וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפה ריינה: "ויניסיוס צריך להתבגר ולכבד את היריבים שלו"

על רקע הסערות הגזעניות, שוער ויאריאל טען כי "ככל שתבצע פחות פרובוקציות, כך יכבדו אותך יותר". יו"ר איגוד השחקנים מציע לעצור משחקים במקרי גזענות: "צריך להסיר את הכפפות"

שער של כריסטיאנו רונאלדו במדי אל נאסר/יוטיוב

ויניסיוס הפך העונה לכוכב על של ממש, אבל גם לסמל המאבק בגזענות. שחקנה הברזילאי שחום העור של ריאל מדריד נאלץ להתמודד עם גילויי גזענות נגדו לאורך כל העונה בספרד ובניגוד לשחקנים אחרים, הוא פעיל מאוד במחאה נגד התופעה בעיקר ברשתות החברתיות.

אחד האנשים שאמורים לגונן על ויניסיוס הוא דויד אגאנסו. שחקן בית"ר ירושלים לשעבר הוא היום יו"ר איגוד השחקנים בספרד ובריאיון ל"אל קונפידנסיאל" הספרדי הוא דיבר על התופעה ואמר: "מה שקרה עם ויניסיוס זה לא חדש. זה לא הגיע פתאום. זה גם קורה בליגות הנמוכות יותר והזהרנו לגבי זה. שמנו זרקור על התופעה הזו, אבל הדרגים הגבוהים צריכים לטפל בזה".

שחקן ריאל מדריד ויניסיוס. JOSE JORDAN/AFP, GettyImages
"היה לו אומץ להצביע על אוהד ביציע". ויניסיוס/GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

אגאנסו מכוון לארגון שנקרא Observatory והוא ארגון שהוקם כדי למגר תופעות כאלו, אך לא ממש מתפקד. "הליגה צריכה להיות נוקשה יותר", הוסיף אגאנסו, "אנחנו סובלים מהתופעה הזו הרבה זמן ולא נראה שזה בראש סדר העדיפויות של כולם".

"אי אפשר לשחק כדורגל ככה", הוסיף אגאנסו, "צריך לשנות את הפרוטוקול. ויניסיוס אמיץ והיה לו אומץ להצביע על אוהד ביציע. אני חושב שהמשחק נגד ולנסיה היה צריך להיעצר. ברגע שיש גילוי של גזענות, אין משחק. אסור לנו לאפשר לשחקנים לעבור דברים כאלו. זה קרה כמה פעמים, אף אחד לא מסיר את הכפפה נגד התופעה. זו התנהגות שמנוגדת לספורט".

עוד בוואלה!

ויניסיוס: "הגזענות במגרשים בספרד הייתה קיימת עוד לפני שנולדתי"

לכתבה המלאה
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס עם שוער ויאריאל פפה ריינה. David S. Bustamante/Soccrates, GettyImages
ביקורת. ריינה עם ויניסיוס/GettyImages, David S. Bustamante/Soccrates

בעוד ויניסיוס זכה לתמיכה מרוב הכדורגלנים בספרד, עדיין יש כאלה שטוענים כי הגזענות שמופנית כלפיו קשורה גם בהתנהגותו שלו. "קודם כל, חייבים לעצור כל מקרה של גזענות", אמר שוערה של ויאריאל פפה ריינה. "אני לא חושב שיש גזענות בכל האצטדיונים בספרד. יש כמה מטומטמים שקשה לעצור. עם זאת, לדעתי בחלק מהמקרים זו לא גזענות, אלא תגובה ישירה כלפי שחקני ספציפי שמדבר יותר מדי. זה קרה לכולנו, גם לי. ככל שתבצע פחות פרובוקציות כלפי היציעים והיריבים שלך, ככל שפחות תתלונן בפני השופט, כך תקבל יותר כבוד מכולם".

השוער הוותיק הוסיף ואמר: "אמרתי לוויניסיוס שיתמקד יותר במשחק, בלהיות שחקן נהדר. הוא נהיה אחד הטובים בעולם, אבל חייב להתבגר בהתנהגות שלו, בלכבד את היריבים, בלהבין את הכללים הלא כתובים של הכדורגל. זה גם ישפר את היכולות שלו. אי אפשר שכל משחק חוץ הוא מלחמה עבורו. ספרד היא לא מדינה גזענית, אין פה יותר גזענות מאנגליה או מדינות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully