וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים מתעופפים: כל מה שצריך לדעת על אליפות העולם עד גיל 20

ארגנטינה וברזיל פייבוריטיות, אנגליה וצרפת איכותיות והיריבות של ישראל מסוכנות. הכול על הטורניר שישודר בערוצי ספורט1

נבחרת הנוער מתכוננת למונדיאליטו בארגנטינה/אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אליפות העולם עד גיל 20 תצא לדרך הערב (שבת) בארגנטינה ותימשך עד ה-11 ביוני, אז תוכתר אלופה חדשה. נבחרת ישראל משתתפת לראשונה בתולדותיה בטורניר המכונה "מונדיאליטו", זאת בזכות ההגעה שלה לגמר אליפות אירופה עד גיל 19 בקיץ שעבר. משחקי הטורניר ישודרו בערוצי ספורט1, בעוד משחקי נבחרת ישראל יועברו בשידור חי בכאן11.

המונדיאליטו חוזר לפעילות אחרי ארבע שנים, למרות שהוא מתקיים בכל שנתיים. הסיבה: הטורניר של 2021 נדחה בגלל מגפת הקורונה. הפעם בכל מקרה תוכתר אלופה חדשה אחרי שב-2019 בפולין אוקראינה עשתה זאת לראשונה אי פעם.

הפייבוריטיות הגדולות הן המארחת ארגנטינה והשכנה ברזיל. הראשונה כלל לא העפילה מהאזור הדרום אמריקאי, אבל קיבלה את הכרטיס כשהאירוח עבר אליה. בסגל של המאמן חאבייר מסצ'ראנו יש שחקנים מצוינים והעבודה שהיא מארחת אמורה לתת לה רוח גבית.

ברזיל היא אלופת דרום אמריקה ובסגל שלה כוכבי על כאנדריי סנטוס וארתור שכבר רשמו הופעות בכורה בנבחרת הבוגרת, החלוץ מרכוס לאונרדו ושחקנים מפ.ס.וו איינדהובן, רד בול זלצבורג, ווטפורד ועוד.

ארגנטינה היא שיאנית ההופעות (6) וברזיל היא סגניתה (5), אבל גם לאירופאיות יהיה הרבה מה להגיד. ארבע האלופות האחרונות הגיעו מהיבשת הישנה (צרפת, סרביה, אנגליה, אוקראינה) ונבחרות כמו אנגליה, צרפת ואיטליה הגיעו לטורניר עם סגלים איכותיים שכוללים שחקנים מקבוצות גדולות.

24 הנבחרות חולקו לשישה בתים ולא פחות מ-16 יעפילו לשמינית הגמר; שתי הראשונות בכל בית וארבע הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי. המשמעות היא שישראל בהחלט מסוגלת לעלות לשמינית הגמר, אבל בשביל שזה יקרה היא כנראה תצטרך לנצח את אחד המשחקים.

שחקן נבחרת ארגנטינה עד גיל 20, ולנטין קרבוני. Daniel Jayo, GettyImages
בארגנטינה יש שורה של שחקנים מצוינים. ולנטין קרבוני מאינטר הוא אחד מהם/GettyImages, Daniel Jayo

בבית ג', "הבית הישראלי", נראה שהכול פתוח. קולומביה וסנגל נחשבות לחזקות ביותר על הנייר ואם אחת מהן (או שתיהן) תגיע אפילו עד חצי הגמר, זו לא תהיה הפתעה גדולה.

סנגל היא אלופת אפריקה, שזכתה לפני כחודשיים אחרי טורניר מדהים של 6 ניצחונות מ-6 משחקים והפרש שערים 0:14. בנוסף, למרות שמדובר בשנתונים ושחקנים שונים, סנגל הגיעה למקום הרביעי במונדיאליטו 2015 ולרבע הגמר ב-2019.

קולומביה תחסר את הכוכב הגדול ג'ון דוראן, שלא שוחרר מאסטון וילה, אבל בסגל של המאמן הקטור קרדנאס שחקנים שמשתייכים לארסנל, ווטפורד, פולהאם ומאיורקה - ומעניין יהיה לעקוב אחרי החלוץ תומאס אנחל, בנו של שחקן העבר האגדי חואן פאבלו אנחל.

גם ביפן יש הרבה איכות, עם שחקנים מקבוצות המילואים או הנוער של ברצלונה, באיירן מינכן, בורוסיה מנשנגלדבאך ושטוטגרט. האיש המסוכן של היפנים אמור להיות נאוקי קומאטה בן ה-18, שחקן FC טוקיו שיהיה תחת מעקב צמוד של קבוצות בכירות באירופה.


סדר המשחקים של נבחרת ישראל:

21.5: ישראל - קולומביה
24.5: סנגל - ישראל
27.5: יפן - ישראל

אנקדוטה מעניינת אגב, היא שבמונדיאל 2018 (לנבחרות בוגרות) סנגל, קולומביה ויפן שיחקו באותו בית, כשאת משבצת ה"אירופית" תפסה פולין. הפעם זו ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים. רויטרס
עליית שלב תהיה הישג יפה. נבחרת הנוער/רויטרס

אליפות העולם עד גיל 20 הייתה אמורה להתקיים באינדונזיה, אבל המארחת הערימה קשיים על האירוח של ישראל וגם סירבה לשחק נגדה - ולכן פיפ"א העבירה את הטורניר ברגע האחרון לארגנטינה. המארחת החדשה זכתה מההפקר ותשתתף באליפות למרות שלא הצליחה להעפיל אליה מהמוקדמות. ישראל היא אחת מחמש נציגות בלבד של אירופה ובהגרלה כמובן לא הייתה יכולה לפגוש נבחרת אחרת מהיבשת הישנה.

שלב הבתים

בית א': ארגנטינה, ניו זילנד, אוזבקיסטן, גוואטמלה.

בית ב': ארה"ב, אקוודור, פיג'י, סלובקיה.

בית ג': סנגל, קולומביה, יפן, ישראל.

בית ד': איטליה, ברזיל, ניגריה, הרפובליקה הדומיניקנית.

בית ה': אורוגוואי, אנגליה, עיראק, טוניסיה.

בית ו': צרפת, דרום קוריאה, הונדורס, גמביה.

אצטדיון סן חואן דה ביסנטנריו, ארגנטינה. Marcos Brindicci, GettyImages
אסטדיו סן חואן דה ביסנטנריו/GettyImages, Marcos Brindicci

האצטדיונים

אסטדיו אוניקו מאדרה דה סיודאדס - מכיל 42 אלף מקומות ישיבה וממוקם בעיר סנטיאגו דל אסטרו, קצת יותר מ-1,000 קילומטר צפונית לבירה בואנוס איירס. האצטדון החדיש אירח לאחרונה את משחק הידידות בו ארגנטינה הביסה את קוראסאו 0:7.

אסטדיו סיודאד דה לה פלאטה - מכיל כ-53 אלף מקומות ונקרא לאחרונה על שמו של דייגו מראדונה המנוח. לה פלאטה מרוחקת רק כ-60 קילומטרים מבואנוס איירס.

אסטדיו מלבינאס ארחנטינוס - האצטדיון במנדוסה אירח משחקים במונדיאל הביתי ב-1978 ויש בו כ-42 אלף מקומות ישיבה. הוא מארח לעתים משחקים של קבוצת גודוי קרוס, למרות שיש לה אצטדיון נוסף וקומפקטי יותר. מנדוסה מרוחקת כ-1,000 קילומטרים מבואנוס איירס ועיר הבירה הכי קרובה אליה היא דווקא סנטיאגו שבצ'ילה.

אסטדיו סן חואן דה ביסנטנריו - אצטדיון חדיש וקומפקטי, עם קצת יותר מ-25 אלף מקומות ישיבה. ארגנטינה אירחה שם את ברזיל במוקדמות מונדיאל 2022 והנבחרות נפרדו ב-0:0. סן חואן מרוחקת כ-1,100 קילומטרים מבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully