וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטורף" או מתבקש? גולדן סטייט בהלם מהשעיית גרין: "הליגה הלכה רחוק מדי"

הווריירס מחשבים מסלול מחדש, לילארד מופתע, סילבר מעורב ורק בארקלי מזכיר: "עם או בלי דריימונד, סקרמנטו קורעת לגולדן סטייט את הצורה"

ג'ורדן פול באימון גולדן סטייט לפני העימות עם דריימונד גרין/מתוך טוויטר

תגובות מעורבות ב-NBA בעקבות ההחלטה להשעות את דריימונד גרין ממשחק 3 של גולדן סטייט נגד סקרמנטו. לפנות בוקר פרסמה הליגה את ההחלטה להשעות את פורוורד הווריירס בניגוד להערכות המוקדמות, אחרי שעל פי דיווחים בקבוצה קיבלו מסרים לפיהם העונש שיוטל על השחקן הוא קנס כספי בלבד. כזכור, גרין הורחק ברבע האחרון של משחק 2 אחרי שדרך על דומנטאס סאבוניס במהלך מאבק פיזי.

גרין טען להגנתו שסאבוניס תפס אותו לפני כן, ושהפגיעה לא הייתה מכוונת ונבעה מכך שלא נותר לו מרווח מספיק כדי לנחות על הפרקט, אבל בליגה לא התרשמו ולא השתכנעו מההסברים, והחליטו להחמיר איתו. על פי ההערכות, אדם סילבר היה מעורב אישית בהחלטה להשעות את גרין, לא מעט בשל התנהגותו אחרי התקרית. בזמן שהשופטים צפו בהילוכים החוזרים ובדקו את העבירה של גרין, היא נופף בהתרסה לאוהדי סקרמנטו שקיללו אותו, וניסה להקניט אותם בעצמו. ההתנהגות הזו, טוענים בארצות הברית, לא מצאה חן בעיניו של הקומישינר שצפה במשחק מהאולם וישב בקרבת מקום, וניתן לכך משקל בהחלטה.

ב-NBA לא הסתירו את העובדה שהעבר העשיר בתקריות והסתבכויות של גרין, קיבל משקל בהחלטה, ובנימוק כתבו שלשחקן יש "היסטוריה של התנהגות בלתי ספורטיבית". גרין הורחק לא פחות מ-17 פעמים במהלך הקריירה, וזו ההשעיה הרביעית שהוא סופג. מאזן העבירות הטכניות שלו עומד על 27 עבירות ב-147 משחקי פלייאוף. ההשעייה הזכורה ביותר של גרין הייתה בסדרת הגמר מול קליבלנד ב-2016, אחרי שהיכה את לברון ג'יימס במפשעה. ב-2018 הוא הושעה על ידי הקבוצה אחרי שהתעמת עם קווין דוראנט במהלך משחק, ובתחילת העונה הנוכחית הושעה פעם נוספת על ידי הקבוצה אחרי שתקף את ג'ורדן פול באגרופים באימון.

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. Loren Elliott, GettyImages
שוב גורם נזק. גרין/GettyImages, Loren Elliott

גם הפעם הנזק שנגרם לגולדן סטייט בעקבות התנהלותו חסרת האחריות, עלול להיות כבד. הווריירס נמצאים בפיגור 2:0 בסדרה, ומגיעים למשחק 3 כשהם עם הגב לקיר, בידיעה שמעט מאוד פעמים לאורך ההיסטוריה קבוצות חזרו מפיגור של 2:0 בפלייאוף. לפי "האתלטיק", ההשעייה של גרין מגיעה בעיתוי בעייתי מבחינתו, משום ש"בקיץ הקרוב יתקבלו בגולדן סטייט החלטות הרות גורל על הכיוון של הקבוצה, כולל בנוגע לעתיד של גרין עצמו". בכל מקרה, הווריירס יצטרכו כעת להתארגן מחדש לקראת משחק מספר 3, וסטיב קר יחפש פתרונות הגנתיים יצירתיים ללא העוגן המרכזי שלו בצד הזה של המגרש. מול המכונה ההתקפית המשומנת שנבנתה בסקרמנטו, זה צפוי להיות אתגר גדול.

האכזבה של גולדן סטייט לא סותרת את העובדה שהיא הופתעה מההחלטה. עד כמה הופתעו במועדון? "זו הייתה הפתעה עצומה", אמר גורם במועדון ל"אתלטיק". במועדון הופתעו גם מהנוסח שפרסמה ה-NBA, שכלל התייחסות ל"התנהגות בלתי ספורטיבית" של גרין בעבר, והופתעו עוד יותר כשאחד מהאנשים שהיו חתומים על ההחלטה הוא ג'ו דומארס, עד לא מזמן בעל תפקיד בסקרמנטו, ומי שגם נחשב לאחד המנטורים הגדולים של גרין.

טים קווקאמי, שמסקר את גולדן סטייט, כתב ש"אין פה שום תיאוריית קונספירציה, הליגה לא מנסה לגרום לווריירס להפסיד, אבל אני כן מאמין שאנשים בכירים מאוד בהנהלה של ה-NBA ממש כועסים על דריימונד גרין. אני יכול להבין את זה, אבל להשפיע בצורה כזאת על סדרת פלייאוף? הליגה הלכה כאן רחוק מדי".

עוד בוואלה!

דריימונד גרין הושעה ממשחק 3: "היסטוריה מדאיגה של התנהגות לא ספורטיבית"

לכתבה המלאה
האריסון בארנס, סקרמנטו קינגס, חוגג מול שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, דריימונד גרין. רויטרס
תזכורת: גם עם גרין, סקרמנטו הייתה דומיננטית/רויטרס

גם ברחבי הליגה היה מי שהופתע מההחלטה. דמיאן לילארד צייץ ש"להרחיק אותו זה מטורף", אבל נשמעו גם קולות אחרים, ואחד מכתבי ה-NBA של "ספורטס אילוסטרייטד" כתב: "קשה לי להבין מדוע אנשים מופתעים מההשעייה של דריימונד. הבחור הזה נהג לבעוט לשחקנים יריבים באשכים, הוא מפיל שחקנים לפרקט באופן קבוע, לא מפסיק להציק לשופטים. פשוט לא אכפת לו...הוא דרך על שחקן יריב כמו ב-WWE ואז הקניט את הקהל, אז למה עזאזל ציפיתם?".

כך או כך, יש גם מי שמזכיר את העובדות היבשות: עם או בלי דריימונד גרין, גולדן סטייט היא קבוצה מוגבלת ובעייתית העונה, שמתקשה לנצח משחקי חוץ, ובעיקר מתקשה מאוד לעצור קבוצות כמו סקרמנטו בהתקפה. זה מה שצ'ארלס בארקלי הדגיש בתגובה להשעיה. "הופתעתי, בגלל שהוא כבר נענש מיד אחרי העבירה. אני חושב שלעובדה שהוא הקניט את הקהל ושילהב אותו אחרי העבירה, בזמן שהקומישינר נמצא באולם וצופה בו, היה חלק משמעותי בהחלטה הזאת. הוא התנהג באותה צורה בדיוק גם בעבר, מול ממפיס. אני עדיין מופתע, אבל מה שבאמת מפריע לי, אם להיות כן, זה שאנחנו מסיטים את הדיון מכך שסקרמנטו פשוט קורעת לגולדן סטייט את הצורה. זה מה שמפריע לי...", הסביר בארקלי. "אחרי הרבה מאוד שנים לקינגס יש קבוצה נהדרת, ועכשיו אנחנו נדבר על דריימונד ועל גולדן סטייט. דיארון פוקס נבחר לשחקן הקלאץ' של העונה, מייק בראון הולך להיבחר למאמן העונה ככל הנראה...ובואו נהיה כנים עם עצמנו, הם היו יותר טובים מגולדן סטייט בשני המשחקים הראשונים בסדרה, גם כשדריימונד שיחק. עכשיו כולם ידברו על ההשעיה של דריימונד. זה באמת מפתיע, אבל לא צריך לקחת שום דבר ממה שסקרמנטו כבר עשתה בסדרה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully