וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה גמרים, שלוש איטלקיות: ארץ המגף באופוריה מה"רנסאנס"

רומא ופיורנטינה הצטרפו לאינטר בגמרים האירופיים, באיטליה קוראים להישאר צנועים אך מודים: "זה סימן שלוקח אותנו לימי הזוהר של שנות ה-80 וה-90"

תקציר: באייר לברקוזן - רומא 0:0/ספורט1

הכדורגל האיטלקי חזר השנה לקדמת הבמה של הכדורגל האירופי, ובענק. מעבר לאליפות המדהימה של נאפולי שהפכה לאחד מסיפורי העונה, השבוע נקבע כי ארץ המגף תשלח לא פחות משלוש קבוצות לשלושת הגמרים של המפעלים האירופיים.

אינטר הבטיחה בשלישי את מקומה בגמר ליגת האלופות כשגברה על יריבתה העירונית מילאן, ואמש (חמישי) רומא העפילה לגמר הליגה האירופית ופיורנטינה לגמר הקונפרנס ליג בזכות שער בדקה ה-99 שמנע הארכה בחצי הגמר מול באזל. יובנטוס הייתה יכולה להצטרף לרומא, אך נכנעה בהארכה לסביליה והאנדלוסים יהיו אלה שיפגוש את ז'וזה מוריניו בגמר הליגה האירופית.

"איטליה שולטת: אחרי אינטר, גם רומא ופיורנטינה מעפילות לגמר", חגגו בכותרות העיתונים בארץ המגף, אך גם שם יודעים כי יש עוד כברת דרך ארוכה לעשות עד שהסרייה א' תחזור להיות החזקה באירופה. "בואו נישאר צנועים", הציעו ב"גאזטה", "בואו לא נחשוב על רנסאנס של הכדורגל שלנו, אבל זה סימן חזק שלוקח אותנו בחזרה לימי הזוהר של שנות ה-80 וה-90".

אגב, מעבר לגמר האירופי, אינטר ופיורנטינה תיפגשנה גם בגמר הגביע האיטלקי כך שכל אחת מהן תוכל לסיים את העונה עם דאבל. ניצחון באחד הגמרים ישלח את הסגולים לליגה האירופית, שני הפסדים ישאירו אותם מחוץ לאירופה בעונה הבאה.

ניקולאס גונסאלס שחקן פיורנטינה חוגג עם חבריו. רויטרס
דרמת ענק. פיורנטינה חוגגת/רויטרס

עונת 2022/23 היא השישית בהיסטוריה שבה לאיטליה יש שלוש נציגות בגמרים האירופיים, כאשר כל חמש פעמים הקודמות אכן היו בשנות ה-80 וה-90. הפעם האחרונה שהיו שלוש איטלקיות בשלושה גמרים שונים הייתה ב-1994, אז זו הייתה הפעם הרביעית בשש עונות. מילאן הביסה את ברצלונה 0:4 בגמר ליגת האלופות, אינטר הכניעה את זלצבורג בגמר גביע אופ"א בעוד פארמה נכנעה לארסנל בגמר הגביע למחזיקות גביע.

איטליה שלחה שלוש נציגות לגמרים גם ב-1998, אך אז הן התפזרו על שני גמרים שונים - יובנטוס הפסידה לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות, בעוד אינטר הכניעה את לאציו בגמר כל איטלקי בגביע אופ"א. כמה מבין הקבוצות האיטלקיות יצליחו לשים את ידן על הגביע? בעוד פחות מחודש נדע את התשובה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני אינטר, רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס. רויטרס
ידהימו את מנצ'סטר סיטי ואת אירופה כולה? שחקני אינטר/רויטרס

מועדי הגמרים

גמר הליגה האירופית - 31.5 - בודפשט

סביליה - רומא

גמר הקונפרנס ליג - 7.6 - פראג

פיורנטינה - ווסטהאם

גמר ליגת האלופות - 10.6 - איסטנבול

מנצ'סטר סיטי - אינטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully