וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "קיבלנו שיעור על הגנה, עקביות וצניעות". קולסון? "לא נראה חמור"

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 22:36

מכבי ת"א נראתה רע בבית בהפסד לגליל עליון, קטש נתן עדכון מעודד על קולסון שנפצע, והודה: "נתנו להם את המשחק". וושינגטון: "עכשיו כולם מכירים את השם שלי"

שבוע לפני שהיא פוגשת את מונאקו ברבע גמר היורוליג, מכבי תל אביב הפסידה היום (שלישי) 94:83 לגליל עליון, ונראתה רע מאוד בבית. הצהובים קיוו לרשום ניצחון עשירי ברציפות בליגה, אבל לאדומים היו תוכניות אחרות: קאמבק בחצי השני בהובלת ברייס וושינגטון (18 נק' ו-7 ריב') ונמרוד לוי (15 ו-7) העניק ניצחון לאורחים ראשון ביד אליהו אחרי 15 שנים. מכבי תל אביב שיחקה בלי ווייד בולדווין, ג'וש ניבו ולורנזו בראון, אבל עודד קטש יודע שזה לא יכול להוות תירוץ.

בונזי קולסון מכבי תל אביב לצד דווין מארבל הפועל גליל עליון. דני מרון
כרגע, העיקר הבריאות. קולסון/דני מרון

עודד קטש אמר בסיום: "אפשר לדבר על חיסורים, אפשר לדבר על זריקות רעות, אבל אנחנו הפסדנו את המשחק ברבע השני כשנתנו להם לקלוע 28 נקודות. אנחנו נתנו להם את הניצחון. החיסורים הם לא תירוץ. יש לנו מספיק שחקנים כדי להיראות יותר טוב, במיוחד הגנתית. מטריד אותי? זה עוד שיעור שקיבלנו - גם הגנתית, גם מבחינת עקביות, וגם על צניעות".

קטש נשאל על אלכס פויתרס, ששיחק לראשונה אחרי חמישה חודשים: "זה משחק ראשון, הוא היה בסדר, אבל אני לא צריך לדבר על שחקן אחד אלא על תצוגה קבוצתית".

רגע מפחיד מבחינת הצהובים היה כאשר בונזי קולסון נפצע, ונאנק מכאבים כשהוא אוחז בקרסולו. הוא ירד לחדר ההלבשה לטיפולים, אבל חזר. "לפחות כרגע זה לא נראה חמור, ונקווה שזה יישאר ככה", אמר קטש, "כולם מבינים את המשמעות של זה".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם ז'וספ מריה ברוקאל. דני מרון
חומר למחשבה. קטש/דני מרון

קטש הוסיף: "ברכות לגליל, הם עשו משחק יוצא מן הכלל טוב, אבל אנחנו בנינו להם את הביטחון, זה קרה תוך כדי משחק. הם עלו לרבע השני בטוחים בעצמם, אנחנו צריכים ללמוד מזה. ידענו שאנחנו חסרים את לורנזו ו-וויד, שחקנים לא שיחקו בעמדות הרגילות, אבל זה חייב אותנו להיות הגנתית הרבה יותר מרוכזים ולא הצלחנו להביא את היתרון שלנו בגודל לידי ביטוי. היו לנו עצבים כשהבנו מה שקרה בחצי הראשון וניסינו להפוך את זה וזה היה מאוחר מדי. לפעמים כשאתה רוצה אתה כבר לא יכול.

"זה לא עניין של פריבילגיה, זה היה אילוץ, לורנזו פצוע ו-וויד נרשם למשחק, מסיבות אישיות החלטנו לא לשתף אותו. מאוד קל להסתכל על מי שחסר. יש לנו סגל מספיק טוב לעשות משחק הרבה יותר טוב, כשמחסירים שני שחקנים דומיננטים השטף יכול להיפגע, פחות יכולות, אבל הגנתית היינו צריכים לעשות משחק הרבה יותר טוב.

"אני מאמין שאלכס יהיה בסגל למונאקו. זו הכוונה. מה שאני לוקח מהמשחק זה זמן המשחק שהוא שיחק בפעם הראשונה, לא קל להצטרף לקבוצה שרצה, אפשר לראות שיש לו דברים שהוא צריך להדביק, הרבה תהליכים שעשינו בלעדיו, מבחינתי זה היה משחק שהוא לאט לאט יקבל ביטחון במה שאנחנו עושים הגנתית והתקפית. הוא היה חלק מהתהליך, אבל זה אף פעם לא כמו שאתה משחק, הוא יקבל עוד דקות במשחק הבא".

שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
נפילה פתאומית. מכבי/דני מרון
ברייס וושינגטון הפועל גליל עליון. דני מרון
כבר לא הפתעה. וושינגטון/דני מרון

וושינגטון, שקלע 18 נקודות, אמר: "אני מראה לכולם מה אני שווה. אני מרגיש כמנהיג של הקבוצה הזאת. רציתי להראות מה שאני יודע לעשות, ועכשיו כולם מכירים את השם שלי. יש לנו הרבה מנהיגים, ואני שמח שכולם מאמינים בי. אנחנו לא צריכים להראות לאחרים שאנחנו נהיה איום לפלייאוף, כי לנו לא חשוב מה אחרים אומרים, אלא מה אנחנו מאמינים".

ברק פלג, המאמן המנצח: "רציתי שנבוא מתוך אמונה שאנחנו באים לנצח. הרבה פעמים מכבי מכתיבה פה את הקצב, ובחצי הראשון לא היינו פה, אבל במחצית דיברתי רק על זה, על זה שאנחנו נותנים כבוד. הבעיות של מכבי והלו"ז שלהם זה לא ענייננו. אמרתי לשחקנים שחייבים לקפוץ ראש מנטלית, וזה מה שעשינו.

"מה שמאפיין זה שיש לנו שחקנים שהלב שלהם במקום הנכון. כקבוצה התבגרנו בתקופה האחרונה, אנחנו השנה פחות מסתפקים במועט, בניצחונות נחמדים או בהפסדים צמודים. המסר שלנו זה לבוא לבית העליון ולא להעביר אותו, לעשות מקום חמישי וזהו. לנצח משחקים, זה הזהות של הקבוצה, זה ההבדל. היום באנו אחרת, מתוך אמונה שאנחנו מתחרים ולא מעבירים את הזמן, ולא מכבדים את הסיטואציה, אלא רוצים לנצח".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully