וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר בעננים, אבוקסיס חוגג: "אוהדי מכבי ת"א צריכים להתבייש"

4.5.2023 / 6:35

המאמן התקשה להוריד את השחקנים לקרקע אחרי הניצחון הגדול בחצי הגמר, והתייחס ליריבות עם אוהדי היריבה: "נתתי את התשובה על המגרש". קריאף: "חייבים להביא את הגביע". וגם: האפקט של מופע העידוד העצום, ואיך ההצגה של שועה מקרבת אותו לחו"ל?

תקציר חצי גמר גביע המדינה: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 1:3/ספורט 1

לאחר הניצחון 1:3 אמש (רביעי) והעלייה לגמר הגביע על חשבון מכבי תל אביב, יוסי אבוקסיס ניסה לצנן את ההתלהבות של בית"ר ירושלים. המאמן נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה יחד עם ברק אברמוב ואמר לשחקנים: "כל הכבוד חבר'ה, אבל יש לנו עדיין עוד משחק כדי לעשות את זה. תיהנו יום-יומיים מהניצחון, אבל מהר מאוד תרדו לקרקע, עוד לא סיימנו את העבודה". אבוקסיס גם מתח קצת את השחקנים ואמר להם: "לא לשכוח, מחרר ב-08:30 כולם בבית וגן", אבל כולם נרגעו כשהמנהל אלירן דנין הודיע להם שיש להם חופש.

התפקיד של אבוקסיס הוא להוריד את כולם לקרקע ולהכניס פרופורציות לקראת הגמר נגד מכבי נתניה, אך בית"ר לא סתם ניצחה אתמול חצי גמר, אחרי הרבה שנים היא באה ותקעה יתד במעמד גדול, מול מועדון גדול, במשחק שכולם מחכים לו כבר חודשיים. עכשיו כולם במועדון מאמינים ומשוכנעים שהם הולכים לעשות את זה, אבל את התחושה הזו היה אפשר להרגיש עוד לפני המשחק. הקהל של בית"ר הגיע כדי לעלות לגמר וסיפק את אחת מתצוגות העידוד הכי גדולות שלו, אולי אי פעם. ביציע המזרחי בטדי נכנסים 7,000 איש, אתמול הייתה אווירת יציע מזרחי של 14 אלף איש. לדחיפה של הקהל היה חלק לא מבוטל בביטחון של השחקנים והתחושה שלהם שהמשחק תלוי בהם.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. מאור אלקסלסי
הרבה מעבר לניצחון. בית"ר חוגגת/מאור אלקסלסי

עוד באותו נושא

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

זה נכון, הגמר חשוב, אבל הניצחון אתמול הוא שמחה ברמת תואר עבור בית"ר אחרי כל השנים הקשות ובמיוחד השנה הקשה שעברה. בסיום אנשים אפילו נזכרו בפנדל של אביאל זרגרי נגד עירוני טבריה והסבירו שרק רוח האלוהים הכניסה אותו לשער והשאירה את בית"ר במפעל. בשביל לזכות בגביע בית"ר צריכה גם לנצח בגמר, אך עבור אלפי אוהדים שרצו את הכבוד שלהם בחזרה, היא כבר עשתה את העבודה אתמול. זה היה גם בשביל דור של ילדים שחוזר ליציעים ולא בדיוק הרגיש שיש לו על מי לסמוך. אותם ילדים ראו את בית"ר חוטפת השנה חמישייה מבאר שבע, רביעייה ממכבי חיפה, עוד רביעייה ממכבי תל אביב, 1 מ-18 בליגה נגד הגדולות. הם חוו מועדון שכמעט נמחק, השפלות וסכנת ירידה ואיכשהו בפיניש של העונה הם זוכים לטיפת נחת. לא פלא שאחרי הגול השלישי אוהדים קפצו למגרש, גם הם לא עיכלו את זה.

בכלל, העונה של בית"ר היא בסימן אבישי כהן, גם במשחק אתמול. המגן הרגיש רע אחרי החלק שהיה לו בשער השיוויון של מכבי תל אביב, אך המשיך לשחק עם ביטחון במחצית השנייה, תקף כל הזמן וזכה גם להיות זה שנותן את החותמת של העלייה לגמר. זה אותו אבישי כהן שסיים את העונה שעברה עם בני יהודה בפלייאוף התחתון של הלאומית וחזר לבית"ר בקיץ רק כי לא היה כסף ואבוקסיס יכול היה להחתים שחקנים בעשרת אלפים שקלים לחודש פלוס-מינוס.

יחד עם אוראל דגני וגריגורי מורוזוב, עם היציבות של מיגל סילבה וההתעלות של טרזייה תומא, בית"ר נתנה את המשחק הטוב ביותר העונה דווקא במאני טיים. פרד פריידיי ודן עזריה מהספסל, אספריה שהגיע מתחילת המשחק לשגע את שחקני מכבי תל אביב והשופט, כל אחד נתן את חלקו בדרך לגמר הגביע, כולל אלו שלא היו בסגל - מקס גרצ'קין , אור זהבי, רוי ששון ואיתמר ישראלי, שקפצו על הספסל והיו בטירוף לאורך כל המשחק.

כמובן שאי אפשר לשכוח את ירדן שועה, הברומטר של בית"ר ירושלים. שני בישולים היו לו, אך יותר מכך, הוא עבד על המגרש בדיוק כפי שאבוקסיס רצה. הוא ידע לקבל צהוב אגרסיבי שפגע בלוקאסן, בספרינט של זהבי שנפצע הוא היה זה שרץ אחריו, ואפילו את אבוקסיס הוא הפיל בדרך ליציע אחרי השער השלישי. כששועה רוצה, הוא עושה המשחק הטוב בארץ. משחק כמו אתמול מקרב אותו לעמוד במטרה לצאת לחו"ל בקיץ.

שחקן בית"ר ירושלים ירדן שועה חוגג לצד פרד פריידיי. מאור אלקסלסי
משחק שמקרב את החלום שלו. שועה/מאור אלקסלסי

אופיר קריאף אמר בסיום: "מאוד האמנו בעצמנו, התכוננו טקטית, עשינו 3-4 אסיפות וכל אחד ידע מה הוא עושה. תוסיף לזה את הדחיפה שקיבלנו מהיציעים. נשאר רק עוד משחק אחד כדי לעשות את זה. בבית"ר אתה כל פעם מופתע מחדש. צ'צ'נים, קורונה, הקיץ הנוכחי שהיה קשה...תמיד יש המון עליות וירידות במועדון הזה, אבל יש לנו עוד משחק אחד שיכול להפוך את העונה הזאת לחלומית. חייבים להביא את הגביע לירושלים, אחרת כל זה לא שווה כלום".

יוסי אבוקסיס סיכם: "בהתחשב במעמד ובקושי, זה המשחק הכי טוב שלנו השנה. באנו לשחק כדורגל ולהבקיע, גם כשהייתי בבני יהודה וגם בבית"ר אנחנו מנסים לשחק כדורגל, אני לא מתייחס לדיבורים על כדורגל הגנתי או כל מיני שטויות שאומרים, מתעסקים באיך לנצח את הגמר, מחכה לנו שם יריבה מצויינת ויהיה קרב חזק".

על פרד פריידיי אמר המאמן: "הייתה לי התלבטות גדולה לגבי ההרכב היום, התלבטתי אם לפתוח עם פרד או ניקולאסקו, אבל קיבלתי החלטה שפרד יכול לעלות טוב יותר מהספסל. הייתי מאוד מאוכזב שהוא הגיע לא מוכן ולא בכושר בינואר ואז נפצע שוב, אבל עכשיו הוא נכנס לעניינים. הוא הגיע בכושר ירוד מאוד, הפציעה פגעה בו, אבל עכשיו הוא מוכיח את עצמו".

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס חוגג עם גל כהן. מאור אלקסלסי
"המשחק הכי טוב שלנו". אבוקסיס חוגג/מאור אלקסלסי

על אוהדי מכבי תל אביב אמר אבוקסיס: "לא בא לי לדבר על אוהדי מכבי תל אביב כשאנחנו שמחים ככה. הם צריכים להתבייש שקיללו כל המשחק, אבל התשובה הכי טובה היא במגרש. זה לא סוד שמה שיש ביני לבין אוהדי מכבי תל אביב זה קצת מעבר למשחק, אני חושב שהם מגזימים אבל כל עוד זה ספורטיבי, זה בסדר. אני מתמודד עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully