וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס ההכתרה? ארלינג הולאנד צריך להוכיח שהוא היורש של קארים בנזמה

9.5.2023 / 14:00

זה לא רק דו קרב בין שני החלוצים הטובים בעולם, ובין הזוכה בכדור הזהב ב-2022 לבין מי שעתיד לזכות ב-2023 - העימות בין ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי בחצי הגמר הראשון של ליגת האלופות הערב (22:00) יעמת בין המלך של הברנבאו לבין יורשו המיועד

תקציר: מנצ'סטר סיטי - לידס 1:2/ספורט1

קארים בנזמה מול ארלינג הולאנד. יותר מתריסר שנים מפרידות ביניהם בגיל, אבל לא יכול להיות בכדורגל העולמי קרב מרתק יותר בין שני חלוצים מרכזיים. אפילו המאבק בין בזנזמה נמה לרוברט לבנדובסקי בקלאסיקו לא מתקרב לזה. הצרפתי והנורבגי הם המלכים של ליגת האלופות, מנקודות מבט שונות. הראשון הפציץ בעונה שעברה 10 פעמים בפלייאוף, הגיע ל-15 כיבושים בעונה אירופית ולא היה רחוק מהרף של 17 שהציב כריסטיאנו רונאלדו. השני משתוקק לנפץ את השיא הזה כבר העונה. יש להולאנד 12 שערים נכון לעכשיו, ב-8 הופעות בלבד בשורות מנצ'סטר סיטי. עד כמה זה בעייתי להבקיע עוד 6 ב-3 המשחקים שנותרו - זאת בהנחה האופטימית שבנזמה יאפשר לו להגיע לשלישי, שהוא הגמר עצמו?

שניהם לא שיחקו במונדיאל, מסיבות שונות לגמרי. לבנזמה תישאר לתמיד השתתפות אחת בלבד בגביע העולם בקריירה, כי הוא נופה באופן שנוי במחלוקת ב-2010, לא נטל חלק בזכיה בתואר ב-2018 בגלל פרשת הסחיטה המפורסמת, ואז התפוצצה פרשת הפציעה שהיתה או לא היתה ממש לפני שריקת הפתיחה לטורניר ב-2022. להולאנד עדיין אין מונדיאלים, ולמעשה אין לו הופעות בטורנירים הגדולים בכלל, אם לא סופרים את גביע העולם לנבחרות עד גיל 20 בו הוא התכבד להבקיע תשיעיה לרשת הונדורס המסכנה, אבל לאיש אין ספק שעתידו בתחום ורוד. עם הגדלה ל-48 נבחרות, ועם הדור הנורבגי המשובח, דרכו תהיה סלולה - והוא עוד ישבור שיאים גם על הבמה הזו. אבל בינתיים זה עוד רחוק, והשאיפה של שניהם היא להצליח בליגת האלופות. המנוחה במהלך נובמבר ודצמבר לא הזיקה לשניהם - בכך אין ספק.

קארים בנזמה ריאל מדריד. רויטרס
המנוחה בזמן המונדיאל הועילה גם לו. בנזמה/רויטרס

כי הם הגיע ליישורת האחרונה של העונה לא מותשים, ונותנים את המקסימום בכל משחק. לבנזמה היו 3 שלושערים באפריל, כולל בקלאסיקו בחצי גמר הגביע שסלל את הדרך לזכיה בתואר - והוא הרי השלים 90 דקות מול אוסאסונה בשבת בערב, למרות שכבר היום מצפה לו קרב חשוב אפילו יותר. בגיל 35, זה לא דבר של מה בכך. הולאנד רק בן 22, אז שיקולי עייפות הרבה פחות רלוונטיים מבחינתו - יש הטוענים שהוא בכלל רובוט. אלא שגם במונחי רובוט התפוקה שלו פנומנלית מאז תחילת מרץ, והיא כוללת את החמישיה לרשת לייפציג, ואת השערים בשני המפגשים מול באיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות.

עם דורטמונד, הוא תמיד הפסיד לבווארים. הפעם הוא נקם בהם היטב, והשאיפה ברורה - הוא רוצה את התואר בו מחזיק כרגע בנזמה. לצרפתי יש כבר 5 זכיות בליגת האלופות, והוא החלק הכי אינטגרלי מהשושלת של ריאל. להולאנד עדיין אין, וגם הקבוצה שלו עדיין ממתינה להנפה הראשונה. יהיה זה סמלי כי הבצורת של פפ גווארדיולה תישבר דווקא בעונה הראשונה עם הנורבגי המהולל בחוד - כי זו הדרך המושלמת להסיר את כל הספקות. נכון לעכשיו, נהנה הולאנד ממוצע כיבושים אישי היסטורי במפעל, ואם הכל ילך כשורה הוא ישבור גם את השיא הכולל של רונאלדו. העניין הוא כי הפורטוגלי זכה לראשונה בקריירה בליגת האלופות ב-2008, במדי מנצ'סטר יונייטד, כאשר היה בן 23. הולאנד יכול לעשות זאת לפני שהוא חוגג 23 - זו תהיה המתנה שלו לעצמו.

כולם יודעים לאן עבר כריסטיאנו שנה אחרי הזכיה ההיא, ולפי הדיווחים בתקשורת הספרדית זו גם התוכנית של ריאל לגבי הולאנד (ללא קשר לזכיה השנה, כי אותה ריאל תנסה למנוע). כי בנזמה נגד הולאנד זה לא רק קרב בין שני החלוצים הטובים היום. זה לא רק המפגש בין הזוכה בכדור הזהב לשנת 2022 לבין מי שעשוי לזכות בו ב-2023. עבור הנשיא פלורנטינו פרס זה המשחק בין המלך המכהן של סנטיאגו ברנבאו ליורשו.

עוד בוואלה!

בספרד חשפו: ריאל פספסה את הולאנד - כי העדיפה את ויניסיוס ורודריגו

לכתבה המלאה
ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי. GettyImages
בנזמה ראה במרדף אחריו הבעת חוסר כבוד. הולאנד/GettyImages

לפרס היו תוכניות להביא את הנורבגי למדריד כבר ב-2022, ביחד עם קיליאן אמבפה שהיה אמור לחתום בהעברה חופשית. לגבי אמבפה לא היו לבנזמה הסגות מיוחדות, כי השניים לא מתחרים על אותה משבצת, ואף שיתפו פעולה בנבחרת כאשר דידייה דשאן איפשר להם. בכל הקשור להולאנד, דעתו היתה שונה. הוא ראה במרדף אחרי הרובוט הסקנדינבי הבעה של חוסר כבוד כלפיו, כי ברור לחלוטין שלא מביאים שחקן כזה כדי להשתתף ברוטציה. בואו היה מסמל את תום עידן בנזמה בברנבאו, והצרפתי הודיע על כך מפורשות להנהלה.

כאן כמעט נכנס פרס למצב מביך למדי, כי הולאנד כבר היה כמעט סגר את כל הפרטים במנצ'סטר סיטי נכון לתחילת 2022, כך שריאל לא היתה רחוקה מלהסתכסך עם הכוכב המוביל שלה בלי לקבל דבר. פרס עשה צעד אחורה, השמועות פסקו, ובשקט התעשייתי שנוצר הפציץ בנזמה ללא הפסקה בליגת האלופות. זה היה מושלם, ואיש לא מתיימר להחליף אותו גם בקיץ הקרוב - החוזה החדש לשנה נוספת כבר מוכן לחתימה. אבל מה יהיה ב-2024? הצרפתי יתקרב ליום הולדת 37, והמועדון לא יכול להתעלם מסוגיית היורש. אמבפה אולי יכול היה תיאורטית להיכנס להגדרה הזו, אבל הוא לא שם, ודמותו מאוסה למדי אחרי הסאגה הביזארית. חוץ מזה, הוא פשוט לא חלוץ מרכזי, בוודאי לא בעיני עצמו. יש רק דרך אחת להשתדרג אחרי בנזמה, והתשובה ברורה כשמש.

האם הולאנד יסכים להגיע, והאם יהיו לריאל מדריד אמצעים כלכליים להחתימו? אלה שתי שאלות נפרדות, אבל יש סוגיה אחת שמאחדת אותן - האם יש לנורבגי סעיף שחרור בחוזהו במנצ'סטר סיטי? קיומו של הסעיף גם מאותת על נכונותו לעבור, וגם מקל מאוד על ריאל מדריד למצוא את מקורות המימון. לפי השמועות, הוא עומד על 280 מיליון יורו, אבל הסוכנת רפאלה פימנטה סירבה לאשר או להכחיש זאת. בראיון שנערך עם העיתון אס בפברואר, היא רק חייכה.

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. רויטרס
ברור לו מי היחיד שיכול לרשת את בנזמה. פרס/רויטרס

פימנטה הברזילאית היא דמות מסקרנת ביותר. כעורכת הדין במשרדו של מינו ראיולה, היא היתה אחראית על ההיבטים המשפטיים של כל העסקאות, אבל ירשה את כל העסק אחרי מותו של הבוס - וכעת קלפים רבים בידיה בכל הקשור לעתידו של הולאנד. "ארלינג שווה מיליארד יורו. הוא מביא שערים, תוצאות, אוהדים, מקצוענות, תוכן דיגיטלי, פרסום, ספונסורים. כאשר מחברים את הכל, ערכו עצום. השיא שלו עוד לא ידוע. הוא יגיע רחוק יותר מכל הכדורגלנים שהיו לפניו. הוא ישבור את כל השיאים", היא טוענת - וייתכן שהצדק איתה. ההכנסות שמביא איתו הולאנד עולות על כל הוצאה שאפשר לדמיין. אם יש אפשרות להחתים אותו, מחתימים אותו - קל וחומר כאשר המשבצת שלו צפויה להתפנות.

אז היורש סומן, ובמאבק מולו יש לבנזמה מוטיבציה מיוחדת, כאילו שהוא זקוק לתמריצים נוספים בליגת האלופות. הוא נחוש להוכיח שהוא עדיין מספר אחת, ושריאל מדריד היא עדיין מספר אחת בזירה האירופית - גם אם האליפות הלכה העונה לברצלונה. להתמודדות הזו יש כל כך הרבה כותרות והיבטים, שהיא פשוט לא יכולה לאכזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully