וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' ופדרר מתחתיו, רק 3 מעליו: ההישגים של אלקראס עד גיל 20

הספרדי יחתום עשור עם תשעה תארים כולל אליפות ארצות הברית. רק לנדאל, בורג ובקר יותר תארים וגרנד סלאם בגיל זה. השוואה היסטורית

תקציר ניצחונו של אנדריי רובלב על הולגר רונה, גמר טורניר מונטה קרלו/ספורט1

קרלוס אלקראס הפך בשנתיים האחרונות לילד הפלא של הטניס העולמי, כשעוד לפני גיל 20 הספיק לזכות בגרנד סלאם בארצות הברית ולהפוך לצעיר אי פעם שעולה לפסגת הדירוג העולמי. לקראת יום הולדתו ה-20 שיחול בשבוע הבא, ב"מארקה" הספרדי ערכו השוואה היסטורית בין ההספק של אלקראס עד גיל 20 לבין תחילת הדרך של כמה מאגדות המשחק.

מעבר לזכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה הספיק אלקראס לזכות בשמונה תארים נוספים בסבב העולמי, כולל אתמול (ראשון) בברצלונה, כאשר רק שלושה שחקנים זכו ביותר טורנירים ממנו כולל גרנד סלאם עוד לפני שהשלימו את העשור השני בחייהם.

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי, זוכה טורניר ברצלונה. רויטרס
תואר ראשון כנער. אלקראס חוגג בברצלונה/רויטרס

אחד השמות ברשימה הוא בן ארצו רפאל נדאל עם 16 תארים כולל רולאן גארוס אחד, כאשר שמונה ימים בלבד אחרי שחגג 20 זכה בפעם השנייה בגרנד סלאם על החימר. שתי האגדות הנוספות ברשימה, ביורן בורג ובוריס בקר, הספיקו לזכות בשני גרנד סלאמים עד גיל 20 כשלשבדי 17 זכיות בטורנירים השונים בסך הכל ולגרמני 12.

החברה המדהימה שבה נמצא אלקראס בהחלט ממחישה על גודל ההישגים שלו עד כה ומראה שעתיד ורוד לפניו. הספרדי כאמור הפך בשנה האחרונה לצעיר בהיסטוריה שעולה לפסגת הדירוג העולמי וליחיד אי פעם שעושה זאת לפני גיל 20, אך מאז הספיק לאבד את הפסגה לנובאק דג'וקוביץ' ולרדת למקום השני. השיאן הקודם אגב היה לייטון יואיט האוסטרלי, שהגיע למקום הראשון שמונה חודשים אחרי יום הולדתו ה-20.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי עם נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
אלקראס הספיק יותר מהם עד גיל 20. פדרר ודג'וקוביץ'/רויטרס

פיט סמפראס ומייקל צ'אנג האמריקאים וסטפן אדברג השבדי גם הם חברים ברשימת הזוכים בגרנד סלאם לפני גיל 20, אך אלקראס ספר יותר תארים מהם בשלב מוקדם זה של הקריירה. לעומת זאת, לאנדרה אגאסי ואיבן לנדל היו יותר תארים בשלב זה, אך הם עדיין לא שמו את ידם על תואר גרנד סלאם.

ומה בנוגע לשתי האגדות שמשלימות את נדאל בטריו ההיסטורי של המאה ה-21? נובאק דג'וקוביץ' זכה בחמישה תארים אך אפילו לא הגיע לגמר גרנד סלאם, בעוד רוג'ר פדרר זכה בתואר אחד בלבד בסבב.

אלקראס כאמור פתח בצורה נפלאה את עונת החימר עם זכייה שנייה ברציפות בטורניר ברצלונה, והשבוע ימשיך בהכנות לרולאן גארוס כשישתתף בטורניר מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully