וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר טוען: האגרוף של דריימונד גרין שיבש לנו את העונה, אבל הלוואי ויישאר

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 8:09

מאמן גולדן סטייט מודה שהתקרית בין גרין לג'ורדן פול "שיבשה את האמון" בקבוצה, ובכל זאת מתעקש: רוצה שגרין יחזור, אבל זאת לא הדאגה הכי גדולה של המועדון בקיץ

לברון ג'יימס מגיע למשחק נגד גולדן סטייט 5 שעות לפני שריקת הפתיחה/מתוך האתר הרשמי של ה-NBA

מה הוביל למפלה הכואבת של גולדן סטייט העונה? על פי מאמן האלופה היוצאת סטיב קר, ישנן כמה סיבות לכישלון. בין השאר, מאזן החוץ החלש (30:11), חוסר יעילות בהתקפות מעבר (מקום אחד לפני אחרון בליגה), ובעיקר חוסר היכולת לעשות הגנה בלי עבירות, מה שעשה נזק משמעותי מול הלייקרס בחצי הגמר האזורי.

עם זאת, עבור קר, הסיבה הגדולה מכולן הייתה חוסר אמון קבוצתי. "בכל פעם שאובד אמון, זה הופך את התהליך לקשה הרבה יותר, והיה קצת אמון שאבד", אמר קר, "זה הכי בוטה שאני יכול להיות. אנחנו צריכים לחזור למה שגרם לנו להצליח באמת: סביבה באמת בוטחת, מלאת אמון, וקבוצה שסומכת אחד על השני ומשפרת אחד את השני".

הרגע שבו הווריירס איבדו את האמון אחד בשני היה במחנה האימונים, כאשר דריימונד גרין היכה את ג'ורדן פול. גרין הושעה לשבוע כחלק מ"החלטה הדדית בין גרין למועדון", אבל הוא חזר בערב הפתיחה של העונה. הווריורס התעקשו שהתקרית הייתה מאחוריהם, אבל היה ברור שלא. התרבות השמחה והכימיה שהיו הסמל של השושלת - כבר לא היו שם.

"אי אפשר להסתיר את זה - התקרית עם דריימונד וג'ורדן בתחילת השנה שיחקה תפקיד", אמר קר. "קשה שזה לא ישפיע על קבוצה".

סטיב קר, מאמן גולדן סטייט. רויטרס
היו בעיות מקצועיות, אבל לא רק. קר/רויטרס

עוד בנושא

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
הווינר, הלב, הבעייתי. גרין/רויטרס

קר אמר שהוא לא מאמין שכל האמון והכימיה נעלמו, ואמר שהקבוצה סמכה מאוד על שניהם כשהעפילה לסיבוב השני של הפלייאוף. אבל כאשר שהלייקרס כבר הוליכו בבטחה על הווריורס, היה ברור שאין להם את היכולת או את העוצמות כדי לחזור.

קר אמר שבנייה מחדש של התרבות הזו היא אחד מהעדיפויות העליונות של הווריורס בקיץ הזה, אבל הוא לא בדיוק בטוח איך הם יעשו זאת. וזה לא קשור רק ליחסים בין גרין לפול.

הווריורס מנסים לנווט בין "צעירים למבוגרים", ולהמשיך להסתמך על הבסיס שכולל את גרין, סטף קרי וקליי תומפסון, תוך שהם מסתנכים גם על העידן החדש שכולל את ג'ורדן פול, ג'ונתן קומינגה ומוזס מודי.

"אני חושב שצריך ליצור קשרים בתוך הארגון, וזה לא קורה בן לילה", אמר קר. "זה כמו כל מערכת יחסים אנושית אחרת; זה פשוט לוקח זמן. אנחנו צריכים להמשיך לאפשר למערכות היחסים האלה לצמוח, אבל אנחנו צריכים ליצור גם אותן, לא רק דרך החוויה של מה שעובר עלינו אלא דרך תקשורת מה כולם מרגישים".

אבל זה מתחיל עם גרין. לגרין יש אופציית חוזה של 27.6 מיליון דולר לעונת 2023-24. לאחר ההדחה הבהיר שהוא לא קיבל החלטה אם להמשיך והוא הולך לקחת את הזמן שלו לאחר התלבטות עם הסוכן ריץ' פול. אם הוא יסרב, הוא יהפוך לשחקן חופשי ללא הגבלות.

"תראה, אם דריימונד לא חוזר, אנחנו לא מועמדים לאליפות", אמר קר. "אנחנו יודעים את זה. הוא כל כך חשוב לניצחונות ולמי שאנחנו. אני בהחלט רוצה אותו בחזרה".

אבל קר הבהיר: "הוא יודע שהוא גם התפשר על דברים בגלל מה שקרה באוקטובר. אז חלק מהחזרה בשנה הבאה צריך להיות בבנייה מחדש של חלק מהאמון והכבוד שהוא הרוויח כאן במשך תקופה ארוכה".

גרין וקר לא דיברו מאז שהסתיימה העונה של גולדן סטייט, אבל קר אמר שהוא מצפה שהם ידברו בקרוב. הוא אמר שהוא בטוח שגרין רוצה לחזור.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. Ezra Shaw, GettyImages
כל עוד הוא בקבוצה, היא תרוץ חזק. קרי/GettyImages, Ezra Shaw

מה שגרין מחליט לעשות עם החוזה שלו זו אחת השאלות הגדולות ביותר שהווריירס מתמודדים איתן מחוץ לעונה. אבל לפי קר, הסוגיה הגדולה עוד יותר הוא העתיד של הג'נרל מנג'ר בוב מאיירס, שחוזהו מסתיים בסוף יוני. "בוב הוא חלק כל כך חשוב בארגון שלנו", אמר קר. "אני בהחלט מקווה שהוא יחזור, אבל זה גם מקרה שבו אני רוצה את הטוב ביותר עבור בוב, ואם הוא יחליט שהוא הולך לעזוב, כמובן, אני אתמוך בו ב-100 אחוז... אני אתגעגע, אבל אני תומך בו בלי קשר למה שהוא עושה".

גם דריימונד גרין "מאוד מודאג" לגבי עתידו של מאיירס ואמר שזה יכול לשחק תפקיד בהחלטתו לגבי אופציית השחקן שלו. "לארגון שלנו יש הרבה מה לעשות בקיץ הזה", אמר קר. "אני מצפה שיחזרו, אבל מי לעזאזל יודע?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully