וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טן האח ליצן, פחדן ואוברייטד. היה חכם להשפיל את רונאלדו?"

פירס מורגן סגר חשבון אחרי ההשפלה של יונייטד, המאמן גיבה את דה חאה אבל סקולס והפרשנים לא ריחמו: "בכל פעם שיש טיפה לחץ, השחקנים האלה קורסים"

תקציר גומלין רבע גמר הליגה האירופית: סביליה - מנצ'סטר יונייטד 0:3/ספורט1

אסור להמר נגד סביליה בליגה האירופית. שלושה מאמנים שונים כבר אימנו העונה את הקבוצה האנדלוסית, שנמצאת במקום ה-13 בליגה הספרדית ובשלב מסוים העונה הייתה מועמדת לירידת ליגה, אבל כשהיא מתייצבת למפעל השני בחשיבותו באירופה, זו קבוצה כמעט בלתי ניתנת להכנעה. אמש (חמישי) היא העפילה לחצי הגמר בפעם השביעית בתולדותיה עם ניצחון ביתי 0:3 על מנצ'סטר יונייטד, וכל הפעמים הקודמות בהן הגיעה לשלב ארבע האחרונות, היא גם זכתה בגביע. יובנטוס תנסה לקלקל לה את המאזן המושלם.

עבור השדים האדומים, סביליה היא כבר חתיכת כבשה שחורה: יונייטד עומדת על אפס ניצחונות בחמישה משחקים מולה, ועל ההדחה הזו היא יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. מתוך חמשת השערים שהבקיעו הספרדים בשני המפגשים, שהסתיימו בתוצאה הכוללת 2:5, שניים היו שערים עצמיים של הקבוצה ממנצ'סטר ועוד שניים הגיעו אחרי טעויות קשות של שחקניה.

וזה לא הכל: כל שש ההדחות האחרונות של מנצ'סטר יונייטד מהמפעלים האירופיים הגיעו מול קבוצות ספרדיות: סביליה הייתה אחראית לכך ב-2018 (ליגת האלופות), ב-2020 והשנה (ליגה אירופית), ברצלונה ב-2019 (אלופות), ויאריאל ב-2021 (אירופית) ואתלטיקו מדריד אשתקד (אלופות). אגב, גם שש ההדחות האחרונות של ליברפול באירופה היו נגד יריבות מספרד, אבל בתווך היא זכתה בליגת האלופות ב-2019.

מרכוס רשפורד, מנצ'סטר יונייטד. Fermin Rodriguez/Quality Sport Images, GettyImages
איזו השפלה. רשפורד/GettyImages, Fermin Rodriguez/Quality Sport Images

"ברור שאם אנחנו עושים כאלה טעויות, קשה מאוד לנצח משחק כדורגל. אנחנו חייבים להשתפר, זו חובה", הודה מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח. "לא היה לנו קור רוח. ברגע שאתה שובר את הלחץ יש שטחים, אבל לא עשינו את זה בפתיחה והיה ברור איך צריך לעשות זאת. קיבלנו החלטות רעות, הפסדנו בקרבות על הכדור ולהם הייתה יותר תשוקה ורצון. זו בעיה שאי אפשר לברוח ממנה, אבל ביום ראשון תהיה לנו הזדמנות נוספת לעבוד על זה. נהיה חייבים להתעלות ולהראות יותר אופי", הוסיף לקראת חצי גמר הגביע האנגלי שמצפה לקבוצתו נגד ברייטון.

טן האח גיבה את דויד דה חאה שסיפק עוד תצוגה חלשה בין הקורות, בזמן שמנצ'סטר יונייטד מנהלת איתו מו"מ על חוזה חדש. "דויד הוא השוער שלנו לטווח הארוך", הצהיר המאמן, "הוא שמר על רשת נקייה הכי הרבה פעמים בפרמיירליג, ולא כדאי לזלזל בו. המספר הזה מוכיח כמה יכולות יש לו כשוער".

אבל פול סקולס, אגדת העבר של המועדון ומי שפירשן את המשחק בטלוויזיה האנגלית, חושב אחרת. "חייבים לפקפק בדה חאה. טן האח מנסה לבנות את משחק ההתקפה שלו דרך הנעת כדור מההגנה והשוער, ודה חאה אולי שוער פנטסטי, אבל הוא רחוק מלהיות כדורגלן פנטסטי. אי אפשר שלא לתהות לגבי ההתאמה שלו ליונייטד של טן האח". גם רובי סבאג' אמר ש"דה חאה הציל את יונייטד לא מעט פעמים בעבר, אבל הערב הוא סיפק את המשחק הכי גרוע שלו במדי הקבוצה".

סקולס מתח ביקורת גם על שאר שחקני יונייטד, אמר ש"כשיש לחץ, הם פשוט קורסים", והתמקד באנטוני מרסיאל המאכזב. "בכל פעם שיש משחק חשוב, פשוט אין לו את הלב כדי לעמוד בסטנדרטים של מועדון כמו מנצ'סטר יונייטד".

כך או כך, באופן לא מאוד מפתיע, את הביקורת החריפה ביותר כלפי טן האח ויונייטד מתח המנחה והעיתונאי פירס מורגן, מקורבו של כריסטיאנו רונאלדו, שניצל את ההזדמנות כדי לסגור חשבון. "איזו השפלה ליונייטד. זוכרים שהליצן האוברייטד טן האח חשב שהמהלך החכם לעשות הוא להשפיל את כריסטיאנו רונאלדו והבריח אותו מהמועדון? פחדן", צייץ מורגן.

עוד בוואלה!

סביליה בחצי גמר הליגה האירופית, תפגוש את יובנטוס שניצחה בליסבון

לכתבה המלאה
מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
"ליצן, פחדן, אוברייטד". טן האח/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

בצד המנצח, המאמן חוסה לואיס מנדיליבר אמר: "לא ציפיתי שננצח בפער כזה, חשבתי שהמשחק יהיה צמוד ויוכרע בסוף. מה הבאתי לקבוצה הזו? פשטות, אני חושב. אני לא מבקש דברים מוזרים, פשטות היא אחד הדברים הכי חשובים בכדורגל לדעתי. כמובן שזה אחד הדברים הכי מאושרים בחיי, לדבר כזה לא הגעתי מעולם. אני מקווה שזו לא הפעם האחרונה".

מי שהמשיך בכושר ההבקעה האדיר הוא יוסף אן-נסירי. המרוקאי, שעד פגרת המונדיאל הרשית פעמיים ב-15 משחקים בכל המסגרות, עומד על 14 שערים ב-24 הופעות מאז שחזר מגביע העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully