וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס מאמני שוערים של אופ"א נערך בישראל

24 חניכים מ-12 מדינות שונות השתתפו בכנס המיוחד שמטרתו לפתח את הכשרת מאמני השוערים במסגרת קורסי ההדרכה

24 חניכים מ-12 מדינות שונות הגיעו השבוע לבית הנבחרות בשפיים לטובת כנס מקצועי בנושא: אימון שוערים. ישראל נבחרה להיות אחת מארבע מדינות אירופיות בהן יתקיים הסמינר האמור בן ארבעה חלקים. בין החניכים בסמינר נציגים מיוון, קפריסין, טורקיה, קוסובו מלטה ועוד, שנהנו מהרצאות איכותיות של שמונה מנחים מטעם UEFA, הבולט בהם הוא: פרנס הוק, מאמן השוערים בעברו של באיירן מינכן, ברצלונה ונבחרת הולנד. הנציגות המקומית כללה את חן עבדו, איתי זילפה, שולי גילארדי, שאול חגיאל וגניה דונייב.

מטרת הכנס היא לפתח את הכשרת מאמני השוערים במסגרת קורסי הדרכה בכדורגל בהתאחדויות הכפופות לUEFA. הנושאים הבולטים בכנס היו: תכנים באימון שוערים, שילוב אימון השוער עם אימון הקבוצה, כושר גופני מותאם לשוערים ואימון ופיתוח שוערות כדורגל ומאמני שוערות.

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל ניב גולדשטיין. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

מנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין: "החשיבות הגדולה שכולנו מייחסים ללימודי העשרה, לכנסים מקצועיים, מקורה בידיעה הברורה של כל אחד מאתנו כי חובה עלינו תמיד לשאוף להיות סקרנים וספקנים. בכל פעם שאנחנו לומדים, אנחנו מתקנים ומשתפרים. תפקיד השוער השתנה לאורך השנים באופן דרמטי. תפקיד מאמן השוערים הפך משמעותי יותר ויותר באנסמבל המקצועי של כל מועדון ונבחרת. הסופר האוסטרי פטר הנדקה פרסם בשנות השבעים ספר נפלא ששמו 'חרדתו של השוער בבעיטת ה-11 מטר'. נדמה לי כי בחלוף יותר מחמישים שנה אפשר להתווכח אם החרדה פחתה או רק גברה במקרים של בעיטת 11 מטר ובסיטואציות אחרות במשחק הכדורגל, ואפשר להסכים כי הדרך היחידה להיות קצת פחות חרדים היא ללמוד, להתפתח ולהתקדם".

רכז אגף ההדרכה בהתאחדות בנושא אימון שוערים, חן עבדו: "זאת הפעם הראשונה בה אנחנו מארחים כנס בסדר גודל כזה. מדובר בכנס מאוד מוצלח ומעשיר. אופ"א עשתה בכנס הזה סדר עם כל המידע בנושא אימון שוערים, והחומר שנלמד פה יועבר גם לחניכים הבאים בישראל שיעברו קורס שוערים. הסדנא דיברה על הקשר בין מאמן שוערים למאמן כושר, כאשר מאמן השוערים חייב להבין במרכיבי הכושר הגופני ומה ההשלכות הגופניות של האימון שלו על השוערים. כמו כן, דובר על ההבדלים בין אימון שוערים לבין אימון שוערות, בהקשר של ההבדלים הפיזיולוגים והמנטאליים בין גברים ונשים. אחת המטרות שלנו היא קידום שוערות בכדורגל הנשים ואופ"א נתנה לנו כלים גם בתחום זה".

פרנס הוק: "הכנס הזה מאוד חשוב ומטרתנו לשתף את הידע שיש ברשותנו לכל 54 ההתאחדויות באירופה. האירוח כאן בישראל היה מושלם ויצא לי להיות במהלך הכנס צמוד למשלחת הישראלית והתפעלתי מאוד מהידע והחשיבה המקצועית שלהם. תפקודו של השוער במגרש השתנה באופן קיצוני במהלך 30 השנים האחרונות ולכן גם באימון השוערים יש לעשות התאמות. אנחנו רואים עדיין ששוערים עובדים בנפרד מהקבוצה בחלק גדול מהאימון ולא ביחד עם שחקני השדה וזה דבר שברצוננו לשנות. שוער, כמו שחקן שדה, מתפתח הכי טוב במצבי משחק. מאמנים ראשיים צריכים להבין שכמו שלא שולחים חלוץ להתאמן לבד, כך צריך להתנהל גם מול שוערים".


האנס לייטרט, יועץ לענייני שוערים באופ"א ובליברפול: "האירוח כאן היה מושלם והתפעלתי מאוד מהידע של הצוות הישראלי. עשינו כאן התקדמות מקצועית גדולה עם מאמני השוערים שהגיעו ממגוון רחב של מדינות. התפקיד שלנו באופ"א הוא לבחון את השינויים בכדורגל המודרני. תפקיד מאמן השוערים הוא יחסית חדש בעולם הכדורגל, והתחיל בסוף שנות ה-90'. תפקוד השוער השתנה דרמטית והתפקיד שלנו הוא ליידע את כל המעורבים על השינויים האלה ומה ההשלכות על פיתוח שוערי העתיד. אנחנו משתפים בכנסים האלו את המידע העדכני ביותר בנושא אימון השוערים, ומשתתפי הכנס מעבירים את המידע הזה הלאה לקורסים השונים ובסופו של דבר המידע מגיע עד לאחרון מאמן השוערים בכל מדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully