וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד הפלא שעשה היסטוריה בבארסה ישחק קבוע בבוגרים. צ'אבי: "הוא כמו מסי"

לאמין ימאל בן ה-15 (ו-290 ימים) הפך לשחקן הצעיר אי פעם שלובש את מדי הבוגרת בליגה, צ'אבי בונה עליו לעונה הבאה ומצהיר: "יכול להגדיר דור שלם". וגם: השיא של טר סטגן

ריאל מדריד הביסה 0:4 את ברצלונה בגביע המלך, בנזמה כבש שלושער/ספורט1

אחרי כמה משחקים מאכזבים, בצורת שערים והפסד מביך מול ראיו וייקאנו, ברצלונה חזרה סוף סוף לנצח וחשוב מכך - להרשים. האלופה שבדרך אירחה את ריאל בטיס מהצמרת למשחק קשה על הנייר, אבל המשחק הזה הוכרע מהר מאוד והסתיים ב-0:4 מוחץ. אנדראס כריסטנסן כבש כבר בדקה ה-14 ובדקה ה-35 האורחים נותרו ב-10 שחקנים ואז החל הבליץ. לבנדובסקי וראפינייה כבשו עוד לפני ההפסקה ואנסו פאטי התכבד בשער הרביעי במחצית השנייה. אלא שהשם שייזכר בעיקר מהמשחק הזה הוא לאמין יאמל. הילד המוכשר מהלה מאסיה הפך לשחקן הכי צעיר בתולדות בארסה שמשחק בקבוצה הבוגרת בליגה הספרדית, כאשר רק ביולי הוא יחגוג יום הולדת 16 (15 ו-290 ימים). לאמין, שכמעט כבש וגם סידר מצב נהדר לדמבלה, הוא השחקן החמישי הכי צעיר אי פעם ששיחק בלה ליגה והוא שחקן שבבארסה בונים עליו לשנים הבאות. גיבור נוסף של המשחק הזה היה מארק אנדרה טר סטגן, שבר את שיאו של קלאודיו בראבו עם 24 משחקים שבהם הוא שומר על שער נקי.

לאמין ימאל שחקן ברצלונה. Alex Caparros, GettyImages
יותר צעיר אפילו ממסי ופאטי בבכורה. לאמין ימאל/GettyImages, Alex Caparros

"אמרנו לו על הספסל שהוא עומד לעשות היסטוריה", אמר ראפינייה על לאמין, "כשאני הייתי בן 15, שיחקתי במועדון נעוריי בברזיל. הוא נכנס לאצטדיון הזה עם הקהל הזה וזה היה לא ייאמן. הוא כמעט כבש".

"אמרתי ללאמין שיעז לנסות דברים", אמר צ'אבי על הכישרון החדש שלו, "והוא עשה את זה. כשאתה רואה אותו מתאמן אתה מבין שהוא יכול להיות שחקן מאוד חשוב. הוא כמעט כבש במשחק הזה וגם בישל, הוא כישרון נפלא. הוא לא מפחד בגיל 15 לעשות דברים. יש לו את הכישרון שכל כך קשה למצוא. הוא חכם והוא שחקן עם המון פוטנציאל". אגב, על פי הדיווחים בברצלונה, צ'אבי בונה על לאמין כבר מהעונה הבאה והנחה להקפיץ אותו לבוגרים באופן קבוע (ולדלג למעשה על קבוצת הנוער). כשימלאו לו 16, ימאל צפוי לחתום על חוזה מקצועני ראשון לשלוש שנים בבארסה, שכבר מדמיינת אותו מגיע הכי רחוק שיש. "הוא כמו מסי במובן הזה שהוא מסוגל לעשות את ההבדל גם בגיל מאוד צעיר", הילל צ'אבי. "יש לו ביטחון עצמי של שחקן בוגר, יש לו איכויות מדהימות בשליש הקדמי, נדיר לראות דברים כאלה. זה שחקן שמסוגל להגדיר דור שלם בברצלונה".

המאמן הזכיר את ההפסד לראיו והוסיף: "היינו צריכים להגיב על המשחק הזה. פתחנו טוב את המשחק והצלחנו להבקיע יותר שערים מאשר במשחקים הקודמים. יותר גרוע מהמשחק מול ראיו לא יכול להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully