וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תזכה בוומבי? ב-NBA מתכוננים ללוטרי "עם השלכות היסטוריות"

סן אנטוניו זקוקה לו בתור התמריץ שישאיר את פופוביץ', יוסטון מחכה לו כדי לפתות את הארדן, ו-12 קבוצות אחרות מתפללות לקבל את הפרס האולטימטיבי. ויקטור וומבניאמה יידע הלילה מי תבחר בו בבחירה הראשונה בדראפט, והטירוף ב-NBA כבר מורגש היטב

המהלכים של ויקטור וומבניאמה במשחקו השני נגד ג'י ליג איגנייט/מתוך טוויטר

הלילה (בין שלישי לרביעי) ב-3:00 לפנות בוקר זה יקרה: ויקטור וומבניאמה, הכישרון הכי מדובר מאז לברון ג'יימס, יידע מי תבחר בו ראשונה בדראפט 2023 אחרי הגרלת הלוטרי. הענק בן ה-19 (2.19 מטר), שכיכב העונה בליגה הצרפתית, הוא המועמד הוודאי להיבחר בבחירה הראשונה למרות שהדראפט צפוי להיות מלא בשחקנים מבטיחים מאוד.

לקראת ההגרלה הלילה, ב-NBA כבר נכנסו לטירוף. ב-ESPN ציינו ש"זה אמנם נראה על פניו כמו מאורע זניח בעיצומו של פלייאוף ה-NBA, אבל הגרלת הלוטרי הלילה עשויה לקבוע איך תיראה הליגה בעשורים הבאים, ובמידה רבה יהיו לה השלכות היסטוריות".

דטרויט, יוסטון וסן אנטוניו מחזיקות בסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בבחירה הראשונה ולקבל את הפרס האולטימטיבי, לבחור בוומבי בדראפט. כל אחת מהן כבר מפנטזת על איך ייראה היום שאחרי הלוטרי, אם הן יזכו בשירותיו: הפיסטונס יודעים שהוא יעיר את הפרנצ'ייז אחרי שנים רדומות ומאכזבות, אבל הם לא לבד. לפי הדיווחים, יוסטון מאמינה שאם תקבל את האפשרות לבחור את וומבניאמה, היא תהנה מרווח כפול - וקרוב לוודאי שג'יימס הארדן ישתכנע סופית לחזור לקבוצה.

"זכייה בוומבי לא בהכרח תשנה את התוכניות של הרוקטס לגבי הארדן. הוא מרגיש בנוח ביוסטון, הוא מכיר את ההנהלה, את הצוות המקצועי. הוא מאוד רציני לגבי האפשרות לחזור לשם. אבל אם גם וומבניאמה יהיה שם, זה בהחלט ישנה את התמונה ויטה את הכף לטובתם גם בנוגע להארדן", אמר אדריאן ווג'נראוסקי.

שחקן לבלואה מטרופוליטנס ויקטור וומבניאמה. Steve Marcus, GettyImages
14 קבוצות מתפללות לנס. וומבניאמה/GettyImages, Steve Marcus

סן אנטוניו מתפללת שתזכה בבחירה הראשונה, משום שעשויה לכך השפעה על המשך דרכו של גרג פופוביץ'. "פופ ישמח מאוד לאמן את הילד הצרפתי", אמר בעילום שם אחד המנהלים הבכירים ב-NBA. "אם וומבי ייפול לידיים של הספרס, זה יטעין את פופ באנרגיות מחודשות וישאיר אותו בקבוצה לטווח הארוך. הוא יהיה מאושר לאמן את הילד הזה".

מנהלים וסקאוטים בליגה מאמינים שוומבניאמה עשוי להפוך לאחד השחקנים הגדולים בדורו ב-NBA, אולי אפילו אחד הגדולים בכל הזמנים, ולא נרתעים גם מסימני השאלה בכל הנוגע לחוסנו הגופני ולאפשרות שיתגלה כפצוע כרוני, לאור מבנה גופו הדקיק. מנהל נוסף בליגה אף הגדיל לעשות כשאמר: "גם אם וומבי היה מתברר כשחקן פציע כמו ג'ואל אמביד לפני הדראפט, עדיין כל קבוצה הייתה בוחרת בו בבחירה הראשונה. יותר מזה - כל קבוצה הייתה מוכנה לתת לו חוזה מקסימום כבר עכשיו, אפילו אם כלל לא הייתה צופה בו משחק. ההייפ סביבו עד כדי כך גדול".

עוד בוואלה!

אל מול עיניו הבוחנות של דני איינג': צפו בהצגה של ויקטור וומבניאמה

לכתבה המלאה
שחקן לבלואה מטרופוליטנס ויקטור וומבניאמה. Catherine Steenkeste, GettyImages
אפקט הדומינו כבר החל. וומבניאמה/GettyImages, Catherine Steenkeste

הסיכויים לזכות בבחירה הראשונה

דטרויט - 14%

יוסטון - 14%

סן אנטוניו - 14%

שארלוט - 12.5%

פורטלנד - 10.5%

אורלנדו - 9%

אינדיאנה - 6.8%

וושינגטון - 6.7%

יוטה - 4.5%

דאלאס - 3%

שיקגו - 1.8%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully