וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההישג של צ'אבי והמספרים של לבנדובסקי: ציוני הדרך של ברצלונה

המאמן הפך לחמישי לזכות באליפות כאיש על הקווים וכשחקן במועדון, החלוץ המשיך ברצף הכיבושים המדהים והגנת הברזל של הקטלאנים המשיכה להבריק. וגם, איך מראדונה קשור לזכייה?

שחקני ברצלונה חוגגים אליפות לעונת 2022/23 בחדר ההלבשה עם הנישא לאפורטה/FCBarcelona_es

ארבע שנים לא פשוטות עברו על ברצלונה, במהלכן היא זכתה רק בגביע ובסופר קופה הספרדי, בליגת האלופות עברה את שלב הבתים רק פעם אחת (והודחה בשמינית הגמר) ומעל הכל איבדה את ליאונל מסי.

הערב (ראשון) היא עשתה את הצעד הגדול הראשון שלה להחזרת ההרתעה והמעמד שלה כאחת הקבוצות הטובות בעולם, עם 2:4 מוחץ בדרבי על אספניול שבסיומו הבטיחה את זכייתה באליפות ה-27 בתולדותיה, ועשתה זאת בסטייל - לאחר 34 מחזורים ב"לה ליגה" היא ביתרון של 14 נקודות על ריאל מדריד שבמקום השני ו-15 מאתלטיקו השלישית.

עבור צ'אבי, שככדורגלן זכה בכל תואר אפשרי, הפך לחמישי שזוכה עם ברצלונה באליפות כמאמן וכשחקן. קדמו לו לואיס אנריקה, פפ גווארדיולה, יוהאן קרויף וז'וזפ סמיטייר. כשחקן זכה צ'אבי ב-8 אליפויות וכמאמן זהו התואר השני שלו בברצלונה, איתה זכה עד כה רק בסופר קופה העונה.

ג'ורדי אלבה ושחקני ברצלונה חוגגים את הזכייה באליפות. רויטרס
בפעם ה-27. שחקני ברצלונה חוגגים אליפות/רויטרס

ברצלונה זכתה באליפות עם 27 ניצחונות עד כה לצד ארבע תוצאות תיקו ורק שלושה הפסדים. היא אמנם ספגה היום בדרבי פעמיים כשכבר הייתה ביתרון ארבעה שערים, אך מארק אנדרה טר סטגן הוציא העונה רק 13 כדורים מהרשת. גם היום הצטיין הגרמני, אבל לא הצליח לשמור על רשת נקייה בפעם ה-26.

רוברט לבנדובסקי, שהשלים צמד כבר ב-40 הדקות הראשונות והעלה את מאזנו בעונת הבכורה בספרד ל-21 שערי ליגה, הצטרף לרשימה מאוד יוקרתית והיסטורית של שחקני ברצלונה שהבקיעו צמד בדרבי נגד אספניול במחצית הראשונה: לפניו עשו זאת אנחל ארוצה ב-1931, אדוארדו מנצ'ון (1955) ופטריק קלייברט ב-2003. לבנדובסקי הוא גם השחקן הרביעי הכי מהיר להגיע ל-20 שערים בספרד, מקדימים אותו כריסטיאנו רונאלדו שעשה זאת ב-24 משחקים ורדאמל פלקאו ב-26 והוא בשוויון עם ז'וליו בפטיסטה, שניהם עשו זאת במשחקם ה-30 בליגה. בנוסף, הפך הפולני לשחקן החמישי בתולדות ברצלונה שכובש 30 שערים ומעלה בעונתו הראשונה, האחרון שעשה זאת היה רונאלדו ב-1996/97.

ציון דרך רשם גם המגן השמאלי הצעיר אלחנדרו באלדה, שבישל ללבנדובסקי את השער הראשון במשחק ואחר כך התכבד בהכפלת היתרון - היה זה שערו הראשון בקריירה של המגן בן ב-19. באלדה גם הפך לשחקן ברצלונה הצעיר ביותר שכובש ומבשל בדרבי נגד אספניול במאה ה-21. גם ז'ול קונדה, שחקן נוסף שהצטרף בקיץ לסגל של צ'אבי, הבקיע היום את שערו הראשון בקבוצה כשנהנה מבישול אדיר של דה יונג כדי לקבוע 0:4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בתקשורת הספרדית והאיטלקית כבר הצהירו שהאליפות היא "תואר נוסף על שם מראדונה" עם זכייה שלישית בתואר השנה של מועדונים בהם שיחק הארגנטינאי האגדי - נבחרת ארגנטינה במונדיאל, נאפולי באליפות וכעת גם ברצלונה בלה ליגה הספרדית.

קהל אספניול פורץ למגרש אחרי חגיגות ברצלונה. GettyImages
התנהגות מכוערת. אוהדי אספניול/GettyImages

פריצת האוהדים למגרש בסיום

אירוע מכוער נרשם בסיום כששחקני ברצלונה חגגו על הדשא באצטדיונה הביתי של אספניול, כשלפתע החלו לפרוץ לדשא אוהדי הקבוצה המארחת בניסיון לתקוף את האלופה החדשה. הצוות המקצועי וסגל השחקנים היה מהיר מספיק לרדת לחדר ההלבשה ללא נפגעים, אך מיד כוחות האבטחה במקום הגנו על הכניסה למנהרת השחקנים והרחיקו באמצעות אלות וכוחות משטרה נוספים את האוהדים האלימים מהאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully