וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור בתנאים מגבילים. ומה הלאה?

עו"ד ניר יסלוביץ', טור אורח

13.4.2023 / 18:18

בוריס קליימן כבר שוחרר בתנאים מגבילים, אבל מה השלב הבא ומדוע מערכת משפט בריאה כמו זו שביוון כל כך חיונית? עו"ד ניר יסלוביץ, מומחה בייצוג משפטי של ישראלים שנעצרו בחו"ל ובעל ניסיון במערכת המשפט היוונית, עושה סדר

כל מעצר הוא אירוע טראומטי, לא כל שכן כשמדובר במעצר במדינה זרה, ובטח כשמדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי. אין ספק שעבור קליימן בן ה 33, כדורגלן מצטיין, שמעולם לא עבר על החוק מדובר באירוע מטלטל. העבירות שבהן הוא חשוד, תקיפה מינית בקטינה ואחזקת סמים, נחשבות לעברות קשות שהעונש עליהן עשוי להיות כבד ביותר.

מי שמכיר את מערכת המשפט היוונית יודע שההליך המשפטי למאבק על חפותו צפוי לקחת זמן רב, במהלכו צוות ההגנה של בוריס צריך לנסות לערער את אמינותה של המתלוננת בכל האמצעים העומדים לרשותו, החל מגביית עדות מעדים אובייקטיביים שנכחו במקום ועד לשימוש בסרטונים ממצלמות אבטחה שהיו בזירה ותיעדו את המתרחש.

בשלב הראשון, עוד לפני בירור העובדות, מתרחש הדיון בהארכת מעצר. זהו שלב חשוב שעשוי להיות אינדיקציה לחומרת הראיות שבידי המשטרה. לרוב, כשמדובר בחשדות חמורים וישנו חשש שהעצור עלול להימלט מהמדינה או לשבש את ניהול המשפט, בית המשפט לא נוטה לאשר שחרור. היום נודע כי קליימן שוחרר בתנאים מגבילים, וייתכן שניתן לייחס זאת לכך שהראיות נגדו אינן חד משמעיות, שהוא הצליח לספק גרסה מפורטת ומדוקדקת לאירועי הלילה, ושבית המשפט השתכנע כי לא יפר את תנאי השחרור שייקבעו על ידי בית המשפט.

בוריס קליימן. יוסי ציפקיס,
עדיין סיפור סבוך. קליימן/יוסי ציפקיס

לפי מה שפורסם, המתלוננת טוענת שהופעל עליה לחץ פיזי במהלך האירוע. אם חלילה היו מתגלים על גופה שטפי דם או חבלות כתוצאה מאלימות, הדבר היה עשוי לחזק את טענותיה ולהפחית משמעותית את סיכוייו של קליימן לקבל שחרור מלא ממעצר בשלב הזה. שחרורו של קליימן מהמעצר עשוי להצביע על כך שכנראה לא נמצאו ראיות המצביעות על אלימות או מסוכנות מצידו.

בשלב זה, לפני שחומר הראיות המלא מונח בפנינו, קשה מאוד לומר מהם סיכוייו של קליימן לצאת זכאי במשפטו. למרות השחרור, הוא עדיין צפוי להיחקר ארוכות על כל מה שהתרחש באותו לילה. ראיות נוספות מהזירה, לרבות תוצאות בדיקת ה DNA מגופה של המתלוננת, יסייעו לשפוך אור על מה שקרה. ההגנה צפויה גם היא להביא עדים וראיות, ורק אז יהיה ניתן לנחש לאיזה כיוון מתקדם התיק.

כמי שייצג ישראלים רבים שנעצרו ביוון, ומכיר את מערכת המשפט היוונית היטב, אני יכול לקבוע שמדובר במערכת משפט הגונה שיודעת להגיע להכרעות צודקות כלפי חשודים בהתאם לנסיבות העניין ולראיות שמובאות בפניה. במקרה של דודי אשכנזי, למשל, שנעצר בשל טעות בזיהוי, קיימתי פגישה עם ראש התביעה הכללית של יוון, שהסכים לפעול לשחרורו המוקדם של מרשי לאחר שהצגתי בפניו ראיות ישירות לכך שמדובר בטעות בזיהוי.

עו"ד ניר יסלוביץ. רונית ינון,
עו"ד ניר יסלוביץ/רונית ינון

במקרה אחר בו טיפלתי, בו הואשמה ליה קופל שחטפה את ילדיה לישראל, גם אז הצלחתי לשכנע את התובע כי החשדות נגדה הם מופרכים, ושהיא למעשה נמלטה עם ילדיה מבעלה האלים שהעביר את משפחתה מסכת של התעללות. גם במקרה הזה בית המשפט הורה על שחרור מיידי של מרשתי. דוגמאות אלה ואחרות מעידות על כך שעסקינן במערכת משפטית מתקדמת והגונה, שיודעת לקבל החלטות אמיצות תוך חתירה לחקר האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully