וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניסאית רוסייה לא הורשתה לעלות למטוס פולני ונאלצה לפרוש מטורניר

ויטליה דיאצ'נקו רכשה כרטיס טיסה לצרפת דרך ורשה, אבל ב-LOT אסרו את כניסתה למטוס. היא נתקעה בקהיר 18 שעות ולא הספיקה להגיע לטורניר בו הייתה אמורה להשתתף

תקציר ניצחונו של אנדריי רובלב על הולגר רונה, גמר טורניר מונטה קרלו/ספורט1

הטניסאית הרוסייה, ויטליה דיאצ'נקו, סורבה לעלות על טיסה מקהיר לוורשה - ומשם לניס, נתקעה בנמל התעופה בבירת מצרים ונאלצה לפרוש מטורניר קאלבי מסבב ה-ITF. דיאצ'נקו רכשה כרטיס טיסה דרך חברת התעופה הלאומית של פולין, LOT, ותכננה להגיע לצרפת דרך ורשה. כשהנוסעים נקראו לשער הטיסה, הצוות לא אפשר לה לעלות למטוס.

דיאצ'נקו שיתפה באינסטגרם: "ישנתי בשדה התעופה אחרי שקיבלתי יחס של אזרח סוג ג' - רק בגלל הדרכון שלי". הרוסייה בת ה-32, שמדורגת 250 בעולם, סיפרה ששום הסבר ובקשה שלה לא התקבלו, גם לא העובדה שאביה הוא עובד של האו"ם.

היא ניסתה לקנות כרטיס טיסה לאירופה דרך החברה הגרמנית לופטהנזה, אבל שם נאמר לי שבגלל ענייני ויזה היא יכולה להיכנס למדינות השנגן רק דרך ספרד. בסופו של דבר היא בילתה 18 שעות בשדה התעופה, ישנה על הרצפה בין הספסלים ונאלצה לפרוש מטורניר קאלבי בקורסיקה. "אני מקווה להיות חופשייה מפוליטיקה, גזענות ונאציזם. רק שלום תחת שמיים בהירים", סיכמה.

ויטליה דיאצ'נקו, טניסאית רוסייה. Stephen Pond, GettyImages
רתחה מזעם. דיאצ'נקו/GettyImages, Stephen Pond

הרקע לסיפור לא מפתיע. ב-22 בספטמבר החליטו ארבע חברות באיחוד האירופי; פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה, לאסור על כניסת אזרחים רוסים לשטחן. מדובר על ארבע מדינות עם היסטוריית יחסית ארוכה וכואבת עם רוסיה, שחלק מהן מרגישות מאויימות על ידיה גם עכשיו.

על קצה קצהו של המזלג, וזה הקצה בלבד: היחסים בין ורשה למוסקבה מתוחים כבר עשרות שנים ואם מישהו רוצה לשים אצבע על אירוע מסויים ב-100 השנים האחרונות, כדאי שישוב לטבח יער קאטין ב-17 בספטמבר 1939 (כי אפשר לגלוש גם עד שנת 1605).

אחרי התפרקות ברית המועצות נרשם שיפור ביחסים, אבל לא לזמן רב. פולין תומכת בכל תהליך "מערבי" שאוקראינה מנסה לעבור ב-20 השנים האחרונות, בעוד רוסיה מתערבת בבוטות לכיוון השני ולהתרחקות השכנה מהגוש האירופי. רבים בפולין משוכנעים עד היום שרוסיה עומדת מאחורי התרסקות המטוס בה נהרגו הנשיא לך קצ'ינסקי ופוליטיקאים נוספים, וגם זו שדחפה למשבר המהגרים בגבול עם בלארוס.

הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר האחרון כבר החזירה את האיבה ללא מחסומים. ברחוב הפולני מתעבים את רוסיה וסקרים שנערכו בחודשים האחרונים העלו שכ-70 אחוז מהמשיבים חוששים שפוטין ינסה לפלוש גם לשטחם, דרך קלינינגרד שבגבול הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully