין לי תשובות, אם היו לי, היינו מתקנים מזמן".

בשורה התחתונה, אפשר לסמן את החזרה ממשחקי הפיינל פור של ליגת האלופות כזו שהפכה את המומנטום באופן חד. באופן טבעי, ירושלים חוותה נפילת מתח אחרי האכזבה בגמר האירופי, ולא נראתה טוב לאורך רוב שלבי הסדרה מול בני הרצליה.

אתמול זה התפוצץ בפניה. אלא שלצד המחמאות הרבות שקצר המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' לאורך כל העונה על שליטתו בקבוצה וההישגים שאליהם הוביל אותה, הוא נבחן גם במימד הזה. וכעת, כשחלפו כמעט שלושה שבועות מאז השיבה ממלאגה, הסרבי עדיין לא הצליח לעורר את שחקניו ולהחזיר את הספינה למסלול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'. דני מרון
ירושלים עדיין לא ממש נחתה ממלאגה. דז'יקיץ'/דני מרון

2. ההתרחשויות על הפרקט התגמדו לעומת האירוע המביש שהתרחש לקראת הסיום, כשמצת הושלך על ידי אחד האוהדים ופגע במצחו של עמית בלק. המועדון יועמד לדין וייענש, ושוב יוצף הוויכוח על ענישה קולקטיבית למעשה של אדם בודד.

מצד אחד, הקבוצה עצמה מיהרה להתנער מהמעשה, לגנות אותו ולהתנצל בפני בלק, וגם האוהדים ברשתות החברתיות קראו להוקיע את הזורק. המועדון עובר על סרטוני האבטחה כדי לאתר את האוהד, וגם יחליט כיצד לפעול עם האוהד שלקח מגבת משולחן הציוד של הפועל תל אביב והשליך אותה לעבר שחקניה, כאשר הוא כבר אותר: "הרוב המוחלט של אוהדי הקבוצה נותן את הקול ואת הכל כדי לתמוך בקבוצה, ולא ניתן לפעולות אלימות של אוהדים בודדים להכתים קהל וקהילה שלמה".

מצד שני, אי אפשר לנתק מהסיטואציה את האווירה הסוערת והלוחמנית שהפועל ירושלים עצמה יצרה בשבועות האחרונים בצינורות הרשמיים. כשהמועדון עצמו מתלונן ללא הפסקה על השופטים בצורה ישירה ובוטה, לצד עיסוק ביריבות וניהול ויכוחים פומביים עם מנהלת הליגה, עלולים להיות גם מי שיפרשו את הדברים באופן קיצוני.

תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר המליץ לבית הדין להשית על הפועל ירושלים קנס כספי כבד בפועל, וכן עונש רדיוס על תנאי למשך שנה מהיום אם אירוע של פגיעה באדם יקרה שוב. "אציין כי הסיבה לעונש המקל יחסית היא כי מדובר במשחקי הפלייאוף ואיני רוצה לפגוע בשוויון בין הקבוצות השונות על ידי עונש רדיוס שיופעל באופן מיידי", נימק התובע. "עם זאת, אם מקרה זה יחזור על עצמו, גם במשחק פלייאוף, אבקש מבית הדין הנכבד לגזור על הקבוצה רדיוס".

מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' ליד השופט עמית בלק שנפגע מחפץ. דני מרון
האווירה הסוערת הובילה למעשה הקיצוני? פגיעת המצת בשופט עמית בלק/דני מרון

3. זו הסדרה השישית ביריבות העתיקה בין שתי האדומות, והראשונה שבה הירושלמים פותחים בהפסד. במוצאי שבת (21:00) הם יגיעו להיכל קבוצת שלמה בידיעה שהפסד יסיים עבורם עונה מצוינת בקול ענות חלושה; בניגוד ל-2017, אז הם העפילו לחצי גמר היורוקאפ וזכו באליפות, ומעט בדומה ל-2004, כשהניפו את גביע יול"ב והודחו ברבע גמר הפלייאוף הישראלי.

אלא שמוקדם להספיד את מחזיקת גביע המדינה, וגם בצד המנצח יודעים זאת. אשתקד, באותו מעמד בדיוק, עמדה ירושלים בפני סיטואציה זהה. הפועל חולון נטלה את הביתיות במשחק הראשון בארנה, ממש כפי שהפועל תל אביב עשתה אתמול, אבל האדומים התאוששו מהמכה וניצחו בחוץ במשחק השני (רק כדי להפסיד שוב בבית, במשחק השלישי והמכריע).

מארקס מייריס, שחקן הפועל ירושלים. דב הליקמן
יאבד את המקום בסגל? מייריס/דב הליקמן

רק פעם אחת העונה, בשלושת מחזורי הפתיחה של הליגה, נקלעה ירושלים לרצף הפסדים. מאז, בכל פעם שנפלה היא ידעה לקום ולנצח במשחק הבא. מעבר לפן המנטלי שבו הקבוצה כשלה במשחקים האחרונים, דז'יקיץ' יצטרך למצוא פתרונות מהירים לבעיות המקצועיות שהציב בפניו דני פרנקו.

ייתכן שהוא ינצל את האפשרות לבצע חילוף אחד במצבת הזרים במהלך הסדרה, וירשום מעתה את ברנדון בראון על חשבונו של מארקס מייריס. אל מול מצבת הגארדים העמוסה של הפועל תל אביב, ייתכן שהירושלמים זקוקים להעמקת הרוטציה בקו האחורי, מה גם שעוז בלייזר, טי.ג'יי קליין ושגב יכולים למלא את משבצת הגבוה שלצידו של זאק הנקינס.

"נבוא בצורה טובה יותר למשחק הבא", הבטיח שגב. "אנחנו יודעים שאם נפסיד, נסיים את העונה, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה. נעשה את ההתאמות ונגיע מוכנים. אנחנו יכולים להציל את העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully