וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ניצחה את אספניול בדרבי וזכתה באליפות אחרי ארבע שנים

כשנה וחצי אחרי שחזר כמאמן, הוביל צ'אבי את בלאוגרנה לאליפות ה-27 בתולדותיה והראשונה מאז 2019. לבנדובסקי (11 ו-40), באלדה (20) וקונדה (53) כבשו ב-2:4 שהבטיח את חזרת הצלחת לקטלוניה, אוהדי המארחת פרצו לדשא וניסו לפגוע בשחקנים שחגגו את הזכייה

שחקני ברצלונה חוגגים אליפות לעונת 2022/23 בחדר ההלבשה עם הנישא לאפורטה/FCBarcelona_es

צלחת האליפות שבה לברצלונה. הערב (ראשון) במשחק המסגרת המחור ה-34 ב"לה ליגה", ברצלונה ניצחה 2:4 את אספניול בדרבי, פתחה על ריאל ואתלטיקו מדריד פער שכבר אין באפשרותן לסגור והיא הוכתרה לאלופת ספרד לעונת 2022/23, האליפות ה-27 בתולדותיה והראשונה זה ארבע שנים.

עוד לפני שברצלונה חגגה בדרבי וקירבה את יריבתה העירונית לליגת המשנה, אתלטיקו מדריד הפסידה במפתיע 1:0 לאלצ'ה האחרונה ונותרה במקום השלישי. ולנסיה השיגה ניצחון חשוב בתחתית עם 1:2 דרמטי בוויגו מול סלטה, ויאדוליד נותרה מסובכת אחרי הפסד ביתי 3:0 לסביליה.

רוברט לבנדובסקי, חלוץ ברצלונה. Alex Caparro, GettyImages
21 שערים בעונת הבכורה בספרד וזכיה באליפות. לבנדובסקי/GettyImages, Alex Caparro

אספניול - ברצלונה 4:2

ברצלונה היא אלופת ספרד לעונת 2022/23. בלאוגרנה ידעה שהיא זקוקה לשלוש נקודות בדרבי כדי שתוכל להוציא את השמפניות שהיו בקירור זה זמן רב ולחגוג רשמית את זכייתה באליפות, אז היא הסתערה על יריבתה העירונית בפתיחה ואחרי יתרון מוחץ אליו עלתה, רק ספרה את הדקות עד שריקת הסיום. כשזו נשמעה, חגיגות האליפות החלו - והן אפילו מתוקות יותר עבור ברצלונה שהותירה את יריבתה העירונית במקום לפני אחרון וקירבה אותה לירידת ליגה. עבור צ'אבי, שחזר מקטאר בנובמבר 2021, זהו תואר ראשון בברצלונה כמאמן, להוציא את גביע הסופר-קופה בו זכתה הקבוצה העונה.

אלחנדרו באלדה הצעיר בישל לרוברט לבנדובסקי כבר בחלוף 11 דקות משריקת הפתיחה, תשע דקות לאחר מכן הבקיע את שערו הראשון בקריירה והפולני השלים צמד בדקה ה-40 כדי להוריד את ברצלונה ביתרון מוחץ של 0:3 למחצית. בדקה ה-53 גם ז'ול קונדה כבש את שערו הראשון במדי ברצלונה כשנה אחרי שהצטרף מסביליה ומרגע זה ואילך החלה חגיגת האליפות של ברצלונה, שהורידה הילוך ובזמן שנותר ספגה שני שערים.

מיד עם שריקת הסיום שחקני ברצלונה החלו לחגוג את הזכייה באליפות ורקדו על כר הדשא, עד שאוהדי אספניול פרצו מהיציעים כדי למנוע מיריבתם המושבעת לחגוג אליפות באצטדיונם הביתי. שחקני ברצלונה נסו על נפשם ובמהרה ירדו לחדרי ההלבשה, לא דווח שמישהו מהם נפגע מהאוהדים או מהחפצים שאלו השליכו לעברם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני ברצלונה חוגגים. Eric Alonso, GettyImages
חוגגים אליפות, ובסטייל. שחקני ברצלונה/GettyImages, Eric Alonso

מהלך המשחק

דקה 11: גול! ברצלונה עלתה ליתרון מהיר ואולי זה רוברט לבנדובסקי שיהיה חתום על שער האליפות. באלדה פרץ משמאל, חלף על פני אוסקר חיל, הרים את הראש ומסר רוחב שהפולני ממטרים ספורים הבקיע כמו שהוא יודע, הגיע ל-20 שערים בעונתו הראשונה ב"לה ליגה".

דקה 20: גול! ברצלונה קרובה מאוד לזכייה באליפות. פדרי הרים כדור חכם מצד לצד, באלדה שוב ברח לחיל וכמעט מקו השער הוסיף לבישול שלו גם שער יקר - הראשון שלו בקריירה.

דקה 40: גול! ברצלונה מביסה בדרבי וכבר מתחילה לחגוג את האליפות. ראפיניה מסר רובח מימין, לבנדובסקי גלש והשלים צמד.

דקה 53: גול! 0:4 לברצלונה. דה יונג זיהה את התנועה של קונדה ובכדור מדהים מעל כל הגנת אספניול השאיר לו רק לנגוח את שערו הראשון בקבוצה.

דקה 71: גול! אספניול צימקה ל-4:1. חאבי פואדו נותר לבדו מול טר סטגן והקפיץ מעליו שער ניחומים.

דקה 90+2: גול! שניות ספורות לפני שריקת הסיום, חוסלו הכניע גם כן את טר סטגן, אבל זה הכל. 2:4 לברצלונה שזכתה באליפות!

אלחנדרו באלדה, מגן ברצלונה. Alex Caparros, GettyImages
שער בכורה ובישול בדרך לזכייה באליפות. באלדה/GettyImages, Alex Caparros

אלצ'ה - אתלטיקו מדריד 0:1

ב-2023 הפסידו הקולצ'ונרוס רק פעמיים בליגה, ובשני המקרים זה היה מול ברצלונה. הערב זה קרה דווקא מול נועלת הטבלה אלצ'ה, שירדה ליגה מזמן וחגגה בסך הכול ניצחון רביעי העונה. אלברו מוראטה ואנטואן גריזמן החמיצו בפתיחה, ומנגד שוער המשנה איבו גרביץ', שפותח בשבועות האחרונים בהיעדרו של יאן אובלק, הדף רע כדור חוץ די פשוט שהגיע לרחבה והקפטן פידל אמר תודה והבקיע בדקה ה-42. אתלטיקו לא הצליחה להגיב גם במחצית השנייה והפסידה לאלצ'ה לראשונה מאז ה-5:1 בליגה השנייה במרץ 2002.

פידל שחקן אלצ'ה חוגג שער. רויטרס
לפחות רגע אחד מתוק בעונת הירידה של אלצ'ה. פידל/רויטרס

ויאדוליד - סביליה 3:0

הראש כמובן בגומלין מול יובנטוס ובאפשרות להגיע לעוד גמר במפעל האהוב עליה, אבל גם בליגה סביליה ממשיכה בריצה הנהדרת מאז מינויו של חוסה לואיס מנדיליבאר. זהו הניצחון השישי בשמונה משחקי ליגה עם המאמן החדש, והאנדלוסים כבר במקום ה-10, מרחק נקודה מג'ירונה והכרטיס האחרון לאירופה. רפא מיר זרק עצמו והבקיע עם החזה בדקה ה-50, פאפו גומס עבר את השוער וכבש בדקה ה-78 ואת הדובדבן הניח המחליף חסוס קורונה, שחגג את חזרתו למגרשים אחרי כתשעה חודשים עם שער נהדר בתוספת הזמן. ויאדוליד עמוק בבוץ התחתית ורק נקודה מעל הקו האדום.

שחקני סלטה ויגו. Octavio Passos, GettyImages
סלטה ויגו הסתבכה בתחתית/GettyImages, Octavio Passos

סלטה ויגו - ולנסיה 2:1

העטלפים יצאו מאצטדיון בלאידוס עם ניצחון יקר במיוחד, שמרחיק אותם להפרש של שלוש נקודות מן הקו האדום ובנוסף מלחיץ את המארחת, לה היה זה הפסד חמישי בששת המחזורים האחרונים. סלטה ויגו מחזיקה בפער של חמש מהמקום שמוביל לליגת המשנה, אחרי שנכנעה לוולנסיה בפעם החמישית ברציפות. הקבוצה של רובן בראחה השיגה 10 נקודות מחמשת המחזורים האחרונים. ג'סטין קלייברט כבש לזכותה בדקה השמינית, האריס ספרוביץ' השווה עבור התכולים (62) אבל אלברטו מארי הבקיע שער בכורה במדי ולנסיה בדקה ה-88, והעניק לה שלוש נקודות.

המחזור יינעל ביום שני בערב עם המפגש בין בטיס לראיו וייקאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully