וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאנטה חדש עבור טוכל? קונרד ליימר רוצה להכות בבאיירן רגע לפני החתימה

20.5.2023 / 12:00

הקשר האוסטרי נהנה לשרוף שטחים ולסתום את כל החורים בבת אחת, בסגנון הכוכב הצרפתי של צ'לסי. בקיץ הוא צפוי לעבור מלייפציג לבאיירן מינכן כשחקן חופשי ולאפשר לקימיש לעבור לעמדה קדמית יותר, אבל הערב (19:30, ספורט2) הוא נחוש לנצח במינכן ולמנוע ממנה אליפות

תקציר: באיירן מינכן - שאלקה 0:6/ספורט1

קונרד ליימר מגיע הערב (שבת, 19:30, ספורט2) לאליאנץ ארנה בעמדה נהדרת - המטרה היא לקדם את עצמו לקראת החתימה המתקרבת בבאיירן מינכן באמצעות קטיעת רצף האליפויות שלה. לבווארים יתרון של נקודה על פני בורוסיה דורטמונד כאשר נותרו שני מחזורים לסיום, ומעידה נוספת עלולה להיות קריטית ולהוביל לכך שהצלחת תנדוד לצהובים-שחורים במקום להיות מונפת על ידי האדומים בפעם ה-11 ברציפות. במקביל, השוורים זקוקים לניצחון על מנת להבטיח סופית את ההעפלה לליגת האלופות, וזו תהיה דרך מצוינת מבחינת הקשר האוסטרי להיפרד מהקונצרן אליו הצטרף כאשר היה בן 10. כעת, כשהוא חוגג יום הולדת 26, זה הזמן לעשות צעד גדול קדימה ולהצטרף לספינת הדגל של הכדורגל הגרמני.

בבאיירן חיכו לו מזמן, וליוליאן נאגלסמן היתה השפעה גדולה מאוד על כך. המאמן, שטיפח את הקשר האחורי הפעלתן בלייפציג, הכיר מקרוב את איכויותיו הבולטות - הספק עבודה יוצא דופן, יכולת לרוץ בלי הפסקה, לרדוף אחרי היריב ולהרוויח כדורים. כפי שאמר בזמנו אדי הוטר, שהדריך אותו בזלצבורג: "קונרד הוא שחקן אגרסיבי בטירוף עם תיקולים חזקים במיוחד. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה בכל רגע". נאגלסמן קבע בזמנו כי "הקבוצה משחקת טוב יותר כאשר ליימר נמצא על המגרש", ולכן איש לא הופתע כאשר שמו עלה ברשימת המועמדים להצטרף אליו בבאיירן עם הגעתו בקיץ 2021.

העניין הוא כי גם מרסל זאביצר, אוסטרי מצטיין נוסף שעבר בזלצבורג, היה על הכוונה של נאגלסמן. לייפציג הבהירה לבאיירן כי תוכל להחתים רק אחד מהם, וזאביצר הוא שנבחר. השיקול המרכזי היה פשוט - ליימר החמיץ את כל עונת 2020/21 בגלל שבר מורכב בקרסול, ולכן כשירותו המיידית עמדה בסימן שאלה. זאביצר אף נתפס כשחקן מגוון שמסוגל להיכנס לכל משבצת במרכז המגרש, עם חוש מפותח מאוד לכיבוש שערים, ובאיירן ראתה בו שחקן חשוב לרוטציה. בפועל, זה לא בדיוק עבד לפי התוכניות, נאגלסמן מיעט לשלב את חניכו, והיחסים ביניהם עלו בסופו של דבר על שרטון. במקביל, הצורך בשחקן מסוגו של ליימר בקישור האחורי הלך וגבר, ולכן בקיץ שעבר שבה האלופה לשוורים בסוגיה.

עוד בכדורגל עולמי

קונרד ליימר שחקן ר.ב. לייפציג עם וילי אורבן. רויטרס
רגע לפני המעבר, יפריע לבאיירן לזכות? ליימר במדי לייפציג/רויטרס

בהתחשב בעובדה כי חוזהו של ליימר מסתיים ביוני 2023, סבר חסן סליהמידז'יץ', המנהל הספורטיבי של באיירן, כי 20 מיליון יורו יספיקו כדי לסגור עסקה. הוא שגה, ובהמשך נדחו להפתעתו גם הצעות משופרות של 23 מיליון ו-26 מיליון. לייפציג נעמדה על הרגליים האחוריות, כי היא ראתה בו חלק אינטגרלי מהמערך שהיה אמור ללכת רחוק בליגת האלופות. האוסטרי כבר חווה הצלחה מסחררת במפעל עם העפלה לחצי הגמר ב-2020, אותה הוא מגדיר כרגע השיא בקריירה עד כה, אז היה חלקו משמעותי במיוחד בצמד הנצחונות על טוטנהאם בשמינית הגמר ועל אתלטיקו מדריד ברבע הגמר. אז גם הוכיח את עצמו נאגלסמן בזירה האירופית, וזה קירב את מינויו לבאיירן, שם התנהל ויכוח עוצמתי בין חברי ההנהלה על התאמתו לתפקיד.

קונצנזוס לגבי נאגלסמן מעולם לא היה במינכן, ושיקולים פוליטיים פנימיים הובילו בסופו של דבר לפיטוריו המפתיעים בעיתוי אומלל במיוחד לפני חודשיים, ולהחלפתו בתומאס טוכל שהיה מבוקש כבר מזמן במועדון על ידי חלק מהבכירים, ובראשם קארל-היינץ רומניגה שעדיין מושך בחוטים רבים מאחורי הקלעים. התזמון הקטסטרופלי של המהלך פגע קשות בעונה של הבווארים, שהודחו מליגת האלופות בידי מנצ'סטר סיטי ומהגביע הגרמני בידי פרייבורג, וגם התדרדרו בשלב מסוים למקום השני בבונדסליגה. המשבר צפוי להוביל להדחתו של המנכ"ל אוליבר קאן, אבל סליהמידז'יץ' עשוי לשמור בינתיים על משרתו, וגם טוכל כבר החל בהכנות לעונה הבאה, כי במועדון הובהר שהיא תהיה המבחן האמיתי הראשון שלו.

קונרד ליימר שחקן נבחרת אוסטריה מול פרנצ'סקו אצ'רבי שחקן נבחרת איטליה. רויטרס
הבריק מול איטליה. במדי נבחרת אוסטריה ביורו/רויטרס

במסגרת הכנות אלה, אחד השינויים המרכזיים שמתכוון המאמן לבצע במערך הוא העברתו של יוזואה קימיש לעמדה התקפית יותר. הכוכב הרב-גוני מתופקד בעיקר בצמד קשרים מרכזיים ביחד עם לאון גורצקה, אבל טוכל רואה לנצל טוב יותר את הפוטנציאל ההתקפי שלו בכל הקשור לבישולים ושערים.

מעבר לכך, בכל מקרה אין כיום בסגל באיירן קשר אחורי קלאסי אשר תפקידו המרכזי הוא הגנתי. אם תרצו, אין לה מישהו שמזכיר את אנגולו קאנטה, וטוכל יודע טוב מכולם עד כמה שחקן מסוג זה יכול לתרום לתפקוד הקבוצה. עם הצרפתי, שמצליח בשיאו להיות בכל פינה במגרש ולסתום איכשהו את כל החורים בבת אחת, זכתה צ'לסי של טוכל בליגת האלופות ב-2021, כולל הופעה טקטית נהדרת נגד מנצ'סטר סיטי בגמר. כאשר התמודד עם הקבוצה של פפ גווארדיולה בתחילת הקדנציה החדשה שלו בחודש שעבר, הוא לא יכול היה להתעלם מהשאלה - האם סיכוייו היו טובים יותר עמד לרשותו קשר אחורי כזה.

ליימר עדיין לא יכול להתיימר להיות ברמה של קאנטה, אבל הסגנון שלהם דומה מאוד. כאשר מרקו ארנאוטוביץ' שיחק איתו לראשונה בנבחרת ב-2019, הוא העיר בהתפעלות: "אין לי מושג מה הבחור הזה אוכל ושותה, אבל הוא עושה דברים מדהימים. אי אפשר לכסות כל כך הרבה שטחים במשחק אחד. הוא מטורף, וצפוי לו עתיד גדול". ואכן, היתה לליימר תרומה לא מבוטלת להופעה המכובדת של אוסטריה ביורו 2020, במיוחד בשמינית הגמר מול האלופה לעתיד איטליה שנגררה בניגוד לציפיות המוקדמות להארכה ולא היתה רחוקה מסנסציה. האנרגיות והלוחמנות שלו מול ניקולו בארלה ומרקו וראטי - לוחמים מדופלמים בעצמם - הרשימו מאוד.

קונרד ליימר שחקן ר.ב. לייפציג מול רובין האק שחקן ארמיניה בילפלד. Joosep Martinson, GettyImages
קאנטה הבא של טוכל? ליימר/GettyImages, Joosep Martinson

טבעי, אם כך, כי מנצ'סטר יונייטד הביעה עניין בליימר בקיץ 2021, ואף בהמשך. למרות הדיווחים על כך בתקשורת, המגעים עם לייפציג מעולם לא הבשילו למשהו רציני. כאשר עזב ראלף ראנגניק את המועדון בדרכו למשרת מאמן נבחרת אוסטריה, היתה תקווה כי הוא מסוגל לסייע בהעברת ליימר, אך זה לא קרה. בסופו של דבר, דווקא זאביצר הגיע לאולד טראפורד בינואר האחרון, בהשאלה לחצי עונה מבאיירן - ועתידו כיום לא ברור. באשר לליימר, שגדל כאוהד ליברפול וראה בסטיבן ג'רארד מודל לחיקוי, דווקא אנפילד היתה יכולה להיות אופציה עדיפה בהרבה. ומכיוון שזה לא על הפרק, הוא סגר לפי הדיווחים בתקשורת הגרמית את כל התנאים בבאיירן כשחקן חופשי עוד בדצמבר.

שינוי בעמדת המאמן לא השפיע על החלטתו, כי נאגלסמן אמנם היה אמור לסייע לו להשתלב במהירות, אבל תקדים זאביצר גורס כי זה ממש לא מובטח, ואלופת גרמניה סימנה את השחקן גם ללא קשר לזהות המאמן. הוא כבר רשום בפנקס של טוכל, אבל באופן מעט פרדוקסלי יהיה לו קל יותר להיכנס להרכב הבווארים בעונה הבאה אם הם יפסידו בקרב האליפות העונה. ככל שהמשבר עמוק יותר, כך נוטים יותר לקבל בזרועות פתוחות את השחקנים החדשים שעשויים לתת מענה לבעיות המבניות. אז בשבת, כאשר יתארח באליאנץ ארנה כשחקן העתיד, הוא ישמח מאוד להכות בטוכל, רגע לפני שהוא מנסה להפוך לסוג של קאנטה עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully