וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהפרעות באתונה: "הורים החביאו את הילדים שלהם בשירותים"

13.4.2023 / 7:25

"זה לא היה קרב אולטראס, היו שם משפחות. כשילד עמד להיפגע לידי, הגנתי עליו באינסטינקט ונפגעתי. לא ציפיתי שיזרקו עליי סלע במשחק, וחוסר ההתייחסות של ליגת האלופות מביך". אוהד הפועל ירושלים מספר מה עבר עליו, וגם: הדפוס החוזר של א.א.ק

אוהדי א.א.ק אתונה יורים זיקוקים/הפועל ירושלים

הפועל ירושלים תגיש בימים הקרובים מכתב תלונה חריף לפיב"א בשל ההתנהגות האלימה והברוטלית שהפגינו אוהדי א.א.ק אתונה נגד הקהל הישראלי, ולא מן הנמנע שהקבוצה היוונית תיענש בחומרה. "המועדון כבר הגיש את כל הטפסים כדי לארח את הפיינל פור, אבל גם אם יגיע אליו - הוא כבר לא יקבל את הפרס הזה", העריך אחד מאנשי הכדורסל באתונה.

אלא שבבואם לדון בפרעות שהופגנו באנו ליוסיה, ספק אם הדיינים מטעם ליגת האלופות יופתעו. מדובר בדפוס לא חדש מצד אוהדי א.א.ק. רק לפני חודשיים סיימה הקבוצה לרצות עונש של שלושה משחקי בית ללא קהל וקנס של 10,000 יורו, זכר לפרעות דצמבר באנו ליוסיה; כשהצהובים-שחורים אירחו את רג'ו אמיליה בשלב הראשון, נורו זיקוקים לעבר 15 אוהדים איטלקים שהיו ביציע, וכמה מהם פונו באמבולנס לקבלת טיפול רפואי. ומה שעוד פחות מפתיע הוא היחס האנטי-ישראלי של הקהל הזה: לפני שלוש שנים, כשירושלים התארחה באואקה, ביציעי א.א.ק הונפו דגלי חיזבאללה ופלסטין, ודגל ישראל נשרף; בעקבות כך ספג המועדון עונש על תנאי בלבד.

יואב הבל, אוהד בן 40 מהרצליה, נפגע אתמול (רביעי) מסלע במהלך ההתפרעות היוונית. "חתיכת שיש נזרקה לעברנו, ועמדה לפגוע בראשו של ילד שהיה לידי. באינסטינקט הושטתי את היד כדי להגן עליו והדפתי אותה", הוא מספר לוואלה! ספורט בשיחה מאתונה. זהו לא הביקור הראשון של הבל באתונה, ואת אוהדי א.א.ק הוא מכיר היטב. אבל הפעם זה היה שונה, וחמור בהרבה. כך הוא מתאר את הדברים מנקודת מבטו.

סלע שנזרק על ידי אוהדי א.א.ק אתונה. יואב הבל, באדיבות המצולמים
יואב הבל מציג את סלע השיש שממנו נפגע בידו/באדיבות המצולמים, יואב הבל

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בעיר עצמה לא חשנו בשום דבר חריג. היינו בטברנות, שרנו שירים, קיימנו תהלוכה בדרך לאוטובוס, והכל היה בסדר. גם בנסיעה לאולם היינו מאובטחים והרגשנו טוב. אני חושב שהאוהדים היוונים היו המומים מהכמות שלנו. מילאנו יציע, עם דגלים ותופים ובלונים, וכשהפועל פתחה ב-0:7, האווירה התחילה להתלהט.

"לאנטישמיות של אוהדי א.א.ק כבר התרגלנו. הם הניפו דגלי חיזבאללה, באנרים שבהם קראו לנו 'רוצחים' ותמונה של מרוואן ברגותי. אבל כשהמשחק התחיל להשתבש מבחינתם, הם שיגרו אבוקה לעבר היציע שלנו. בניגוד לאואקה הענק, האולם הזה קטן בהרבה, והם היו קרובים אלינו וממש ירו עלינו בכינון ישיר.

"חלק מהם ניסה להגיע אלינו, והתחושה הייתה שאם הם יתגברו על כוח שיטור אחד שעמד בפניהם וניסה למנוע מהם להגיע - זה ייגמר בפוגרום של ממש. המחזה היה סוריאליסטי: השוטרים נאבקים כשהם מוגנים במסיכות גז, קסדות ומגינים, ואנחנו היינו רק עם צעיפים.

"אוהדי א.א.ק הצליחו להתקרב ליציע הסמוך, וזרקו לעברנו בקבוקי מים. בשלב הזה הם ירו אלינו אבוקה נוספת, ומיד אחר כך ספגנו מטח של סלעי שיש מהיציע שמתחתינו, שבו היו אמורים לשבת בכלל עיתונאים. זה לא היה קרב בין מחנות אולטראס. היו שם משפחות, היינו מאוימים. הורים רצו עם הילדים שלהם והחביאו אותם בשירותים, כדי שלא יקרה להם שום דבר. המשטרה ניסתה לעצור את החוליגנים, וזרקה לעברם רימוני הלם, אבל זה רק גרם לעוד התלהטות של הרוחות".

שריפת דגל ישראל וזיקוקים לתוך היציע: אווירת מלחמה במשחק הכדורסל של הפועל ירושלים באתונה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לשוטרים היו מסיכות גז, מגינים וקסדות, ולנו רק צעיפים". המתקפה של א.א.ק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

- פחדת?

"שמע, עברתי כל מיני סיטואציות בשירות הצבאי, אבל לא ציפיתי שיזרקו עליי סלע באולם כדורסל. כשאתה רואה מה קורה סביבך, אתה צריך להיות טיפש כדי לא לפחד. מבחינתנו, כל המשחק איבד את המשמעות. היו כאלה שהציעו ללכת בהפסקת המחצית, אבל מחוץ לאולם היו קרבות מטורפים בין השוטרים לחלק מהקהל שהוצא החוצה, כך שלא באמת יכולנו לצאת. המשכנו לעודד, כשביציעים ממול היה כבר פחות קהל, אבל כולם כבר רצו לגמור עם המשחק הזה ולעוף משם.

"השוטרים הותירו אותנו ביציע בסיום המשחק, כדי שנצא רק אחרי שכל הקהל היווני יתפנה, וכעבור 40-30 דקות יצאנו. לאף אחד כבר לא היה מצב רוח לצאת ולהסתובב בעיר. אנשים חשו גועל, ורצו להגיע למלון ולהתקלח, להתנקות מכל הדבר הזה שעברנו".

- מה אתה מצפה שיקרה עכשיו?

"חוסר ההתייחסות של ליגת האלופות הוא מבאס, מביך ומגוחך. הם מתנהגים כאילו לא קרה שום דבר. מצייצים בטוויטר על המשחק, ולא כותבים מילה. דבר דומה קרה עם אוהדי הפועל חולון בפיינל פור בעונה שעברה בבילבאו. גם שם הייתה מתקפה של קהל אנטישמי מקומי, ואף אחד לא עושה עם זה שום דבר. אם לא תהיה תגובה הולמת גם למה שקרה אתמול, אני לא יודע אם קבוצות ישראליות צריכות להשתתף במפעל הזה. אנחנו באים לספורט, אוהדים את הקבוצות שלנו ומעודדים אותן, וזה באמת לא שווה את זה.

"אני לא מצפה שייתנו הפסד טכני לא.א.ק, אבל התחושה הייתה שאין ערך למשחק. שחקנים הם לא רובוטים, ואין ספק שהם הושפעו ממה שקרה. אתה רואה את האוהדים שלך סופגים מטחים של אבוקות וסלעים, ואמור להמשיך לשחק כרגיל? הבנתי שהיו כאלה שרצו להוריד את הקבוצה מהמגרש, אבל המשטרה הזהירה שברגע שדבר כזה ייעשה, יהיה אסון גדול.

"במצב אוטופי, היו צריכים לקיים משחק חוזר, אולי בלי קהל בכלל, ואם נפסיד בו - שיהיה משחק מכריע בשבוע הבא בירושלים. איזו מין סדרה של הטוב משלושה זו, כשאחד המשחקים מתנהל בצורה כזאת?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully