וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אוהב לשמוע שאומרים 'יהיה בסדר'. למכבי תל אביב אסור לנרמל הפסדים"

16.5.2023 / 11:15

מודה שחווה משבר בעקבות הספסול, בטוח שהוא עדיין רלוונטי ויודע מה הדבר היחיד שיחזיר את האליפות - בין אם יהיה חלק מהקבוצה או לא: "שכולם יבינו - כישלון לא בא בחשבון". אחרי מה שאולי היה משחקו האחרון בבלומפילד, אבי ריקן סיפק מונולוג חד על המכביזם שקצת אבד

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:3/ספורט 1

אבי ריקן חזר אתמול (שני) לסגל מכבי תל אביב אחרי יותר מחודש. את הספסול הארוך והתקופה הארוכה ללא דקות משחק הוא ניצל גם כדי לחשוב מה לא עבד במכבי תל אביב העונה.

"חשבתי על זה הרבה בתקופה האחרונה, גם כשהייתי בצד", אמר ריקן אחרי הניצחון 0:3 על הפועל באר שבע, שהיה אולי משחקו האחרון במדי מכבי תל אביב בבלומפילד, כשהוא שולח מסר חד וברור לקבוצה לקראת העונה הבאה. "אסור למכבי תל אביב להגיד שתוצאות לא טובות זה בסדר. אסור לנרמל הפסדים. במכבי תל אביב חייבים לנצח בכל משחק, כל הזמן. זאת מכבי תל אביב. כולם היו צריכים להתנהג ככה. כולם צריכים להתנהג ככה בעתיד. בין אם אהיה פה או לא, מכבי תל אביב תמיד צריכה לנצח בהכול. אני לא אוהב את האמירות האלה של 'יהיה בסדר', 'לא נורא'. כל הפסד לא מתקבל על הדעת. כל הופעה לא טובה לא מתקבלת על הדעת, וכולם בחדר ההלבשה צריכים להבין את זה, לחיות את זה ביומיום, בבית, ברחוב. לא לקבל ולא 'להעביר' דברים כמו הפסדים או חוסר הצלחה. כולם צריכים לחשוב ככה ולהרגיש ככה קדימה - צוות, הנהלה, שחקנים, אחרון האנשים שמטפלים בו, כולם חשובים. כולם צריכים לחיות יומיום כדי לנצח, ושאף אחד לא יספר לי אחרת".

אולי אובדן המכביזם שאתה מדבר עליו גרם לכם להפסיד את האליפויות למכבי חיפה? אולי איבדתם את הווינריות הזאת שאפיינה אתכם כל כך?

"אם אתה מסיים עונה בלי לקחת תואר ובלי להגיע לאירופה, אז אפשר להגיד את זה. יש פה אנשים שמאוד רוצים להצליח, הצוות הגיע באמצע העונה ולא היה לו קל להתאקלם, זאת ליגה לא פשוטה, אני מכיר אותה המון שנים. כל הזמן צריך להגיע לפה בגישה רצינית, לשאוף לנצח במאבקים הכי קטנים, תמיד. זה משהו שהתבשל אצלי כבר הרבה זמן, ואמרתי להם את זה גם בתקופה האחרונה כשלא שיחקתי - אסור לנו לנרמל תוצאות כאלה. במועדון כזה צריך כל הזמן לנצח. שמעתי כל מיני דברים, גם משרן שאני מאוד אוהב שאמר 'נלמד מזה ונלך קדימה', אבל איתי או בלעדי - כולם צריכים להסתכל אחורה ולהגיד שהעונה הזאת לא הייתה מספיק טובה ושאסור שזה יחזור".

אבי ריקן, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
תקופה קשה. אבי ריקן מקבל אהבה מהקהל, אתמול/אריאל שלום

ריקן מגיע כעת לפרשת דרכים. חוזהו במכבי תל אביב מסתיים, וספק גדול אם ימשיך במועדון בו שיחק בשמונה השנים האחרונות.

"לא יודע להגיד אם זה היה המשחק האחרון שלי בבלומפילד. כולם יודעים שאין לי חוזה לעונה הבאה, אני עוד לא יודע מה יהיה. אני אצא לחופש, אנוח, אחשוב על זה עם המשפחה ואקבל החלטות", הוא אומר. "היה חשוב לי להראות במשחק אתמול שאני עדיין רלוונטי, עדיין מסוגל לתרום. עבדתי מאוד קשה היום, ראו שמאוד רציתי לנצח. אמרתי לכולם לפני המשחק - בואו ניקח את המשחק הזה, בואו ניקח כל מה שאפשר. הקריירה קצרה, החיים קצרים, הכל עובר מהר. אני שמח שניצחנו בסופו של דבר".

איך העברת יותר מחודש שלם ללא דקות משחק?

"יכולתי לעזור בחודש הזה, בטוח שיכולתי לתרום. היו כמה משחקים גדולים בתקופה הזו, משחקים חשובים, ויכולתי לעזור. חבל לי שזה לא הסתדר, אין לי מושג למה זה קרה. כשישבתי בבית וחשבתי עם עצמי, רציתי שהתקופה הזו תיזכר לי באופן אישי כמשבר שצלחתי אותו, שהתנהגתי כמו שצריך. לעבור היום 90 דקות אחרי כל כך הרבה זמן שלא שיחקתי, זה לא פשוט - זה בזכות העבודה הקשה והמקצוענות שלי. חבל שלא תרמתי יותר אבל אין מה לעשות, זו עובדה".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב תציע חוזה חדש לייני. נטייה להשאיר את גולסה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. אריאל שלום
ריקן יודע בדיוק מה הלך לאיבוד העונה. שחקני מכבי תל אביב/אריאל שלום

אתה כבר חושב איפה תרצה לשחק בעונה הבאה?

"אם אני אמשיך במכבי, אז אני אמשיך. ואם לא, אז הכל בסדר. הייתי כל כך מרוכז בתקופה האחרונה בכאן ועכשיו, שלא חשבתי כל כך רחוק. עוד לא החלטתי מה אני רוצה לעשות. אני יודע שאני רוצה להמשיך לשחק, אתה רואים שאני מסוגל, אני בכושר טוב ושומר על עצמי. בוא נחכה קצת, ניקח אוויר, ננוח ונחליט".

כמה קשה זה להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש? היית באותה סיטואציה עם מכבי תל אביב לפני שנתיים.

"אין דברים קלים בכדורגל. מי שיגיד לך אחרת, מקשקש. בסופו של דבר צריך להתמודד. המועדון הזה יותר גדול מכל אחד. יותר חזק מכולנו. אנשים באים והולכים, ומי שנמצא פה צריך לעשות את הכי טוב שלו. זה מה שאני עשיתי גם בשבת וגם היום. ברור שהסיטואציה לא נעימה, אבל הכל בסדר, המועדון הזה יותר חזק מהכל והוא יחליט מה שיחליט. אני אעשה את החשבון שלי, ונראה מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully