וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצוגת שיא: הפועל תל אביב פירקה 55:86 את הפועל ירושלים

מחזיקת הגביע ספגה את הפסד הבית הגבוה בתולדותיה מול התל-אביביים, וקבעה שיאי פלייאוף שליליים בנקודות במחצית (23) ובמשחק בית. אוהדי המארחת פגעו בשופט בלק עם מצית. מקריי (20) הוביל את החבורה של פרנקו ל-0:1 בחצי גמר הפלייאוף

חמישה משחקים נערכו העונה בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב בכל המסגרות, ובכולם ניצחה הקבוצה האורחת. אם הנתון הזה לא נשמע מספיק מפתיע, אז למהלומה שהנחיתה קבוצתו של דני פרנקו על מחזיקת הגביע הערב (רביעי), במשחק שפתח את סדרת חצי גמר הפלייאוף - אף אחד לא ציפה. הפועל תל אביב סיפקה אולי את המשחק הטוב ביותר שלה העונה, ודרסה את הירושלמים 55:86 בקרב האדומות בדרך ליתרון 0:1 בסדרה, אותה תוכל להכריע בביתה בשבת הקרובה (21:00).

זהו ניצחון הפלייאוף הגדול ביותר בתולדותיה של הפועל תל אביב נגד הפועל ירושלים (השיא הקודם עמד על 18), וניצחון החוץ הכי גדול בהיסטוריה של התל-אביביים בעיר הבירה (קדם לו ניצחון ב-29 הפרש).

8,431 צופים בארנה היו עדים לכך, ואחד מהם אחראי לרגע מכוער במיוחד: מצית שנזרק מיציע אוהדי הפועל ירושלים פגע בראשו של השופט עמית בלק. עוד לפני כן, הושלכו גם חפצים לעבר ספסל הפועל תל אביב.

ג'ורדן מקריי, הפועל תל אביב. דני מרון
תצוגת שיא של הפועל תל אביב. ג'ורדן מקריי/דני מרון
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. דני מרון
מהלומה כואבת. הפועל ירושלים/דני מרון

החבורה של דני פרנקו חיסלה את היריבה בנשק שלה - הגנה רצחנית, כשכפתה על המארחת במחצית הראשונה שיא מועדון שלילי בנקודות למחצית, 23 בלבד. ירושלים גם קלעה את כמות הנקודות הכי נמוכה בהיסטוריה שלה במשחק ביתי בפלייאוף. ואם מי שאמורים להיות ספקי הנקודות העיקריים בקבוצה מהבירה, ליוואי רנדולף וקאדין קרינגטון, קולעים ביחד 3 נקודות ללא סל שדה אחד לרפואה - זה אומר הכל על הנחיתות של הפועל ירושלים לעומת הקבוצה האורחת הערב.

יחד עם זאת, בשבת יתחיל המשחק השני מ-0:0 ומחזיקת הגביע תקווה לעשות את מה שכאמור קרה בכל המשחקים בין הקבוצות עד כה, ואת מה שהיא עצמה עשתה כבר שלוש פעמים העונה - לנצח בחוץ, כדי להשאיר לעצמה סיכוי להשלים דאבל העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אור קורנליוס, הפועל ירושלים. דני מרון
אור קורנליוס מתוסכל/דני מרון
תומר גינת, הפועל תל אביב. דני מרון
ניצחון אחד מפריד בין הפועל תל אביב לסדרת הגמר. תומר גינת/דני מרון

קלעו להפועל ירושלים: ספידי סמית' 18 (4/8 ל-3), זאק הנקינס 10, 9 ריבאונדים ו-2 חסימות, נועם יעקב 8, עוז בלייזר 5, גלעד לוי ומארקס מייריס 4 כל אחד, אור קורנליוס וקאדין קרינגטון (0/8 מהשדה) 3 כל אחד. שותפו ולא קלעו: ליוואי רנדולף (0/8 מהשדה), טי ג'יי קליין, איתי שגב ויותם שמול.

קלעו להפועל תל אביב: ג'ורדן מקריי 20 (6/7 ל-2), קסבייר מנפורד 16, ג'ייקובן בראון 11, תומר גינת וצ'ינאנו אנואקו (3 חטיפות) 9 כל אחד, אדם אריאל ובר טימור 7 כל אחד, עידן זלמנסון 4, ג'יילן הורד 2, אייל הראל 1. שותפו ולא קלעו: גיל בני ונבות ינאי.

צ'ינאנו אונואקו, הפועל תל אביב. דני מרון
יש לו סיבה טובה לחייך. צ'ינאנו אונואקו/דני מרון
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' ליד השופט הנפגע עמית בלק. דני מרון
מכוער. עמית בלק אחרי זריקת המצית לעברו/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

אונואקו רשם מהלך של סל ועבירה על הנקינס כבר במהלך הראשון, קורנליוס בשלשה השווה. דאנק של מייריס קטע בצורת של כשתי דקות - 3:5 ירושלים. טימור קבר שלשה מהפינה, מקריי הוסיף עוד אחת במעבר ואז הוסיף סל מחצי מרחק שסגר ריצת 0:8. מייריס הוריד ל-11:7, גינת קלע מנגד ומקריי הוסיף מהלך של 3 נקודות שקבע 7:16. קרינגטון צימק בנקודה אחת מהקו, וירושלים ירדה בפיגור 16:8 בסוף הרבע.

צ'ינאנו אונואקו, הפועל תל אביב. דני מרון
אונואקו בדרך לקלוע, הנקינס צופה/דני מרון
זאק הנקינס, הפועל ירושלים. דני מרון
הפועל ירושלים התקשתה מאוד לקלוע. זאק הנקינס/דני מרון

רבע 2:

אריאל הגדיל את הפער בשלשה, הנקינס הטביע אבל אונואקו השיב בסל ומנפורד הוסיף אחד משלו - 10:23 להפועל ת"א. בלייזר עלה על הלוח, אריאל דייק מחצי מרחק, סמית' חיקה אותו בצד השני והנקינס הקטין ל-25:16. הורד קלע סל ראשון, הנקינס תיקן החטאה של סמית' בהטבעה ושמר על הפער. טימור קלע אחת משתיים מהקו אחרי שנפגע בפניו, סלים של גינת ומנפורד העלו ל-18:32. סמית' ניסה להרגיע בשלשה, אבל גינת ירה אחת משלו ומנפורד במהלך של סל ועבירה הביא את ההפרש ל-17. מקריי הוסיף נקודות מחצי מרחק, סמית' דרך על הקשת כשקלע על הבאזר וצימק ל-40:23 בהפסקה.

קסבייר מנפורד, הפועל תל אביב. דני מרון
קסבייר מנפורד בדרך לעוד שתי נקודות/דני מרון
אוהדי הפועל ירושלים. דני מרון
8,431 אוהדים בארנה, רובם כמובן של הפועל ירושלים/דני מרון

רבע 3:

סל של אונואקו ושלשה של טימור פתחו פער של 22 נקודות, סמית' קלע מחוץ לקשת ובהמשך סידר להנקינס הטבעה שהורידה ל-45:28. בראון קבר 2 שלשות ברצף, ולאחר מכן הגיב לסל של הנקינס במהלך של 3 נקודות, שאחריו סגר בראון רצף אישי של 11 נקודות והגדיל את התוצאה ל-30:56. סמית' צימק בשלשה, זלמנסון וגינת המשיכו להרחיב את הפער שהגיע ל-27. מקריי קלע אחת משלוש מהקו, סמית' סגר את הרבע עם 5 רצופות ובתווך קלע מנפורד שלשה. 38:64 לאורחת בתום 30 דקות.

ג'ייקובן בראון, הפועל תל אביב. דני מרון
11 נקודות רצופות. ג'ייקובן בראון בטירוף/דני מרון
ספידי סמית', הפועל ירושלים. דני מרון
מהיחידים שתפקדו בהפועל ירושלים. ספידי סמית'/דני מרון

רבע 4:

איתי שגב השאיר 2 נקודות על הקו, אונואקו שלח את מנפורד לטאצ'דאון באסיסט גדול והגארד קבע 30 הפרש עגול בפוזשן הבא, 38:68. קרינגטון דייק פעמיים מהקו, מנפורד החם המשיך את הבריחה בסל ועבירה (וגם ספג טכנית על התגרות בספסל המקומי) ובלייזר הוריד ל-70:43 בשלשה. אונואקו זיעזע את הטבעת בדאנק אדיר, נועם יעקב ומקריי החליפו קליעות עונשין והסווינגמן האורח הגדיל ל-47:76 בסל נוסף. יעקב קלע עוד נקודה מהקו, מנפורד הגדיל את ההפרש מעל 30 בשלשה נוספת, אייל הראל וגלעד לוי עלו לפרקט ודאנק גדול של מקריי שלח את דז'יקיץ' לדבר עם חניכיו בפיגור 81:48. יעקב ולוי עוד נלחמו במטרה לקזז במעט, שחקני הספסל נשלחו לפרקט ובסיום 55:86 גדול להפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully