וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצלחה אין דרכון: אוהדי מכבי תל אביב רוצים ניצחונות, לא ישראלים

10.5.2023 / 16:35

בלאט וקטש מנהלים, דיברתולומאו וסורקין בולטים, אבל עם כל הכבוד לתעודת הזהות, אוהדי מכבי ת"א יודעים בדיוק מה הם אוהבים בקבוצה שלהם

שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון קליעות לפני משחק 5 מול מונאקו/צילום: סאשה ורגס

יש ריח של פעם בעונה הזאת של מכבי תל אביב. ההצלחה ביורוליג וההזדמנות להעפיל לפיינל פור ראשון מאז 2014 העלו את העניין סביב הקבוצה לגבהים שזכורים מהעבר, והיינו בטוחים שגם יישארו שם. מחירי הכרטיסים שנמכרו בספסרות הרקיעו שחקים לקראת משחקי הפלייאוף נגד מונאקו, ואפילו מבלי שהצהובים הבטיחו את מקומם בין ארבע הגדולות, מאות אוהדים כבר מיהרו לרכוש כרטיסים לקובנה.

יש סמליות מסוימת בכך שההתלהבות התחזקה בעונת החזרה למועדון של דייויד בלאט, האיש שחתום על הגביע האחרון מלפני תשע שנים, וכשעל הקווים עומד מאמן ישראלי בדמותו של עודד קטש, שגם מזוהה עם מכבי תל אביב מעברו כשחקן. גם לעובדה ששלושה ישראלים - ג'ון דיברתולומאו, רומן סורקין וג'ייק כהן - משחקים חלק חשוב בריצה לפלייאוף, יש כנראה אפקט כזה או אחר.

אבל האם הטירוף בקהל הצהוב נובע מכך שלקבוצה הזו יש זהות ישראלית גדולה יותר מגרסאות קודמות?

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, ג'וש ניבו. סאשה ורגס, עיבוד תמונה
סגנון המשחק האטרקטיבי ואלמנט ההקרבה הם אלה שמייצרים את החיבור. מכבי/עיבוד תמונה, סאשה ורגס

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אם נחזור אחורה לקיץ שעבר, ניזכר שהקהל הצהוב דווקא קיבל בספקנות מסוימת את מינויו של קטש ואת הסגל שנבנה תחתיו. "אוהד מנוסה בדרך כלל מרגיש מה הכיוון מתחילת השנה, והשנה הרגשתי שבונים משהו טוב בשאיפה לפלייאוף, אבל לא שזה יהיה ככה. לא ציפיתי שנגיע קרוב לפיינל פור", מספר אוהד לוי, אחד שליווה את הקבוצה בחו"ל גם בימי השושלת של 2004/05, והיה אמור להיות הערב במונאקו אם הצרפתים לא היו מבטלים 300 כרטיסים לאוהדי מכבי תל אביב.

"העניין הזה של 'הקבוצה של המדינה' היה הרבה יותר גדול פעם. בשנים האחרונות זה יצא משם כמעט לגמרי, הקבוצה פחות מעניינת את הקהל הרחב והאוהדים של מכבי הם אלה שנהיו יותר פנאטיים מבעבר", מתאר אוהד את המגמה ביציעי ההיכל. "אולי מעגל אוהדי הטלוויזיה פחות גדול, אבל המעגל הקרוב נהיה יותר עוצמתי".

וזה בדיוק העניין, אותו מבינים היטב גם במועדון. כמו שמעונות הזכייה בתחילת המילניום זוכרים קודם כל את הזרים, היום השחקנים הפופולריים הם לא אלה שמחזיקים בתעודה כחולה. וגם את יאניס ספרופולוס הקהל חיבק והגדיר כ"אחד משלנו", למרות שהוא לא ישראלי. סגנון המשחק האטרקטיבי ואלמנט ההקרבה שמוסיפים חלק מהשחקנים בקבוצה הנוכחית, הם אלה שיותר מקרבים את האוהדים אליה.

אם בימים פחות זוהרים עולה לדיון שאלת הזהות הישראלית, התקופות הטובות כמו זו הנוכחית מראות שאת האוהדים של מכבי תל אביב זה לא מעניין. בסופו של דבר, כמו בכל קבוצה אחרת, הם רוצים ניצחונות. להצלחה אבות רבים, כמאמר המשפט הידוע, אבל אין לה דרכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully