וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה רודף אותו": קרי כמעט הפך לגיבור טרגי, ואז הגיע דריימונד גרין

30 שנה אחרי הטעות המפורסמת של כריס וובר, "פסק זמן הבלהות" של סטף כמעט הרס לגולדן סטייט את העונה. למזלו, דריימונד גרין שהגיע למשחק עם הברקה יוצאת דופן הציל אותו מגורל דומה, והעירה את השדים של אקס הווריירס. סיכום המשחק הדרמטי

סטף קרי ודריימונד גרין חוגגים את ניצחון גולדן סטייט במשחק 4 מול סקרמנטו/מתוך טוויטר

ב-5 באפריל 1993 התרחשה אחת הטעויות האיומות והזכורות בתולדות הכדורסל האמריקאי. 19 שניות לסיום גמר טורניר ה-NCAA, ביקש כריס וובר פסק זמן שלא היה לו לקחת וספג עבירה טכנית שעלתה למישיגן באליפות, ורדפה אותו במשך כל הקריירה, גם כשהפך לכוכב NBA.

30 שנה עברו, ואמש (ראשון) כמעט קיבלנו טעות טרגית דומה. אפשר רק לדמיין את האש הצולבת שהיה סופג סטף קרי אילו פסק הזמן שלקח ולא היה לווריירס לקחת בשניות הסיום מול סקרמנטו, היה עולה לגולדן סטייט בהפסד. זה קרה 40 שניות לסיום, ביתרון 5 לווריירס, עם כדור ביד, כשהכל היה נראה גמור. קרי כדרר בחצי המגרש של גולדן סטייט, וכששני שחקנים של הקינגס התנפלו עליו, ביקש פסק זמן. כשהסתכל לעבר הספסל, קרי הבין את הטעות. הוא מאנם קלע 32 נקודות עד אותה נקודה ורשם משחק פנטסטי, אבל הטעות החריגה הייתה יכולה להיות כל מה שיזכרו לו מהמשחק.

"כשקיבלתי את הכדור הסתובבתי, ראיתי ששולחים לכיווני שמירה כפולה והבנתי שאין לי אף אופציית מסירה בטוחה. הרגשתי שזה הולך לאיבוד כדור, ביקשתי פסק זמן, ולמען האמת, ברגע הראשון הייתי משוכנע שעשיתי את המהלך הכי חכם בעולם", שיחזר קרי. "אחרי שראיתי איך כולם תופסים את הראש על הספסל, הבנתי כמה טעיתי".

מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר לצד סטפן קרי. רויטרס
רגע אחד של בלבול כמעט הרס הצגה מרשימה. קר מנחם את קרי/רויטרס

הטעות הנדירה והלא אופיינית, בטח לא לקבוצה מנוסה כמו גולדן סטייט ולכוכב למוד קרבות כמו קרי, כמעט עלתה לווריירס במשחק, אולי בעונה כולה. מאליק מונק דייק מקו העונשין, וסקרמנטו קיבלה כדור נוסף מהצד שהפך תוך זמן קצר לשלשה של דיארון פוקס שצימקה את היתרון של האלופה לנקודה אחת בלבד. קרי הוסיף חטא על פשע כשבהתקפה הבאה של הווריירס מיהר לזרוק למרות שיכול היה לסחוט את השעון, ובסופו של דבר החטיא. למזלו של קרי, הזריקה האחרונה של הריסון בארנס על הבאזר הלכה החוצה - ובמקום יתרון 1:3 לסקרמנטו בסדרה שהיה מציב אותה במרחק ניצחון ביתי אחד מהעפלה לסיבוב הבא, הסדרה הושוותה ל-2:2 ונפתחה מחדש.

"אני לוקח אחריות מלאה על הטעות הזו. הייתי צריך להתריע בפני השחקנים על כך שלא נותרו לנו פסקי זמן", טען סטיב קר בסיום, אבל קרי התעקש: "סטיב לקח את האשמה עליו, אבל אני לוקח את זה על עצמי. זו הייתה סיטואציה מאוד מתסכלת. פשוט לא שמתי לב שלא נשארו לנו פסקי זמן".

הפרשנים ביקרו את הווריירס על קבלת ההחלטות המשונה בדקה האחרונה, וג'יילן רוז שפירשן את המשחק ב-ESPN אף טען ש"לא ככה אמורים להיראות שחקנים כל כך מנוסים במאני טיים" וש"הם עשו כמה טעויות שגם טירונים לא אמורים לעשות בפלייאוף" ואף טען ש"אם זה היה מסתיים אחרת, הרגע הזה היה עלול לרדוף את סטף עד סוף הקריירה", אבל קרי מסתכל על דרמת פסק הזמן בתור חוויה לימודית. אחרי ניצחון, זה הרבה יותר קל.

"הייתי מגדיר את זה כשיעור חשוב להמשך. אני ושאר השחקנים נלמד מזה כמה חשוב לרדת לפרטים הקטנים ברגעים חשובים בפלייאוף - תמיד צריך להיות מודעים לכמות פסקי הזמן, לשעון הזריקות, לסיטואציה באופן כללי", הסביר קרי.

עוד בוואלה!

גולדן סטייט השוותה ל-2:2, בוסטון ב-1:3, דנבר פספסה סוויפ היסטורי

לכתבה המלאה
שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, דריימונד גרין. Loren Elliot, GettyImages
עוד הברקה. גרין וקרי בהתייעצות ברגעי הדרמה/GettyImages, Loren Elliot

גורם מכריע נוסף בניצחון הדחוק היה הקאמבק של דריימונד גרין, ששוב עשה את ההבדל עם פעולות הגנתיות מופלאות במאני טיים, ושוב הזכיר לכל מי ששכח עד כמה הוא בורג חשוב בקבוצה ההיסטורית. דריימונד סיים את המשחק עם 12 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, והיה חתום על שני מהלכי מומנטום בהגנה ברבע האחרון, תחילה עם חטיפה גדולה שעצרה מתפרצת של אחד על שלושה של סקרמנטו, ולאחר מכן עם חסימה ענקית על דומנטאס סאבוניס דקה וחצי לסיום.

אבל מה שהגדירו ב-ESPN בתור "המהלך המנצח של גרין" התרחש למעשה עוד לפני המשחק עצמו, כשהוא החליט להציע לסטיב קר לעלות מהספסל - דבר שלא עשה באף משחק פלייאוף מאז 2014. "אמנם נגזר עליי לצפות במשחק 3 בסדרה מהצד, אבל הגעתי למשחק חדור מטרה, וניגשתי אליו כמו אל וידאו שצופים בו יחד עם המאמן בחדר התדריכים. ובמהלך המשחק ראיתי כמה דברים", סיפר גרין, שכזכור הושעה מהמשחק השלישי בסדרה אחרי פגיעה בסאבוניס. "ראיתי איך קוון לוני שיחק, והבנתי שפשוט אי אפשר להוציא אותו מהחמישייה, לעשות את זה יהיה פשוט בולשיט, זה לא מגיע לו", הסביר גרין. "הבנתי שאני יכול לעלות מהספסל, אם זה מה שצריך".

"יש שחקנים שתמיד מגיעים למגרש בתחושה של 'מגיע לי'. הם מאמינים שמגיע להם להיות בחמישייה, לא חשוב באילו נסיבות. אני לא כזה. אני מוכן לעשות הקרבות למען הקבוצה", גרין המשיך, ונזכר כיצד הוא בעצמו הוקפץ לחמישייה בתחילת הקריירה על חשבון האולסטאר לשעבר דייויד לי. "אני זוכר איך דייויד חיבק אותי, הוא ניגש אליי ואמר לי, 'אנחנו בוטחים בך, אני בוטח בך, לא חשוב מה הסיטואציה בינינו'. הרגע הזה נצרב לי בתודעה. זה גרם לי להבין איך באמת אמורים להתנהג כששמים את טובת הקבוצה לפני טובתך האישית".

שחקני גולדן סטייט ווריירס דריימונד גרין, קוון לוני. רויטרס
הגנה, הקרבה, מנהיגות. דריימונד לצד קוון לוני/רויטרס

גרין קיבל גם מחמאות רבות על התפקוד שלו בפוזשן ההגנתי האחרון, כשהחליט למנוע בכל מחיר מדיארון פוקס הלוהט לקחת את הזריקה האחרונה, וכפה עליו למסור להריסון בארנס שהחטיא. "ידעתי ש-HB (הריסון בארנס) בחיים לא יקלע את זה", נראה גרין אומר בשעה שהוא חוגג עם קרי את הניצחון. בארנס, אקס גולדן סטייט, זכור כמי ש"נחנק" בסדרת הגמר ב-2016, וכמי שהחטיא שוב ושוב זריקות חשובות באותה סדרה אחרי שהקאבס הימרו על הקליעה שלו. מאז בארנס עבר הרבה, התבשל והתבגר כשחקן, אבל את הקליעה המכרעת הוא שוב פספס. "אחרי כל מה שעברתי בפלייאוף ההוא (ב-2016), אחרי שהתגברתי על זה, אני מאמין שאוכל לשכוח ולשים מאחור גם את ההחטאה הזו", אמר בארנס בסיום, בעוד גרין הודה שרצה לכוון את פוקס למסור לבארנס. "ידעתי שבכל מקרה, אני רוצה למנוע מפוקס לזרוק. אתה לא רוצה שהשחקן הכי טוב של הקבוצה היריבה ייקח את הזריקה האחרונה, בטח לא בערב שהוא קולע בו 38 נקודות וכמעט לא מחטיא".

אחרי שב-ESPN כתבו ש"הרעיון של גרין הציל לווריירס את העונה", גם קליי תומפסון הילל אותו על ההקרבה, ההגנה והחכמה. "הקהל נתן לו היום סטנדינג אוביישן רועש מאוד, וזה היה מוצדק לחלוטין. דריימונד ייזכר כמי ששינה את המשחק בכל מה שקשור ללשמור על שחקנים ב-5 עמדות שונות. אנחנו אסירי תודה לדריימונד על חוסר האנוכיות שלו, על המנהיגות שלו. הוא שחקן יותר חכם מכל שחקן אחר שיצא לי להכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully