וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח סטייל נאפולי: במהלך חגיגות האליפות, חבר מאפיה נרצח ביריות ברחוב

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 13:20

בזמן ההמולה הגדולה בעיר, על רקע קולות הפיצוצים והרבבות שברחובות, בנו בן ה-26 של ראש משפחת פשע איטלקית נורה למוות בנאפולי. ראש העיר הבהיר: "ניצלו את המסיבה כדי לסגור חשבון"

תקציר: נאפולי - פיורנטינה 0:1/ספורט1

בנו בן ה-26 של ראש משפחת פשע איטלקית נורה למוות בסוף השבוע במהלך חגיגות האליפות של נאפולי. הקבוצה זכתה באליפות הליגה האיטלקית לראשונה זה 33 שנה, וביום חמישי החלו החגיגות הגדולות בעיר, שחיכתה לתואר הזה עשורים ארוכים וידועה באהבה הפנאטית שלה למשחק ולקבוצה.

במהלך החגיגות היו לא מעט פצועים ותקריות אלימות, אבל במהלכן נהרג גם וינצ'נזו קוסטנצו, שהיה מוכר למשטרה ובעל עבר פלילי "משמעותי". הסברה היא שמדובר בסגירת חשבונות בין של המאפיה המקומית, כאשר קוסטנצו נורה במהלך מסיבת הרחוב הספונטנית שהתקיימה ברחבי העיר לאחר שנאפולי הוכתרה כאלופה.

אוהדי נאפולי באצטדיון דייגו מראדונה חוגגים זכייה באליפות הראשונה אחרי 33 שנה. CARLO HERMANN, GettyImages
אוהדי נאפולי באצטדיון דייגו מראדונה חוגגים זכייה באליפות הראשונה אחרי 33 שנה/GettyImages, CARLO HERMANN
זירת הרצח של אוהד נאפולי. טוויטר, אתר רשמי
זירת הרצח של אוהד נאפולי/אתר רשמי, טוויטר

הוא היה בנו של מאוריציו קוסטנצו, שתואר על ידי חוקרי המשטרה כ"חבר מוביל במאפיה הנפוליטנית בפונטיצ'לי", שם קיים סכסוך מתמשך בין ארגוני פשע. במהלך האירוע נפצעו שלושה בני אדם נוספים. לפי המשטרה, קוסטנצו מת בבית החולים כתוצאה מפצעי ירי.

התובעים ומשטרת קאראביניירי בנאפולי חוקרים אם הוא נהרג בכוונה על ידי משפחה יריבה, או אם היריות היו מקריות. בערים רבות בדרום איטליה, זה לא נדיר שאנשים חוגגים עם ירי יריות באוויר. כזכור, בסוף השבוע ברחבי העיר נשמעו פיצוצים מכל עבר, של זיקוקים, נפצים ויריות. עם זאת, הסברה היא שזה לא היה מקרי.

ראש עיריית נאפולי, גטאניו מנפרדי, אמר ש"המוות הזה קשור לדינמיקה שאין לה שום קשר לחגיגות... זה כנראה היה מישהו שניצל את המסיבה כדי לסגור חשבון". הנציב של נאפולי, קלאודיו פאלומבה, טוען גם הוא: "מותו של אותו אדם שמקושר לחגיגות האליפות ממש לא קשור למסיבה של האוהדים. זה אדם עם עבר פלילי, הההערכה היא שזו סגירת חשבונות".

יותר ממאה בני אדם נלקחו לבית החולים, בהם אנשים עם פציעות ביד ובזרועות כתוצאה מזיקוקים, פצעי סכין ופציעות מקטטות רבות. אישה כבת 20 הייתה במצב אנוש לאחר שנפגעה ממכונית במהלך החגיגות בפראטמג'ורה שבמחוז נאפולי. שלושה שוטרים נפצעו גם הם באורח קל.

הרשויות פרסו אלפי שוטרים ברחובות. אפילו הקונסוליה האמריקנית פרסמה התראה ביטחונית, ואמרה כי "חגיגות ספונטניות יכולות להימשך מספר ימים", והזהירה מפני "תנועה כבדה או סגירת כבישים, שימוש משמעותי בזיקוקים וצריכת אלכוהול ברחבי העיר". גם מכוניות וקטנועים נאסרו על ידי הרשויות בתקווה למזער את הסיכון לסדר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully