וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון ובולדווין כיכבו, היליארד איכזב, ומה עם קטש? ציוני מכבי תל אביב

13.4.2023 / 23:38

הגארדים הובילו את הצהובים ביחד עם קולסון, דיברתולומיאו נצץ מהספסל, סורקין הוכיח שוב שהוא נכס, ג'ייק כהן הפתיע וחלק מהשחקנים לא עמדו בציפיות. מכבי תל אביב מסיימת את העונה הסדירה ביורוליג

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 13.4/ספורט1

העונה הסדירה של מכבי תל אביב ביורוליג הגיעה לסיומה הערב (חמישי) עם ניצחון דרמטי על ריאל מדריד. פחות משבועים לפני פתיחת הפלייאוף מול מונאקו, הגיע הרגע לחלק ציונים לשחקנים על יכולתם לאורך העונה הסדירה, וגם למאמן עודד קטש שלראשונה בקריירת האימון השלים עונת יורוליג מלאה.

שחקני מכבי תל אביב לורנזו בראון, ווייד בולדווין. דני מרון
המצטיינים. בראון ובולדווין/דני מרון

הכוכבים

ווייד בולדווין - 8.5

הגארד שהגיע הקיץ מבאסקוניה היה בצל של לורנזו בראון שפתח את העונה נהדר, אך מהסיבוב השני הפך לאיש המרכזי של הצהובים, לסקורר המוביל שלה ולאיש שנותנים לו את הכדור ברגעי ההכרעה. בולדווין שם בצד כל ספק או סימן שאלה שהיו לו לפני שהגיע למכבי ועד המשחק נגד ריאל הוא רשם בסיבוב השני 19.7 נקודות למשחק, כשלקראת סוף הסיבוב החיבור שלו עם שחקני הפנים השתפר והוא החל להפעיל אותם בצורה אפקטיבית בהרבה.

לורנזו בראון - 8.5

כבר בפתיחת העונה, אחרי ההגעה שלו מהזכייה ביורובאסקט, היה ברור מי בעל הבית במכבי תל אביב. בראון היה האיש של הצהובים בפתיחת העונה החזקה שלה, והוא גם היה זה שהחזיק אותה לבד כשבולדווין נפצע והדברים לא הלכו כמו שצריך. היכולת שלו זיכתה אותו בשבחים בכל אירופה, והוא היה הסיבה שמכבי שמרה את עצמה בתמונת הפלייאוף בסיבוב הראשון. בחלק השני של העונה הוא ידע לפנות את הבמה לא פעם לבולדווין, ועדיין להיות שם ברגעי ההכרעה.

בונזי קולסון - 7.5

אם בתחילת העונה היו על כמה שחקנים סימני שאלה, אין שחקן שהיו סביבו יותר סימני שאלה מבונזי קולסון. פורוורד שהיה שולי ב-NBA וכוכב בליגת האלופות של פיב"א התבקש לעשות את קפיצת המדרגה לליגה של הגדולים ביותר, ועשה את זה דרך הרבה מאוד לחימה ושינוי סגנון המשחק. קולסון כבר לא היה האופציה הראשונה בהתקפה כמו שהתרגל, וידע לקחת את מה שההגנות נתנו לו בדרך להפוך לחביב הקהל בהיכל מנורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון. דני מרון
מסימני שאלה לסימן קריאה. קולסון/דני מרון

עונה מצוינת

ג'ון דיברתולומיאו - 7

בגיל 32 רשם ג'ונדי את עונתו הטובה בקריירה. עד כמה טובה? הוא כמעט הכפיל את כמות הנקודות מהעונה הכי טובה שלו במפעל עד כה, רשם הכי הרבה ריבאונדים ואסיסטים, הכי הרבה חטיפות והכי הרבה שלשות. הוא היה האיש שעודד קטש צירף בדקות ההכרעה כדי שיגמור את המשחק ולא פעם היה זה קלע את הקליעה שנתנה למכבי את הניצחון. החוזה שהוא מקבל לשנתיים הבאות הוא בעיקר בזכות היכולת שלו.

רומן סורקין - 6.5

ממי שיקבל חוזה למי שכבר קיבל אותו. את העונה שעברה סיים סורקין בצורה נהדרת ביורוליג ולאף אחד כבר לא היה ספק שהוא מתאים לרמות הגבוהות. מהר מאוד בעונה הנוכחית הוא הוכיח שבציוות עם ג'וש ניבו בעמדה מספר 5, במיוחד אחרי הפציעה של אלכס פויתרס, הוא בטוח לא השחקן הפחות טוב אלא במקרה הגרוע שווה לחברו. אופציה משמעותית בהתקפה ומטריה אווירית בהגנה, וישראלי בכיר לשנים הבאות בהיכל מנורה.

ג'רל מרטין - 6.5

איש הקלאץ' של עודד קטש בלא מעט משחקים. בפתיחת העונה מרטין היה סוג של תעלומה, שחקן שלא קלע טוב ביורוליג והתקשה למצוא את עצמו בשלבים ארוכים, אבל לאט לאט כשהקבוצה החלה לרוץ והוא קיבל את המבטים שלו, האיכויות שהובילו אותו לצהובים נראו - קלע אוטומטי לעמדה מספר 4, ריבאונדר מצוין ובעיקר שחקן חסר פחד.

רומן סורקין מכבי תל אביב לצד ג'ון דיברתולומיאו. דני מרון
עונה מצוינת לשלישייה. דיברתולומיאו, סורקין ומרטין/דני מרון

ג'וש ניבו - 6

בדיוק כמו מרטין, גם עם ניבו היו תקופות שלא היה ברור האם הוא שייך לרמות הגבוהות באמת, אלא שהריצה הנהדרת של הצהובים בסיום העונה, ביחד עם הכושר הפנטסטי שהוא הגיע לשלבי ההכרעה פתרו את השאלה. ניבו הוא שחקן צעיר במגמת שיפור, וכמו שאמר עליו מאמנו לשעבר אריאל בית הלחמי - במה שהוא עושה, הוא הכי טוב.

ג'ייק כהן - 5.5

אולי ההפתעה הגדולה ביותר של הצהובים. רבים חשבו כי כהן יסיים את דרכו אחרי תום החוזה שלו במכבי בסוף העונה הנוכחית, אלא שכהן הפציע בחלק השני של העונה. המספרים שלו לא מרשימים, וגם בשבעת המחזורים האחרונים הוא עומד על קצת יותר מ-4.5 נקודות למשחק, אבל חוכמת המשחק שלו, והאיום שהביא מחוץ לקשת עזרו לו לסיים את העונה במצב אחר לחלוטין.

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן. דני מרון
הפתעת העונה. ג'ייק כהן/דני מרון

לא נורא

ג'יילן אדאמס - 5

הגיע למכבי בפתיחת העונה, ובמשך זמן רב חיפש את עצמו מהספסל. בפציעה הראשונה של ווייד בולדווין הפך לשחקן משמעותי ברוטציה, ובכל פעם שנקרא מהספסל היה נראה חד ותרם הרבה. השורה התחתונה שלו די טובה - 6.7 נקודות למשחק, אך העובדה כי מכבי פרחה בלעדיו בסוף העונה קצת הורידה את הציון שלו.

אלכס פויתרס - 5

שחקן הפנים צפוי לחזור לסדרת הפלייאוף בעוד שבועיים, אך בארבעה חודשים האחרונים הוא נעדר. הוא סומן בתחילת העונה כאיש שאמור להיות המשמעותי ביותר במכבי בעמדות הפנים, המספרים שלו היו די טובים, אבל החיבור שלו עם ג'וש ניבו והמאזן של מכבי בתקופתו היה די בינוני.

רפי מנקו - 5

עונת בכורה לא מדהימה לפורוורד הישראלי שהגיע מהפועל חולון, אבל ביחס לציפיות הראשוניות, שלא היה ברור האם מנקו ישותף בכלל, הוא יכול לסמן וי. מנקו אמנם לא ניצח משחקים למכבי העונה, אבל היה חלק מהרוטציה.

אוסטין הולינס - 5

עוד שחקן שכבר לא עם מכבי בחודשים האחרונים בשל פציעה. הולינס כבר היה עם רגל בחוץ בתחילת העונה, חזר בעזרת כמה משחקי הגנה טובים רק כדי להיפצע ולגמור את העונה.

דארון היליארד, מכבי תל אביב. דני מרון
לא התחבר. היליארד/דני מרון

לא התחבר

דארן היליארד - 4.5

האכזבה הגדולה של הצהובים. חוסר חיבור ואמון בין אחד השחקנים היקרים בסגל לעודד קטש הוביל לתסכול מצידו של היליארד שכבר הושעה למשחק אחד, הוחזר אך למרות שהראה פה ושם קליעה מבחוץ, לא היה קרוב לציפיות ממנו.

סולימאן בריימו - 4.5

אחרי הפציעה של פויתרס במכבי תל אביב חיפשו חיזוק לאורך זמן רב, לבסוף הפור נפל על בריימו. השחקן הוותיק לא הצליח להתחבר ולהרשים על הפרקט.

לא מקבל ציון - יפתח זיו

שישה משחקים בלבד רשם העונה זיו, בשלושה היה משמעותי - נגד אלבה ברלין ופעמיים נגד וירטוס בולוניה.

עודד קטש עם שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
הצליח לנווט את הספינה. קטש עם השחקנים/דני מרון

המאמן: עודד קטש - 7

המון ספקות לגבי היכולת שלו להוביל את מכבי תל אביב ברמת היורוליג, המון ביקורות אחרי רצף ההפסדים באמצע העונה, ושמועות על המשך דרכו. עם כל זה היה צריך קטש להתמודד העונה, ביחד עם עזיבה של המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' ולא מעט פציעות. ובכל זאת קטש הצליח לנווט את הספינה אל חוף מבטחים, הפלייאוף של היורוליג, לראשונה בעונה מלאה, וקנה את עולמו כשהוא אמור להמשיך כמאמן מכבי גם לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully