וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליה שלישית בקטאר: רז הרשקו זכתה בארד באליפות העולם בג'ודו

13.5.2023 / 18:14

אחרי הזהב של לניר והארד של פלצ'יק, הג'ודאית המתחרה בקטגוריית המשקל הפתוחה (מעל 78 ק"ג) ניצחה יריבה מסין ועלתה גם היא על הפודיום כדי לחתום את האליפות המוצלחת בתולדות ישראל

הג'ודוקא הישראלית ענבר לניר זוכה במדליית זהב בקטאר/איגוד הג'ודו

המשלחת הישראלית סיימה הערב (שבת) את השתתפותה באליפות העולם בג'ודו הנערכת בקטאר, עם מדליה שלישית וחיוכים מקיר לקיר. אחרי הזכייה בזהב של ענבר לניר ומדליית הארד של פיטר פלצ'יק, שכבר הפכו את האליפות הנוכחית למוצלחת ביותר של ישראל אי פעם (מעולם לא הייתה אליפות עם יותר ממדליה אחת) רז הרשקו שיפרה את ההישג כשהתייצבה גם היא על הפודיום עם מדליית ארד.

הרשקו בת ה-24, הנמצאת במקום השני בדירוג העולמי בקטגוריית המשקל הפתוחה, סיימה במקום השני באליפות אירופה אשתקד ומאז תחילת השנה הספיקה לזכות בגרנד סלאם תל אביב וגרנד סלאם טביליסי, אבל המדליה הזו באליפות העולם מהווה את ההישג הגדול ביותר שלה באופן אישי (הייתה שותפה למדליית הארד הקבוצתית בטוקיו וכן באליפות העולם הקודמת).

רז הרשקו ג'ודאית ישראלית. KARIM JAAFAR/AFP, GettyImages
עוד רגע של אושר. רז הרשקו בניצחון על היריבה מסין/GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP

הג'ודוקא (עד 78 ק"ג) צלחה די בקלות את השלב הראשון, שם פגשה את כריסטי רוז פרטוריוס בת ה-20 מזימבבואה. אחרי שתי דקות בלבד, פרטוריוס ספגה את עונשה השלישי ובכך הובטח הניצחון של הישראלית בת ה-24. בשמינית הגמר הרשקו התמודדה מול סו שין הסינית, ואותה היא הכניעה באיפון בדרך לשמונה האחרונות.

בשלב רבע הגמר היא פגשה יריבה קשוחה בדמותה של אקירה סונה. שתי דקות וחצי לתוך הקרב ריתקה היפנית את הרשקו למזרן, בדרך לאיפון שהעניק לה את הכרטיס לרבע הגמר ושלח את רז הרשקו לבית הניחומים. מול הרשקו ניצבה קאירה סאיט מטורקיה שגררה לקרב חפירות שבמהלכו צברו שני עונשים כל אחת, אבל בניקוד הזהב סחטה הרשקו את העונש השלישי והעפילה לקרב על הארד.

בקרב על המדליה חיכתה הסינית שיאן צ'ו, אותה ניצחה הרשקו בשלושת עימותי העבר, כולל במאסטרס ירושלים ב-2022. הסיפור היה זהה גם הפעם, כאשר הישראלית הובילה בזכות ווזארי ולא נתנה ליריבתה סיכוי להשוות. הרשקו שלטה בקרב, כמעט השיגה ווזארי שני ולמרות שני עונשים, שמרה על היתרון וחגגה בסיום הישג גדול נוסף שמעמיד אותה כמועמדת למדליה גם באולימפיאדת פריז בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully